Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz Ogólnoszkolnego Konkursu Recytatorskiego
pod hasłem; „Co mi w duszy gra?”
Nazwa: Ogólnoszkolny Konkurs Recytatorski p. t. „Co mi w duszy gra?”
Organizator: biblioteka szkolna
Miejsce: klub szkolny
Cele konkursu:
Rozwijanie uzdolnień twórczych i doskonalenie umiejętności recytatorskich.
Rozbudzanie wrażliwości na piękno poezji oraz upowszechnianie kultury żywego słowa wśród młodzieży.
Odkrywanie i rozwijanie uzdolnień artystycznych wśród uczniów szkół gimnazjalnych
Doskonalenie umiejętności pięknego operowania słowem oraz warsztatowych
umiejętności recytatorskich.
Inspirowanie młodego pokolenia do aktywnego uczestnictwa w kulturze.
Promowanie młodych talentów.
Artystyczna konfrontacja młodych recytatorów.
Rozwijanie ekspresji i wrażliwości estetycznej.
Doskonalenie wyrazistej mowy, rozwijanie pamięci, wyrabianie odwagi i śmiałości.
Doskonalenie prawidłowego interpretowania utworu.
Przebieg konkursu:
Powitanie zebranych
Spotkaliśmy się dzisiaj z okazji Ogólnoszkolnego Szkolnego Konkursu Recytatorskiego p.t. „Co mi w duszy gra”. Witam wszystkich uczestników konkursu, którymi są uczniowie naszej szkoły. Uczestnicy zaprezentują wybrany przez siebie utwór w myśl tytułu konkursu, wiersze będą różnorodne, jury konkursu to wy uczniowie ze swoimi klasami, i to wy oceniać będziecie głosując na wybrany utwór poprzez podniesienie ręki. Dwóch nauczycieli będzie zliczać głosy, które zapisuje sekretarz wybrany przez uczniów. W przypadku takiej samej ilości punktów zrobimy dodatkowe głosowanie aż do wyłonienia zwycięzcy. Mamy nadzieję, że z uwagą wysłuchacie wierszy koleżanek i przyjmiecie ich występy ciepło, serdecznie z należytymi brawami.
Recytacja przygotowanych wierszy przez uczestników.
Zliczanie punktów
Ogłoszenie wyników
Wręczenie dyplomów i nagród
Podziękowanie wszystkim uczestnikom za udział w konkursie, gratulacje za odwagę i doskonałe prezentacje wybranych przez siebie wierszy.
Regulamin konkursu :
1. Uczestnicy:
Konkurs jest adresowany do uczniów gimnazjum oraz klas VII- VIII szkoły podstawowej posiadających umiejętności recytatorskie. Osoby zainteresowane proszone są o zgłaszanie się do biblioteki szkolnej.
2. Tematyka:
Dowolny dobór utworów z całego bogactwa poezji dla młodzieży, a także twórczość własna.
3. Zasady prezentacji:
Wszyscy uczestnicy przygotowują do oceny jeden wybrany utwór poetycki (może być własny)
Prezentowany repertuar nie powinien pokrywać się z kanonem lektur szkolnych.
Czas trwania prezentacji nie powinien przekroczyć 4 min.;
Dopuszcza się recytowanie wierszy z podkładem muzycznym.
4. Jury:
W skład jury wchodzą uczniowie klas gimnazjalnych, wyłonienie zwycięzcy poprzez podniesienie ręki i przeliczenie głosów. W przypadku takiej samej liczby głosów zastrzega się możliwość rundy dodatkowej.
5. Kryteria oceny:
dobór repertuaru (wartości artystyczne utworu oraz ich dobór do możliwości wykonawczych uczestnika);
trafność interpretacji utworów;
kultura słowa
ogólne wrażenie estetyczne i wyraz artystyczny
Opracowała:
Monika Tarczyńska-Król
ZSO nr 1im. KEN w Puławach
.