Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
23.03.2012.
Scenariusz lekcji języka niemieckiego dn.30.03.2016
Klasa: 2a (grupa)
Nauczyciel:
Temat: Eine Stadtrundfahrt – Wycieczka po mieście.
Cele ogólne:
Poszerzenie wiedzy krajoznawczej Niemiec.
Utrwalenie i poszerzenie słownictwa z zakresu: obiekty w mieście i opisywanie drogi.
Rozwój umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Rozwój umiejętności mówienia i komunikowania się.
Cele szczegółowe:
Uczniowie znają najważniejsze zabytki i charakterystyczne budowle Berlina.
Uczniowie znają i stosują słownictwo dotyczące zwiedzania miasta (besuchen, anschauen,
die Öffnungszeiten, die Eintrittspreise, die Anfahrt, Eintritt frei, Sehenswürdigkeiten, die
Altstadt, die Kirche, die Straßenbahnlinie).
Uczniowie rozróżniają rodzaje tekstów: Presseartikel, Postkarte, Stadtführer online, Plakat;
potrafią wyszukać w nich najważniejsze informacje.
Uczniowie potrafią udzielić informacji pracując z planem miasta.
Metody pracy:
Burza mózgów.
Ćwiczenia leksykalne utrwalające poznane słownictwo.
Praca z autentycznymi materiałami w celu udzielania szczegółowej informacji – mapa
Niemiec, plan miasta Berlina.
Utrwalanie umiejętności czytania - praca z tekstem podręcznikowym: czytanie w celu
dopasowania nagłówka do tekstu oraz czytanie szczegółowe w celu znalezienia określonej
informacji.
Formy pracy:
Praca indywidualna.
Praca w parach.
Praca z całą grupą.
Środki i pomoce dydaktyczne:
Podręcznik: „Aha neu 2B”.
Prezentacja multimedialna „Zabytki Berlina“ (laptop).
Mapa Niemiec.
Plan miasta Berlina.
Karty pracy „Zabytki Berlina”.
V. Przebieg lekcji:
1. Wprowadzenie:
Nauczyciel wita się w języku niemieckim z uczniami, sprawdza obecność i wpisuje temat do dziennika.
Powtórzenie wiadomości z ostatnich zajęć: Wie heißen die Gebäude in der Stadt? (Uczniowie wymieniają obiekty w mieście lub nauczyciel mówi uczniom opis jakiegoś budynku. Ich zadaniem jest odgadnąć jaki to budynek.)
Nauczyciel zapisuje na tablicy datę w języku niemieckim i temat.
2. Prezentacja tematu:
Nauczyciel omawia zabytki Berlina pokazując uczniom prezentację multimedialną. Przed prezentacją uczniowie otrzymują karty pracy. Na podstawie zdjęć, mają odgadnąć o jakim mieście będzie mowa, a także dopasować nazwy do prezentowanych budynków. W czasie prezentacji uczniowie korygują ewentualne błędy.
Uczniowie czytają teksty z podręcznika (19a str. 17-18) i określają ich rodzaj. Następnie podkreślają w tekstach niemieckie odpowiedniki słów wymienionych w ćwiczeniu 19b.
Nauczyciel sprawdza zadanie 19b na forum klasy. Wyznaczeni uczniowie podają tłumaczenia słów, które nauczyciel zapisuje na tablicy.
3. Faza ćwiczeniowa:
Uczniowie wykonują indywidualnie ćwiczenie w zeszycie ćwiczeń (14/71). Utrwalają zwroty używane w opisie drogi. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonanego zadania na forum.
Uczniowie pracują w parach. Mają do dyspozycji autentyczny plan miasta Berlina, na podstawie którego muszą udzielić informacji, jak dotrzeć z zaznaczonego punktu do określonego miejsca. Uczniowie zapisują informacje o drodze na kartkach, które nauczyciel zbiera do sprawdzenia poprawności i ocenienia. Na forum grupy chętny uczeń z pomocą ...