Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ewus69, 2010-02-17
Nie moge tego otworzyc a jestem zainteresowana tego rodzaju zajęciami.Szkoda, może nastepne materiały będą podobnie zblizone tematyką.
beatka650, 2010-05-02
Również nie mogę otworzyć tego pliku. A szkoda, bo temat bardzo ciekawy.
olgunia, 2011-01-27
Również nie mogę otworzyć, bardzo żałuję.
ilowoz, 2017-12-11, ocena:
otworzyłam
Scenariusz zajęć dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym- kl.I
Temat ośrodka tygodniowego- Portret rodzinny siedmiolatka
Temat dzienny: Najpiękniejsze słowo …mama
Cele ogólne:
- wyrabianie szacunku do matki
Cele szczegółowe
-rozumie pojęcie rodzina, czuje się jej ważnym członkiem,
-potrafi uważnie słuchać wiersza,
-potrafi powiedzieć za co kocha swoją mamę
-doskonali graformotorykę przez rysowanie po śladzie, naklejanie pasków włóczki,
-odróżnia ilość liter i sylab w wyrazie mama,
-poznaje nową piosenkę.
Cele rewalidacyjne:-ćwiczenia manualne, -ćwiczenia w mówieniu,
- kształtowanie percepcji wzrokowej i słuchowej
Metoda ośrodków pracy z uwzględnieniem metod:
-elementy metody czytania prof. J. Cieszyńskiej „ Moje sylabki”
-słownych: rozmowa, formułowanie odpowiedzi na pytania,-oglądowych: zdjęcia , -ćwiczeń praktycznych,Formy pracy:zespołowa, indywidualna podczas wykonywania niektórych ćwiczeń, grupowa.Środki dydaktyczne, przybory:tablica obecności, karty przedstawiające pogodę, zdjęcia swoje i członków swojej rodziny, wiersz, nagranie, bloki, farby plakatowe, pasta do zębów, pędzle, kawałki świeczki, szminka czerwona, wstążka, włóczka, etykiety z napisami dni tygodnia, MAMA, TATA , sylaby MA…ME itd.
ZAJĘCIA WSTĘPNE:
Powitanie – dzieci siedzą w kręgu i przy muzyce „ Witaj ( Kubuś) , witaj ( Kubuś) jak się masz? Wszyscy cię kochamy, wszyscy cię kochamy, bądź wśród nas, bądź wśród nas – na melodię Panie Janie - witają każe dziecko z pokazywaniem ruchowym.
Zajęcia porządkowe- sprawdzenie obecności uczniów, zaznaczanie nieobecnych uczniów na kartce kółeczkiem z papieru kolorowego. ( wykonuje to dyżurny uczeń, który potrafi odczytać imiona dzieci).
Ustalenie dnia tygodnia- odczytywanie kolejno dni tygodnia na etykietach, wyróżnienie nazwy z aktualnym dniem tygodnia. Przypomnienie aktualnej pory roku, wymienienie wszystkich czterech pór roku.
Obserwacja stanu pogody i zmian w przyrodzie. Nauczyciel pokazuje obrazki, dzieci mają wyłonić ten, który symbolizuje aktualną pogodę.
Zajęcia ruchowe: nauczyciel wiesza na ścianie nazwy dni tygodnia w różnych miejscach klasy. Wymienia dowolną nazwę a dzieci mają za zadnie odszukać jej i stanąć pod napisem.
PRACA POZNAWCZA
1.Ustalenie celu zajęć: dzieci oglądają zdjęcia rodziny przyniesione z domu, nazywają poszczególnych członków rodziny. Nauczyciel wypowiada wyraz mama i tata i pokazuje napisy na etykietach. Zabawa ruchowo – naśladowcza Co robi mama? Co robi tata? Dziecko na środku pokazuje daną czynność, pozostałe dzieci odgadują co to za czynność i naśladują .
2.Słuchanie wiersza J. Straburzyńskiej Dzień Mamy.
Dziś mama śmieje się od rana
I tak jest dzisiaj kochana,
Że zaraz szybciutko wyskoczę z łóżeczka
Pobiegnę do mamy w samiutkich majteczkach
I szybko całusa jej dam!
Bo dzisiaj jest dzień wszystkich mam!
3.Omówienie treści wiersza. Kończenie przez dzieci zdania: Kocham swoją mamę za to, że…..
4.Zabawa ruchowa: Dziecko i mama. Dzieci ...