Dodaj publikację
Autor
Anna Kucharska
Data publikacji
2016-07-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
31

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Eine Stadtrundfahrt – Wycieczka po mieście.
 Pobierz (docx, 24,4 KB)

Podgląd treści

23.03.2012.

Scenariusz lekcji języka niemieckiego dn.30.03.2016

Klasa: 2a (grupa)

Nauczyciel:

 

Temat: Eine Stadtrundfahrt – Wycieczka po mieście.

Cele ogólne:

Poszerzenie wiedzy krajoznawczej Niemiec.

Utrwalenie i poszerzenie słownictwa z zakresu: obiekty w mieście i opisywanie drogi.

Rozwój umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Rozwój umiejętności mówienia i komunikowania się. 

Cele szczegółowe:

Uczniowie znają najważniejsze zabytki i charakterystyczne budowle Berlina.

Uczniowie znają i stosują słownictwo dotyczące zwiedzania miasta (besuchen, anschauen,

die Öffnungszeiten, die Eintrittspreise, die Anfahrt, Eintritt frei, Sehenswürdigkeiten, die

Altstadt, die Kirche, die Straßenbahnlinie).

Uczniowie rozróżniają rodzaje tekstów: Presseartikel, Postkarte, Stadtführer online, Plakat;

potrafią wyszukać w nich najważniejsze informacje.

Uczniowie potrafią udzielić informacji pracując z planem miasta.

 

Metody pracy:

Burza mózgów.

Ćwiczenia leksykalne utrwalające poznane słownictwo.

Praca z autentycznymi materiałami w celu udzielania szczegółowej informacji – mapa

Niemiec, plan miasta Berlina.

Utrwalanie umiejętności czytania - praca z tekstem podręcznikowym: czytanie w celu

dopasowania nagłówka do tekstu oraz czytanie szczegółowe w celu znalezienia określonej

informacji.

Formy pracy:

Praca indywidualna.

Praca w parach.

Praca z całą grupą.

Środki i pomoce dydaktyczne:

Podręcznik: „Aha neu 2B”.

Prezentacja multimedialna „Zabytki Berlina“ (laptop).

Mapa Niemiec.

Plan miasta Berlina.

Karty pracy „Zabytki Berlina”.

V. Przebieg lekcji:

1. Wprowadzenie:

Nauczyciel wita się w języku niemieckim z uczniami, sprawdza obecność i wpisuje temat do dziennika.

Powtórzenie wiadomości z ostatnich zajęć: Wie heißen die Gebäude in der Stadt? (Uczniowie wymieniają obiekty w mieście lub nauczyciel mówi uczniom opis jakiegoś budynku. Ich zadaniem jest odgadnąć jaki to budynek.)

Nauczyciel zapisuje na tablicy datę w języku niemieckim i temat.

2. Prezentacja tematu:

Nauczyciel omawia zabytki Berlina pokazując uczniom prezentację multimedialną. Przed prezentacją uczniowie otrzymują karty pracy. Na podstawie zdjęć, mają odgadnąć o jakim mieście będzie mowa, a także dopasować nazwy do prezentowanych budynków. W czasie prezentacji uczniowie korygują ewentualne błędy.

Uczniowie czytają teksty z podręcznika (19a str. 17-18) i określają ich rodzaj. Następnie podkreślają w tekstach niemieckie odpowiedniki słów wymienionych w ćwiczeniu 19b.

Nauczyciel sprawdza zadanie 19b na forum klasy. Wyznaczeni uczniowie podają tłumaczenia słów, które nauczyciel zapisuje na tablicy.

3. Faza ćwiczeniowa:

Uczniowie wykonują indywidualnie ćwiczenie w zeszycie ćwiczeń (14/71). Utrwalają zwroty używane w opisie drogi. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonanego zadania na forum.

Uczniowie pracują w parach. Mają do dyspozycji autentyczny plan miasta Berlina, na podstawie którego muszą udzielić informacji, jak dotrzeć z zaznaczonego punktu do określonego miejsca. Uczniowie zapisują informacje o drodze na kartkach, które nauczyciel zbiera do sprawdzenia poprawności i ocenienia. Na forum grupy chętny uczeń z pomocą ...