Dodaj publikację
Autor
Anna Więcławek
Data publikacji
2015-04-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
112

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Istnieje zależność pomiędzy podejściem dzieci do czytania a zachowaniem, które przenosi się na relacje z innymi ludźmi. To z kolei jest sterowane przez zachowanie i podejście rodziców do czytania. Pozytywny postęp jest obserwowany w dziecięcym podejściu do książek, zanim jeszcze zaczną czytać i pisać, więc rolą rodziców jest podtrzymywanie tej ciekawości.
 Pobierz (doc, 43,5 KB)

Podgląd treści


CZYTANIE I JEGO WPŁYW NA ZACHOWANIE I OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE UCZNIÓW

1. Czytanie książek redukuje stres. Kiedy czytamy przenosimy się w inny czas i miejsce, jest to odskocznia od codziennego życia. Czytanie jest najskuteczniejszą bronią w walce ze stresem.

2. Czytanie powoduje lepszy sen, w przeciwieństwie do gier komputerowych albo telewizji, które mogą powodować zaburzenia snu.

3. Czytanie wpływa bardziej na poprawę zachowania chłopców niż dziewczynek. Powoduje, że stają się oni bardziej ułożeni, pozwala organizować, analizować i uporządkować ich wewnętrzny świat.

4. Badania amerykańskie potwierdziły korzystny wpływ na sukcesy szkolne i przyszłą karierę zawodową u dzieci, które dużo czytają.

5. Dzieci, którym się czyta na głos, uczą się wnioskowania jakie funkcje spełnia słowo pisane, uczą się tego, że słowo pisane różni się od mówionego. Dzieci te dochodzą szybciej do wniosku, że to właśnie słowo pisane, a nie obrazki - jest przekaźnikiem informacji. W związku z tym, dzieci czytające, szybciej uczą się wyciągać wnioski.

6. Edukacyjny wpływ każdego z rodziców na osiągnięcia dziecka w czytaniu, może spowodować różnicę około sześciu miesięcy w rozwoju intelektualnym dziecka.

7. Istnieje zależność pomiędzy podejściem dzieci do czytania a zachowaniem, które przenosi się na relacje z innymi ludźmi. To z kolei jest sterowane przez zachowanie i podejście rodziców do czytania. Pozytywny postęp jest obserwowany w dziecięcym podejściu do książek, zanim jeszcze zaczną czytać i pisać, więc rolą rodziców jest podtrzymywanie tej ciekawości.

8. Słowne interakcje pomiędzy rodzicami i dziećmi są kluczowe w rozwoju umiejętności czytania i pisania. Pozytywna reakcja zwrotna od rodziców w związku z czytaniem dzieci, wzmacnia ich motywację i stymuluje myślenie.

9. Rodzicielskie podejście do czytania wpływa na dziecięce postrzeganie ich własnych możliwości w zakresie nauki, kreuje podejście do nauki i ich podejście do zadań w szkole.

10. Czytanie na głos dzieciom przyczynia się do ugruntowania ich umiejętności czytania i takie zachowanie z kolei zachęca do klasowych dyskusji, które to wzmacniają umiejętność czytania.

11. Czytanie wspomaga ćwiczenie pamięci, gdyż dzieci uczą się i zapamiętują historie lub ich fragmenty, co umożliwia wzbogacenie ich języka oraz używanie go, gdy opowiadają historie i wyrażają siebie.

12. Istnieje korelacja pomiędzy zachowaniem a czytaniem, kluczową rolę odgrywa tu podejście do czytania, które ma bezpośredni wpływ na zachowanie dzieci.

13. Agresywne treści mają negatywny wpływ na zachowanie, gdyż mogą powodować agresywne zachowania w przyszłości.

14. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku relacji muzyki z charakterem człowieka, czytanie ma niebagatelne znaczenie na kształtowanie naszego zachowania czy tego, jak postrzegamy świat. Badania prowadzone ...