Dodaj publikację
Autor
Oliwia Sabat
Data publikacji
2013-05-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
59

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowe sprawozdanie ze stażu na stopień nauczyciela mianowanego. Oliwia Sabat nauczyciel biologii w ZSP nr 2 w Kielcach  
 Pobierz (doc, 93,5 KB)

Podgląd treści


SPRAWOZDANIE

Z OKRESU STAŻU NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO ZA OKRES 1.09.2010-31.05.2013r.

WSTĘP

Jestem nauczycielką biologii z 6-letnim stażem pracy. Od początku swojej ścieżki nauczycielskiej pracuję w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Kielcach. Od początku uczę w Gimnazjum nr 23 a także w IV Liceum Ogólnokształcącym im. Hanki Sawickiej.
Posiadam wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie nauczania biologii i przyrody.
W sierpniu 2010r. przeanalizowałam odpowiednie dokumenty prawne: Kartę Nauczyciela oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. W oparciu o nie przygotowałam Plan Rozwoju Zawodowego. Starałam się, aby uwzględniał on potrzeby szkoły, a jednocześnie mobilizował mnie do coraz aktywniejszej pracy z uczniami.
Plan został sprawdzony i zatwierdzony przez panią Dyrektor Edytę Lato w pierwszych dniach września 2010r.
We wrześniu 2010 r. nawiązałam współpracę z opiekunem mojego stażu panią mgr Jolantą Nowak. Określiłyśmy zasady współpracy; przez cały okres stażu mogłam liczyć na jej pomoc, wsparcie wynikające z jej długoletniego doświadczenia w pracy nauczyciela.

I. UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUSU SZKOŁY ORAZ JEJ POTRZEB I ŚRODOWISKA LOKALNEGO.

1. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
W trakcie trwania stażu na nauczyciela mianowanego poznawałam zasady funkcjonowania i organizacji szkoły. Zapoznawałam się z podstawowymi dokumentami w oparcie o które pracuje szkoła: Statut Szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Plan Pracy Szkoły, Program Wychowawczy oraz pozostałe programy i regulaminy.
Każdego roku analizowałam podstawę programową dla gimnazjum i liceum (kształcenie w zakresie podstawowym), standardy egzaminacyjne oraz dostępne na rynku plany wynikowe i przedmiotowe systemy oceniania. Analiza tych dokumentów oraz konsultacje z opiekunem stażu i panią Haliną Cieślik pozwoliły mi opracować zgodne z podstawą programową plany wynikowe i przedmiotowe zasady oceniania dla gimnazjum i liceum (kształcenie w zakresie podstawowym).
Wg mnie, opracowywanie wyżej wymienionych dokumentów do każdej jednostki lekcyjnej, każdego działu – umożliwia dokładną analizę materiału, który chcemy zrealizować na lekcjach. Pozwala zaplanować pracę z uczniami, dostosować wymagania do danej grupy uczniów z którą będziemy pracować. Dokumenty te ułatwiają pracę z uczniem i pozwalają na jego bardziej obiektywne ocenianie. Dla ucznia znajomość PZO jest wyznacznikiem wymagań na poszczególne oceny.
W czasie mojej pracy w szkole mogłam „zmierzyć” się ze starą i nową podstawą programową zarówno w liceum jak i gimnazjum. Nowa podstawa programowa została wdrożona w roku szkolnym 2009/2010 a w liceum w roku szkolnym 2012/2013. Dzięki temu ...