Dodaj publikację
Autor
Anna Sosnowska
Data publikacji
2017-05-12
Średnia ocena
5,00
Pobrań
42

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć świetlicowych.
 Pobierz (docx, 7,4 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć świetlicowych

Opracowała i zrealizowała: Anna Sosnowska

Temat tygodnia: Kobietki małe i duże.

Temat dnia: Zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej: „Bilard”, „Sztorm”, „Kwiat lotosu”, „ Kolorowe wycieczki”.

Cel główny:

Integracja grupy

Rozwijanie w dziecku zasad zdrowego spędzania czasu wolnego

Rozwijanie wyobraźni dziecka

Umiejętności szczegółowe: uczeń:

Zna zasady wzajemnej współpracy w grupie

Zna zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej

Zna zdrowe formy spędzania czasu wolnego

Potrafi wypowiadać się na forum grupy

Metody:

Słowne: pogadanka, swobodna wypowiedź,

Praktyczne: zabawa, ćwiczenia rytmiczne.

Formy:

Indywidualna

Grupowa

Środki dydaktyczne:

Chusta animacyjna,

Tamburyn

Ilustracje

Czas trwania: 60 min.

I. Część wstępna:

Powitanie- wyklaskanie i rytmizacja tekstu: „Dzień dobry dzieci, dzień dobry Panu”. Wszystkie dzieci siadają w kręgu.

Czynności organizacyjno- porządkowe.

Wprowadzenie w zagadnienie zajęć.

Nauczyciel dzieli dzieci na grupy i każdej z nich daje kartkę na której dzieci mają zakreślić zasady zdrowej zabawy.

Każda grupa prezentuje wybrane przez siebie zasady i na forum grupy, dyskusja o zasadach.

Nauczyciel prezentuje chustę animacyjną i wyjaśnia poszczególne zabawy.

H. Część właściwa:

1. Dzieci wraz z nauczycielem bawią się w prezentowane przez nauczyciela zabawy.

„Bilard” - grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu znajdującego się na środku chusty.

„Sztorm” - na chustę wrzucamy lekkie przedmioty (piłeczki, zabawki). Podczas wachlowania nie mogą one spaść z chusty.

„Kwiat lotosu” - jedna osoba siedzi na środku chusty z nogami pod brodą. Pozostali uczestnicy trzymają chustę za brzeg. Zwracają się w prawą stronę, idąc powoli zawijają siedzącego. Gdy jest on zawinięty do wysokości ramion zatrzymują się i na słowa „trzy, cztery” równocześnie i szybko wycofują się.

„Kolorowe wycieczki” - wszyscy siedzą na podłodze trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący podaje nazwę koloru, a osoby trzymające ten kolor zmieniają się miejscami.

Część podsumowująca:

Zakończenie i podsumowanie zajęć- sprawdzenie wiedzy uczniów:

• Czego dzisiaj nauczyliście się na zajęciach?

Dzieci dostają kartki na których mają narysować, czy podobały się zajęcia malując buźkę uśmiechniętą lub smutną.

Sprzątanie i pożegnanie. Nauczyciel dziękuje uczniom za aktywność, dobrą zabawę. Koniec zajęć.