Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć świetlicowych
Opracowała i zrealizowała: Anna Sosnowska
Temat tygodnia: Kobietki małe i duże.
Temat dnia: Zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej: „Bilard”, „Sztorm”, „Kwiat lotosu”, „ Kolorowe wycieczki”.
Cel główny:
Integracja grupy
Rozwijanie w dziecku zasad zdrowego spędzania czasu wolnego
Rozwijanie wyobraźni dziecka
Umiejętności szczegółowe: uczeń:
Zna zasady wzajemnej współpracy w grupie
Zna zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej
Zna zdrowe formy spędzania czasu wolnego
Potrafi wypowiadać się na forum grupy
Metody:
Słowne: pogadanka, swobodna wypowiedź,
Praktyczne: zabawa, ćwiczenia rytmiczne.
Formy:
Indywidualna
Grupowa
Środki dydaktyczne:
Chusta animacyjna,
Tamburyn
Ilustracje
Czas trwania: 60 min.
I. Część wstępna:
Powitanie- wyklaskanie i rytmizacja tekstu: „Dzień dobry dzieci, dzień dobry Panu”. Wszystkie dzieci siadają w kręgu.
Czynności organizacyjno- porządkowe.
Wprowadzenie w zagadnienie zajęć.
Nauczyciel dzieli dzieci na grupy i każdej z nich daje kartkę na której dzieci mają zakreślić zasady zdrowej zabawy.
Każda grupa prezentuje wybrane przez siebie zasady i na forum grupy, dyskusja o zasadach.
Nauczyciel prezentuje chustę animacyjną i wyjaśnia poszczególne zabawy.
H. Część właściwa:
1. Dzieci wraz z nauczycielem bawią się w prezentowane przez nauczyciela zabawy.
„Bilard” - grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu znajdującego się na środku chusty.
„Sztorm” - na chustę wrzucamy lekkie przedmioty (piłeczki, zabawki). Podczas wachlowania nie mogą one spaść z chusty.
„Kwiat lotosu” - jedna osoba siedzi na środku chusty z nogami pod brodą. Pozostali uczestnicy trzymają chustę za brzeg. Zwracają się w prawą stronę, idąc powoli zawijają siedzącego. Gdy jest on zawinięty do wysokości ramion zatrzymują się i na słowa „trzy, cztery” równocześnie i szybko wycofują się.
„Kolorowe wycieczki” - wszyscy siedzą na podłodze trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący podaje nazwę koloru, a osoby trzymające ten kolor zmieniają się miejscami.
Część podsumowująca:
Zakończenie i podsumowanie zajęć- sprawdzenie wiedzy uczniów:
• Czego dzisiaj nauczyliście się na zajęciach?
Dzieci dostają kartki na których mają narysować, czy podobały się zajęcia malując buźkę uśmiechniętą lub smutną.
Sprzątanie i pożegnanie. Nauczyciel dziękuje uczniom za aktywność, dobrą zabawę. Koniec zajęć.