Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Data : 10.10.2017r.
Klasa: I TL
Miejsce : klasa w205 ZS nr 2
Prowadzący : Malwina Kraśnicka
Czas trwania: jedna godzina lekcyjna
Temat zajęć: Brighton jako brytyjskie centrum kultury
Pomoce dydaktyczne : - materiały autentyczne: broszury, rozkłady jazdy, mapy
- film na you tube o kulturze Brighton
- zdjęcia zabytków, pocztówki
- kolorowe kartki
Cele operacyjne
Uczeń potrafi:
• zlokalizować Brighton na mapie Wielkiej Brytanii i przekazać informacje o lokalizacji w języku angielskim
• wymienić zabytki Brighton w języku angielskim
• zaprezentować interesujące miasto w języku angielskim
• przedstawić w języku angielskim Brighton jako kurort turystyczny i zachęcić do zwiedzenia
• wykorzystać materiały autentyczne w celu budowania swojej wypowiedzi w języku obcym
• współpracować w grupie
Metody i formy pracy
- praca w grupach
- metoda oglądowa i komunikatywna
- nowe metody aktywizujące wykorzystujące elementy CLIL, language gardening i metody bezpośredniej
- metoda eklektyczna z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
PRZEBIEG ZAJĘĆ
|Etapy lekcji |Realizowane treści |
FAZA WSTĘPNA
|1) |1.Podział na grupy polegający na losowaniu z kapelusza kolorowych kartek i dobranie |
|Wprowadzenie |się kolorami |
| |2.Rozdanie każdej grupie materiałów autentycznych (rozkład jazdy, mapa, broszury |
| |kulturowe) i kolorowych kartek |
FAZA REALIZACJI
|2) Część |1. Podanie tematu zajęć i przedstawienie uczniom celu lekcji |
|główna: |2. Zaprezentowanie podstawowych informacji o Brighton w formie wypowiedzi i zdjęć z |
| |wyjazdu oraz prezentacji na you tube |
| |3. Określenie trzech głównych tematów na które uczniowie będą zbierać informacje w |
| |grupach: lokalizacja, kultura i zabytki |
| |4. Każda grupa zapisuje wyszukane informacje na kolorowych kartkach a nauczyciel pełni |
| |rolę wspomagającą i rolę mediatora kulturowego |
| | |
| |FAZA PODSUMOWANIA |
| | |
| |5. Każda grupa wybiera przedstawiciela i prezentuje Brighton jako ciekawy kurort |
| |turystyczny rekomendując to miejsce w języku angielskim |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|3) Podsumowanie zajęć | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |