Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć rewalidacji indywidualnej
klasa II SPP
Temat zajęć: Ćwiczenia wzrokowo-słuchowe w zakresie analizy i syntezy wyrazów na materiale literowym
Termin: 9 maja 2011r.
Prowadząca: Anna Gosek
Czas trwania zajęć: 1 godzina lekcyjna
Cele ogólne:
Usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej.
Doskonalenie słuchu fonemowego
Rozwijanie pamięci wzrokowej
Doskonalenie koncentracji uwagi
Cele operacyjne:
Uczeń potrafi dokonać analizy wzrokowej poszczególnych sylab
Uczeń potrafi dokonać syntezy wzrokowej i słuchowej sylab
Uczeń potrafi różnicować głoski
Metody pracy: podająca, praktycznego działania
Środki dydaktyczne: karty pracy z podaną sylabą i rozsypanki sylabowe, „domino” sylabowe, karta pracy z wyrazem do analizy.
Przebieg zajęć:
1.Przywitanie, sprawdzenie obecności, zachęcenie uczniów do aktywnego udziału w lekcji.
2.Wprowadzenie do tematu.
3.Usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej/ rozwijanie pamięci wzrokowej.
Ćwiczenie 1: Uczniowie z rozsypanki wybierają sylaby, które po dołączeniu do podanej sylaby utworzą wyrazy. Odczytują powstałe wyrazy. Wyjaśniają znaczenie trudniejszych z nich. (Karta pracy nr 1)
Ćwiczenie 2: „Domino sylabowe”. Z otrzymanych zestawów sylab uczniowie układają wyrazy dokładając kolejne sylaby (koniec poprzedniego wyrazu jest początkiem następnego) zwycięża osoba, która dołoży wszystkie swoje sylaby.
Ćwiczenie 3: Zabawa słowotwórcza. Uczniowie z liter podanego słowa tworzą jak najwięcej wyrazów.(Karta pracy nr 2)
6.Doskonalenie słuchu fonemowego.
Ćwiczenie 4: Z podanych zestawów sylab uczniowie tworzą wyrazy, wypisują je. Powstałe wyrazy mają część wspólną, ale w jednym przypadku część wspólna różni się od pozostałych jedną głoską. Uczniowie odczytują na głos powstałe wyrazy.(Karta pracy nr 3)
7.Podsumowanie i zakończenie zajęć.
Anna Gosek
Załączniki: karty pracy, „domino sylabowe”
Karta pracy nr1
ro
sto
ma
ko
ka
ragraf
rasol
ra
wian
jac
kunek
ni
rowóz
rawan
pa
Karta pracy nr1
ro
sto
Ma
ko
ka
ragraf
rasol
ra
wian
jac
kunek
ni
rowóz
rawan
pa
Domino sylabowe
Wan-na
syp
ki
wi
zja
wa
ran
ka
ra
ma
sło
wo
da
ma
za(k)
(k)ą-tek
tu-ra
bar-bar
czy-sty
pa
Powstałe słowa to:
Wanna, nasyp, sypki, kiwi, wizja, zjawa, waran, rama, masło, słowo, woda, mazak, zakątek, tektura, rabarbar, barczysty, stypa
Karta pracy nr2:
Z liter podanego słowa utwórz jak najwięcej wyrazów ( litery mogą się powtarzać)
skomputeryzowana
Karta pracy nr 3:
Z podanych sylab utwórz wyrazy, wypisz je, odczytaj na głos. Znajdź część wspólną,czy części wspólne różnią się od siebie? Jeśli tak – to którą głoską?
ser
dusz
ser
wat
zer
lek
ser
kon
ka
re
de
ko
wa
ser
wa
1.………………………. 2. ……………………. …… 3. ………………………….
4……………………….. 5……………………………
Część wspólna:……………………………..
Różnica:……………………………………..