Dodaj publikację
Autor
Sylwia Kuźdub
Data publikacji
2011-06-08
Średnia ocena
4,80
Pobrań
872

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy dydaktycznej dla zespołu edukacyjno- terapeutycznego zawiera rozkład materiału na pierwsze półrocze roku szkolnego z przedmiotów: funkcjonowanie w środowisku oraz plastyka. Plan zawierz podział na ośrodki pracy (tygodniowe oraz dzienne).
 Pobierz (doc, 163,5 KB)

Podgląd treści


PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ DLA KLASY I GIMNAZJUM | |
|Termin realizacji |Temat ośrodka tygodniowego|Tematyka do realizacji |Funkcjonowanie w środowisku |Plastyka |
| |1. Żegnajcie wakacje. |Wracamy do pracy. |Serdeczne przywitanie się w klasie po wakacjach. Przedstawienie nowych uczniów. |Cięcie na części widokówki , układanie w |
| | | |Spontaniczne i kierowane wypowiedzi uczniów na temat wakacyjnych przeżyć i wrażeń. |ciekawe kompozycje i przyklejanie na |
| | | |Oglądanie i omawianie treści ilustracji, określanie różnych miejsc wypoczynku- |wyznaczona powierzchnię. |
| | | |morze, góry, jeziora, rzeki, las, wieś itp. Wzbogacanie werbalnego i pozawerbalnego| |
| | |Miejsca, w których spędzaliśmy |słownika: określanie czynności związanych z wypoczynkiem, odpowiedzi na pytanie „co| |
| | |wakacje. |robi?”. | |
| | | | | |
| | | |Zwiedzanie szkoły- różne miejsca, pomieszczenia i ich przeznaczenie. Próby | |
| | | |logicznego, uporządkowanego wypowiadania się, rozmowy kierowane- rozszerzanie | |
|W | | |słownika uczniów (wyrazy związane ze szkołą). |Wypełnianie konturu farbą- próby |
|R |2. Witaj szkoło! |Zwiedzamy szkołę. |Przedstawienie siebie i kolegów imieniem i nazwiskiem. Pisanie po śladzie/ |samodzielnego doboru koloru. Barwy zimne |
|Z | | |przepisywanie imion swoich kolegów. Utrwalanie znajomości figur geometrycznych |i ciepłe. |
|E | | |(koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt). | |
|S | |Nowi koledzy |Jak wygląda moja klasa?- wskazywanie sprzętów znajdujących się w klasie: nazywanie,| |
|I | |w naszej klasie |określanie wyglądu i przeznaczenia- formułowanie bardzo prostych zdań. | |
|E | | |Obowiązki dyżurnych na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń. Nazywanie | |
|Ń | | |czynności wykonywanych przez dyżurnego. Pisanie zdań po śladzie. | |
| | |Nasza klasa. |Regulamin szkolny i klasowy- o czym mówią treści zawarte w tych regulaminach. | |
| | | |Wpływ hałasu na zdrowie i funkcjonowanie człowieka. Odpoznawanie | |
| | | |i etykietowanie dni tygodnia- pisanie nazw. | |
| | | | | |
| | | |Nazywani i określanie przyborów szkolnych- wielkość, kształt, kolor, liczba. | |
| | |Dyżurny i jego obowiązki. |Etykietowanie i czytanie nazw przedmiotów. Tworzenie zbiorów jednakowych | |
| | | |przedmiotów, przeliczanie elementów zbioru. |Ozdabianie regulaminu klasy- technika |
| | | |Określenie współpracy w zespole klasowym. Kontrakt grupowy- używanie symboli. |łączona. |
| | |Regulamin uczniowski. |Pisanie po śladzie/ przepisywanie. Utrwalanie pojęć czasowych- dni tygodnia, | |
| | | |miesiąca, pory roku. | |
| | | |Pogadanka na temat estetycznego wyglądu ucznia. Układanie i odczytywanie zdań | |
| | | |obrazkowo- wyrazowych. | |
| | |Co mi jest potrzebne w szkole. |Historyjka obrazkowa „Poranek ucznia”- wyliczanie czynności wykonywanych przed |Odrysowanie konturu |
| | | |lekcjami. Układanie prostych, logicznych odpowiedzi na stawiane przez nauczyciela |i malowanie go pastelami. |
| |3. W szkole. | |pytania: co to jest?, jak wygląda? co robi? | |
| | |Jestem dobrym uczniem i kolegą. |Przeglądanie kroniki szkolnej oraz zdjęć klasowych. Nazywanie osób, podawanie | |
| | | |imion, określanie miejsc. | |
| | | | | |
| | |Wygląd ucznia. | | |
| | | | | |
| | | |Wyliczanie uczestników ruchu drogowego. Określanie pojęć: chodnik, jezdnia, pasy. | |
| | |Poranek ucznia. |Odpowiedzi na pytania dotyczące tych pojęć. Kształtowanie pojęć przestrzennych: w | |
| | | |prawo, w lewo, do przodu. Określanie wielkości zbioru poprzez używanie pojęć: | |
| | | |mniej, więcej, tyle samo. | |
|W | | |Różne rodzaje znaków drogowych: pionowe, poziome, świetlne ...