Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Sołowiej
Data publikacji
2013-01-07
Średnia ocena
5,00
Pobrań
651

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan nauczania funkcjonowania w środowisku w gimnazjum dla młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym zgodny z podstawą programową.
 Pobierz (doc, 455,5 KB)

Podgląd treści


|Plan nauczania funkcjonowania w środowisku w gimnazjum |
|dla młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym |
| |
| |
| |
| |
| |

Miesięczny plan nauczania z funkcjonowania w środowisku - wrzesień
|Data |Treści programowe |Tematyka zajęć. |Ilość godzin|Sposób realizacji |Osiągnięcia uczniów |Środki |Uwagi |
| | | | | | |dydaktyczne | |
|Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego. |
|wrzesi|Umiejętność |Poznajemy się wzajemnie – zasady |1. |- przedstawienie się – podanie imienia, |- zna imiona kolegów i koleżanek |Zasady współpracy wydruk. | |
|eń |porozumiewania się |współpracy. | |- wypowiedzi na temat zasad współpracy |z klasy, | | |
| |z otoczeniem. | | | |- stosuje się do ustalonych zasad | | |
| | | | | |współpracy w klasie | | |
| | | | | |- opowiada o wakacyjnych przeżyciach, | | |
| | | | | |- porównuje liczebność zbioru bez | | |
| | | | | |przeliczania | | |
| | | | | |- zna prawa i obowiązki ucznia, | | |
| | | | | |- potrafi pełnić funkcję dyżurnego | | |
| |Porządkowanie |Wakacyjne wspomnienia – zbiory |1. |- słuchanie wiersza, | |E. Waśniowska ”Kamyk”. Różne | |
| |zbiorów |pamiątek. | |- zbiory pamiątek – porównywanie bez | |pamiątki | |
| |przedmiotów. | | |przeliczania, segregowanie | | | |
| |Przygotowanie do |Prawa i obowiązki gimnazjalisty – |1. |- słuchanie bajki terapeutycznej, | |C. Nitch „Bajki pomagają | |
| |pełnienia ról |bajka terapeutyczna „Czy należy bać | |- omawianie problemu bohatera, | |dzieciom” | |
| |społecznych. |się szkoły?” | |- ustalenie sobie praw i obowiązków | | | |
| | | | |gimnazjalisty | | | |
| |Przygotowanie do |Obowiązki dyżurnego w klasie i przy |1. |- ustalenie obowiązków dyżurnego, | |--------------------- | |
| |pełnienia ról |drzwiach wejściowych. | |- praktyczne pokazanie postępowania | | | |
| |społecznych. | | | | | | |
|wrzesi|Poznanie |Moja szkoła i jej pracownicy. Kultura|1. |- zwiedzanie szkoły, |- potrafi się przywitać, |--------------------- | |
|eń |najbliższego |powitań. Sytuowanie pomieszczeń po | |- poznawanie pracowników, |- zna nazwę miejscowości swojego | | |
| |otoczenia. |prawej i lewej stronie. | |- kulturalne powitania do osób dorosłych i |zamieszkania i swojej | | |
| |Rozwijanie | | |uczniów, |- zna drogę do szkoły, | | |
| |orientacji | | |- określanie na prawo, na lewo |szkoły, | | |
| |przestrzennej. | | | |- zna zasady podróżowania autobusem, | | |
| | | | | |- zna różne znaki drogowe, | | |
| | | | | |- zna elementy zwiększające | | |
| | | | | |bezpieczeństwo, | | |
| | | | | |- zna znak „niepełnosprawny | | |
| |Poznanie |Droga do szkoły – najkrótsza droga |1. |- wyznaczanie najkrótszej drogi przejścia przez | |Sempe Gościnny „Lekcja | |
| |najbliższego |przejścia przez jezdnie. Adres domowy| |jezdnię, | |przepisów drogowych” | |
| |otoczenia. |i adres szkoły. | |- poznanie adresu domowego i szkoły | | | |
| |Przygotowanie do |Zachowanie bezpieczne na przystankach|1. |- omawianie zasad bezpiecznego zachowania się, | |Zasady | |
| |pełnienia ról |i w środkach komunikacji. | |- przepisywanie zasad lub wklejanie | |bezpieczeństwa. | |
| |społecznych | | | | | | |
| |Porównywanie. |Kształty znaków drogowych – koło, |1. |- powtórzenie nazw i wyglądu różnych kształtów | |Znaki drogowe | |
| | |prostokąt, trójkąt. | |na podstawie znaków | | | |
| |Rozwijanie |Bezpieczeństwo osób |1. |- omawianie zasad bezpieczeństwa osób | |Znak „niepełnosprawny” | |
| |percepcji wzrokowej|niepełnosprawnych, oznakowanie | |niepełnosprawnych, | | | |
| |i spostrzegania. |pojazdów dla niepełnosprawnych. | |- wklejanie znaku i analiza jego wyglądu | | | |

Miesięczny plan nauczania z funkcjonowania w środowisku - wrzesień
|Data |Treści programowe |Tematyka zajęć. |Ilość |Sposób realizacji |Osiągnięcia uczniów |Środki |Uwagi |
| | | |godz. | | |dydaktyczne | |
|wrzesi|Czytanie i pisanie.|Literowo - litery, wyrazy, zdania. |1. |- zestawienie tekstu z ilustracją w podręczniku,|- zna pierwsze litery swojego imienia i|------------ | |
|eń | | | |- rozpoznawanie liter, czytanie |nazwiska, | | |
| | | | | |- zna podstawy pracy na ...