Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Chwalowska
Data publikacji
2018-02-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
124

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć dodatkowych w świetlicy szkolnej dla uczniów klas I-IV szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 339,5 KB)

Podgląd treści

KOLOROWA ŚWIETLICA

PROGRAM ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH

dla uczniów klas I – IV

Program „Kolorowa świetlica” został oparty na Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz.HYPERLINK "http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20120000752" HYPERLINK "http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20120000752"U. 2012 poz. 752) oraz na Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 30 maja 2014 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. poz. 803).

SPIS TREŚCI: 

I. CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU
II. CELE PROGRAMU:
1. CEL OGÓLNY
2. CELE SZCZEGÓŁOWE 
III. PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW
IV. ZAŁOŻONE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW
V. METODY I FORMY PRACY
VI. UWAGI O REALIZACJI PROGRAMU
VII. TECHNIKI PLASTYCZNE
VIII. TEMATYKA ZAJĘĆ
IX. EWALUACJA
X. BIBLIOGRAFIA
XI. ZAŁĄCZNIKI
1. ANKIETA EWALUACYJNA DLA UCZNIA
2. PRZYKŁADOWE KONSPEKTY ZAJĘĆ
3. DYPLOM UCZESTNICTWA W ZAJĘCIACH

I. CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program zajęć plastycznych „Kolorowa świetlica” przeznaczony jest dla uczniów
klas I- IV szkoły podstawowej.
Plastyka w wychowaniu dzieci odgrywa ogromną rolę. Umożliwia im ujawnienie własnych myśli i uczuć oraz obrazu świata widzianego z ich perspektywy. Jest dla nich twórczą, dynamiczną aktywnością. Kontakt ze sztuką - zarówno z pozycji odbiorcy, jak
i twórcy - rozwija u dzieci ekspresję i umiejętności artystyczne oraz zdolność do działania
i osiągania celu; wyrabia też poczucie ładu, porządku i estetyki, rozbudza zaciekawienie i wrażliwość, pomaga również dzieciom w odkrywaniu swojego „ja”. Wszystko, co jest dla dzieci nowe i ciekawe, oddziałuje na ich zmysły, kształtuje percepcję i wyobraźnię, wywołuje także przeżycia będące źródłem radości i dobrego samopoczucia, które mają wpływ na cały organizm dziecka, również na sferę fizjologiczną (np. system nerwowy). Dzieciom podoba się to, co przynosi im radość, wywołuje miłe wrażenia lub doznania zmysłowe, które pobudzają je emocjonalnie i wiążą uczuciowo z otoczeniem. To z kolei skłania je do podejmowania własnych prób i działań w otaczającej rzeczywistości, do wyrażania siebie - do ekspresji artystycznej. Dlatego tak ważną sprawą jest zapewnienie dzieciom stałego dostępu do sztuki oraz możliwości jak najczęstszego wypowiadania się poprzez twórczość. Chcąc zapewnić swoim wychowankom jak najlepsze warunki do rozwoju ich przyszłej aktywności twórczej opracowałam program zajęć plastycznych, który w połączeniu z codziennymi zajęciami pozwoli na utrwalenie przybliżanych treści, umożliwi poszerzenie doświadczeń związanych z nowymi technikami plastycznymi, rozwinie umiejętności współpracy w grupie i pomagania sobie nawzajem oraz wzmocni, a w niektórych wypadkach rozbudzi wiarę w siebie i własne możliwości ...