Dodaj publikację
Autor
Joanna Miłek
Data publikacji
2011-05-09
Średnia ocena
3,67
Pobrań
1544

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy z przedmiotu funkcjonowanie osobiste i w społeczęństwie dla 2 klasy szkoły przyspasabiającej do pracy.
 Pobierz (docx, 17,0 KB)

Komentarze

ewabor3, 2011-09-04

Super.wprost idealny. Dużo mi rozjaśnił w głowie. Gdyż po raz pierwszy dostałam te zajęcia i nie wiedziałam na czym polegają.

Podgląd treści

Rozkład materiału z funkcjonowania osobistego i w społeczeństwie dla kl.II c spp

W roku szkolnym 2010/2011

Prowadzący : Joanna Miłek

Lp.

Tematyka zajęć

Sposób realizacji

1.

Bezpieczeństwo na drodze

- wyjście na ulice ,prawidłowe przejście przez ulicę w miejscu na to przeznaczonym,

- prezentacja znaków drogowych związanych z ruchem pieszych,

- prezentacja różnych sytuacji drogowych- omawianie,

- kolorowanie poszczególnych znaków drogowych

- odliczanie znaków,

2.

Nadchodzi jesień

- spacer po okolicy obserwacja zachodzących zmian w przyrodzie,

- rysowanie zmian zachodzących w przyrodzie zaobserwowanych podczas spaceru,

- garderoba jesienna,

- rośliny i zwierzęta jesienią,

- obliczenia kalendarzowe

3.

Pogoda

- odczytywanie temperatury na termometrze ( zew. I wew.)

- oglądanie filmu dotyczącego zjawisk atmosferycznych, rozmowa na temat zjawisk zaobserwowanych podczas filmu,

- liczenie na konkretach

4.

Banknoty, monety

- przedstawienie monet oraz banknotów,

- nazywanie danych nominałów,

- zabawa dydaktyczna sklep,

- rysowanie różnych nominałów pieniężnych,

- tworzenie zbiorów ,

- liczenie na konkretach

5.

Dzień Edukacji Narodowej

- redagowanie życzeń, rozmowa kierowana na temat na czym polega praca nauczyciela,

- przygotowanie laurki dla swojego nauczyciela,

- tworzenie zbiorów liczbowych,

6.

Różne formy wypowiedzi

- sposoby komunikowania się z bliskimi oraz otoczeniem : list , sms, mail,

- prezentacja przez nauczyciela listu, smsa, maila,

- zapisywanie adresu ,

- odliczanie do 3

7.

Robimy zakupy

- rodzaje sklepów , co w jakim sklepie możemy kupić,

- lista zakupów : wycinanie z gazetek reklamowych produktów, które można kupić w danym sklepie,

- wyjście do sklepu w celu dokonania zakupów,

- odliczanie do 4,

- zapisywanie liczby 4

8.

Dom – pomieszczenia, wyposażenie poszczególnych pomieszczeń

- dom, mieszkanie: różnice,

- pomieszczenia mieszkalne: wyposażenie tych pomieszczeń,

- projektowanie swojego pokoju,

- odliczanie do 5,

- zapisywanie liczby 5

9.

Wszystkich zmarłych

- wyjście na cmentarz, zapalenie zniczy na grobach opuszczonych,

- rozmowa na temat tradycji związanych z obchodami tego święta,

- praca plastyczna związana z tematem,

- utrwalanie liczenia do 5

- zapisywanie liczb 1-5

10.

11 listopada święto narodowe

-przypomnienie hymnu ,

- praca z atlasem historycznym- mapa Polski dziś i przed wojną,

-odrysowanie konturów mapy polski,

- symbole narodowe

- praca plastyczna wyklejanie dowolnego symbolu narodowego,

- zapisywanie daty urodzenia,

11.

Przybory toaletowe, środki czystości i higieny osobistej

- rozmowa kierowana dlaczego należy dbać o higienę i zdrowie, jakie mogą być skutki braku dbania o higienę oraz zdrowie,

- rodzaje środków czystości,

- utrwalanie zapisywania daty urodzin,

12.

Andrzejki

- wróżby andrzejkowe,

- rozmowa kierowana na temat tradycji i historii obchodów Andrzejek,

- praca z kalendarzem,

13.

Choroba

- rozmowa kierowana na temat czym jest choroba, jak choroba zmienia nasze życie,

- najczęstsze choroby na które chorujemy,

- sposoby zapobiegania przeziębieniom i innym częstym chorobą

- praca z kalendarzem,

14.

Nadchodzi zima

- spacer po okolicy, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie,

- oglądanie ilustracji przedstawiających zimę,

- rozmowa ...