Dodaj publikację
Autor
Iwona Świątek
Data publikacji
2010-02-15
Średnia ocena
5,00
Pobrań
436

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji metodą osrodków pracy dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, temat zajęć dziennych: Najpiekniejsze słowo... mama.
 Pobierz (docx, 151,9 KB)

Komentarze

ewus69, 2010-02-17

Nie moge tego otworzyc a jestem zainteresowana tego rodzaju zajęciami.Szkoda, może nastepne materiały będą podobnie zblizone tematyką.

beatka650, 2010-05-02

Również nie mogę otworzyć tego pliku. A szkoda, bo temat bardzo ciekawy.

olgunia, 2011-01-27

Również nie mogę otworzyć, bardzo żałuję.

ilowoz, 2017-12-11, ocena:

otworzyłam

Podgląd treści

Scenariusz zajęć dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym- kl.I

Temat ośrodka tygodniowego- Portret rodzinny siedmiolatka

Temat dzienny: Najpiękniejsze słowo …mama

Cele ogólne:

- wyrabianie szacunku do matki

Cele szczegółowe

-rozumie pojęcie rodzina, czuje się jej ważnym członkiem,

-potrafi uważnie słuchać wiersza,

-potrafi powiedzieć za co kocha swoją mamę

-doskonali graformotorykę przez rysowanie po śladzie, naklejanie pasków włóczki,

-odróżnia ilość liter i sylab w wyrazie mama,

-poznaje nową piosenkę.

Cele rewalidacyjne:-ćwiczenia manualne, -ćwiczenia w mówieniu,

- kształtowanie percepcji wzrokowej i słuchowej

Metoda ośrodków pracy z uwzględnieniem metod:

-elementy metody czytania prof. J. Cieszyńskiej „ Moje sylabki”

-słownych: rozmowa, formułowanie odpowiedzi na pytania,-oglądowych: zdjęcia , -ćwiczeń praktycznych,Formy pracy:zespołowa, indywidualna podczas wykonywania niektórych ćwiczeń, grupowa.Środki dydaktyczne, przybory:tablica obecności, karty przedstawiające pogodę, zdjęcia swoje i członków swojej rodziny, wiersz, nagranie, bloki, farby plakatowe, pasta do zębów, pędzle, kawałki świeczki, szminka czerwona, wstążka, włóczka, etykiety z napisami dni tygodnia, MAMA, TATA , sylaby MA…ME itd.

ZAJĘCIA WSTĘPNE:

Powitanie – dzieci siedzą w kręgu i przy muzyce „ Witaj ( Kubuś) , witaj ( Kubuś) jak się masz? Wszyscy cię kochamy, wszyscy cię kochamy, bądź wśród nas, bądź wśród nas – na melodię Panie Janie - witają każe dziecko z pokazywaniem ruchowym.

Zajęcia porządkowe- sprawdzenie obecności uczniów, zaznaczanie nieobecnych uczniów na kartce kółeczkiem z papieru kolorowego. ( wykonuje to dyżurny uczeń, który potrafi odczytać imiona dzieci).

Ustalenie dnia tygodnia- odczytywanie kolejno dni tygodnia na etykietach, wyróżnienie nazwy z aktualnym dniem tygodnia. Przypomnienie aktualnej pory roku, wymienienie wszystkich czterech pór roku.

Obserwacja stanu pogody i zmian w przyrodzie. Nauczyciel pokazuje obrazki, dzieci mają wyłonić ten, który symbolizuje aktualną pogodę.

Zajęcia ruchowe: nauczyciel wiesza na ścianie nazwy dni tygodnia w różnych miejscach klasy. Wymienia dowolną nazwę a dzieci mają za zadnie odszukać jej i stanąć pod napisem.

PRACA POZNAWCZA

1.Ustalenie celu zajęć: dzieci oglądają zdjęcia rodziny przyniesione z domu, nazywają poszczególnych członków rodziny. Nauczyciel wypowiada wyraz mama i tata i pokazuje napisy na etykietach. Zabawa ruchowo – naśladowcza Co robi mama? Co robi tata? Dziecko na środku pokazuje daną czynność, pozostałe dzieci odgadują co to za czynność i naśladują .

2.Słuchanie wiersza J. Straburzyńskiej Dzień Mamy.

Dziś mama śmieje się od rana

I tak jest dzisiaj kochana,

Że zaraz szybciutko wyskoczę z łóżeczka

Pobiegnę do mamy w samiutkich majteczkach

I szybko całusa jej dam!

Bo dzisiaj jest dzień wszystkich mam!

3.Omówienie treści wiersza. Kończenie przez dzieci zdania: Kocham swoją mamę za to, że…..

4.Zabawa ruchowa: Dziecko i mama. Dzieci ...