Dodaj publikację
Autor
Sylwia Kuźdub
Data publikacji
2017-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć realizowany na zajęciach szkolnego koła PCK. Jak dbać o zdrowie?
 Pobierz (docx, 15,8 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć realizowany na zajęciach Szkolnego Koła PCK

Opracowała: Sylwia KuźdubTemat: Jak dbać o zdrowie?

Cel ogólny:

- Zapoznanie ucznia ze sposobami dbania o własne zdrowie

Cele szczegółowe:

- Uświadomienie uczniom potrzeby dbania o własne zdrowie i przestrzegania zdrowego stylu życia - Zapoznanie ucznia ze sposobami dbania o własne zdrowie i utrzymania należytej higieny ciała

- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania czynników chroniących i czynników ryzyka wpływających na zdrowie - Kształtowanie postawy odpowiedzialności za swoje zdrowieFormy pracy: indywidualna, zbiorowaŚrodki dydaktyczne: duży arkusz papieru, flamaster, zestaw pojęć na kartkach, ilustracje „zdrowej żywności”, klej, karton, przedmioty służące do utrzymania higieny, płyta z muzyką, odtwarzacz płyt CD.

Metody: - rozmowa kierowana, - praktycznego działania, Przebieg zajęć:1. Powitanie uczniów.2. Odczytanie uczniom wiersza Iwony Salach pt. "Zdrowie".3. Wprowadzenie do tematu zajęć. Rozmowa kierowana na temat zdrowia.Co należy robić żeby być zdrowym?Co to jest higiena ciała? Dlaczego musimy utrzymywać ciało w czystości?Jak dbać o zęby?Czy to dobrze być zdrowym, dlaczego?Jak nazywa się lekarz, który leczy dzieci?4. Co sprzyja zdrowiu? Dzieci otrzymują duży arkusz papieru, zestaw pojęć na kartkach oraz ilustracje owoców, warzyw (wycinki z gazet). Obrysowują postać jednego z członków grupy, w sylwecie rysują serce, a następnie wklejają hasła i ilustracje. To, co sprzyja zdrowiu wewnątrz sylwetki, co szkodzi poza sylwetką. Po wykonaniu zadania, przedstawiają sposób przyporządkowania napisów i fotografii.Pojęcia: - zdrowe odżywianie, - papierosy, - brudne ciało, - odpoczynek - sport, -higiena- sen -wizyty u dentysty - wietrzenie pomieszczeń,- nadmiar chipsów i słodyczy,- ubiór odpowiedni do pory roku i pogody,- przebywanie na świeżym powietrzu, spacery,- długie siedzenie przed komputerem,- mycie zębów rano i wieczorem,- próbowanie nieznanych grzybów, roślin,- bawienie się w miejscach niedozwolonych,- warzywa, owoce, ryby,- zachowanie bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez jezdnie- picie wody z kranu, - soki, surówki - tłuste potrawy- zjedzenie śniadania przed wyjściem do szkoły- coca-cola- gimnastyka- mycie rąk przed jedzeniem5. Ruch to zdrowie. Ćwiczenia ruchowe. Każde z dzieci proponuje ćwiczenie np.• pajacyki• skłony• przysiady• wymachy ramion• podskoki w miejscy6. Każde z dzieci podchodzi do pudełka, wkłada ręce do środka i posługując się tylko zmysłem dotyku odnajduje i nazywa przedmiot, niezbędny do utrzymania higieny.Po wyjęciu go z pudełka, wyjaśnia, do czego on służy.Przedmioty w pudełku: grzebień, szczoteczka do zębów, mydło, pasta do zębów, ręcznik, gąbka, pumeks, szampon do włosów, końcówka od prysznica, nitka dentystyczna

7. Uczniowie potwierdzają lub negują wypowiedź nauczyciela:Nauczyciel: Jeżeli zdanie wypowiedziane przeze mnie będzie fałszywe, stójcie bez ruchu. Jeśli będę mówiła prawdę, podskoczcie dwa razy.

Zawsze należy myć ręce przed jedzeniem.

Każdą potrawę ...