Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM WSPÓŁPRACY GIMNAZJUM nr 4 ZE SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ nr 4 im. Henryka Sienkiewicza.
W Roku Szkolnym 2015/2016
Cel: Włączenie uczniów Szkoły Podstawowej nr4 im. Henryka Sienkiewicza
do udziału w zajęciach i imprezach szkolnych organizowanych przez
Gimnazjum nr4 w Gorzowie Wlkp.
UCZESTNICY:
- Społeczność szkolna Szkoły Podstawowej nr4 im. Henryka Sienkiewicza oraz Gimnazjum nr 4 ( uczniowie, nauczyciele i rodzice )
ZADANIA :
- Popularyzacja nauk ścisłych, poprzez eksperymentowanie i pokaz doświadczeń, odkrywanie tajemnic i zjawisk zachodzących w fizyce, chemii , biologii i nie tylko.
- ,, Z językiem polskim za pan brat ‘’
- Uczymy się i zdobywamy wiedzę poprzez zabawę.
- Uczymy się współpracy w grupach.
Propozycje imprez szkolnych:
Motyw przewodni : ,, Żywioły ‘’
I.Tytuł: ,,WODA”
Zespoły przedmiotowe :
Tematy :
1.Fizyka
,,Jak zrobić tornado w butelce”
,,Wirująca butelka lub Nurek Kartezjusza’’
2.Chemia
,,Magia czy fakty”: pokazy doświadczeń.
3. Geografia
,,Zajęcia w terenie, rzeźba krajobrazu”
4.Matematyka
,,Objętość brył – wyznaczamy przelewając wodę’’.
5.J.polski
,,Królowa śniegu’’-Quiz .
6. J.angielski
,,Water cycle”- lekcja z tablicą interaktywną.
II.Tytuł: ,,OGIEŃ”
Zespoły przedmiotowe :
Tematy :
1.Chemia
,,Magia czy fakty”: pokazy doświadczeń.
( ,,Chemiczny wulkan’’, ,,Zielony płomień”)
2.J.polski
Konkurs mitologiczny
3. J angielski
,,Lekcja kulturowa z wykorzystaniem tablicy interaktywnej”.
III.Tytuł: ,, POWIETRZE”
Zespoły przedmiotowe :
Tematy :
1.Chemia
,,Magia czy fakty”: pokazy doświadczeń.
( ,,Otrzymywanie acetylenu’’, ,,Spalanie magnezu”,,Badamy zawartość tlenu w powietrzu” )
2.Fizyka
Eksperymenty i doświadczenia z uczniami
3. J angielski
,,Pogoda-lekcja z wykorzystaniem tablicy interaktywnej”.
4.Matematyka
,,Prezentacja multimedialna – Skład procentowy powietrza”.
IV.Tytuł: ,, ZIEMIA”
Zespoły przedmiotowe :
Tematy :
1.Chemia
,,Budowa atomu”
2.Geografia
,,Mapa obrazem Ziemi.
3. J angielski
,,Kraje i kontynenty - lekcja z wykorzystaniem tablicy interaktywnej”.
4.Matematyka
,,Mierzenie w terenie powierzchni Ziemi, obliczanie pól i obwodów ”.