Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
za drugie półrocze 2017/2018 r. szkolnego
Imię i nazwisko: dr Rafał Korczak
Stanowisko i miejsce zatrudnienia: nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie
Posiadane kwalifikacje: doktor nauk humanistycznych(2009), magister historii(2004)
Status zawodowy: nauczyciel kontraktowy
Czas trwania stażu: 01.09.2017 r. – 31.05.2020 r., skrócony do 31.05.2019 r.
Opiekun stażu: mgr Maryla Jaworska
§ 7, ust. 2, pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach:
Poznanie i wdrożenie procedury awansu zawodowego.
Pierwszym krokiem w realizacji planu rozwoju zawodowego była analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego, napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu i złożenie go Dyrektorowi Publicznego Gimnazjum nr 10 im. Rajmunda Hiacynta Rembielińskiego w Łodzi do zatwierdzenia. Kolejnym krokiem było napisanie planu rozwoju zawodowego. Złożyłem go do zatwierdzenia przez Panią Dyrektor we wrześniu 2017 r., a gdy to się stało wnioskowałem o skrócenie z dniem 1 września 2017 r. stażu trwającego 2 lata i 9 miesięcy, stanowiącego warunek nadania kolejnego stopnia awansu zawodowego, do roku i 9 miesięcy, gdyż posiadam stopień doktora nauk humanistycznych i co najmniej 3 letni okres pracy w szkole wyższej. Na niniejszej podstawie prawnej: Ustawa z 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006r. Nr 97, poz. 674 ze zm.) – art. 9c ust. 1 i 2, art. 9a ust. 3, art. 9d ust. 9. Pani Dyrektor Bożena Nawrocka rozpatrzyła wniosek pozytywnie.
Współpraca z opiekunem stażu.
Kolejny krok to nawiązanie współpracy z opiekunem stażu – panią magister Marylą Jaworską. Następnie opracowaliśmy i zawarliśmy kontrakt. Zapoznałem opiekuna z treścią sprawozdania z realizacji planu rozwoju za pierwsze półrocze i drugie półrocze 2017/2018 r. szkolnego. Mgr M. Jaworska hospitowała moje lekcje w styczniu oraz maju 2018 r.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
W maju ponownie w ramach doskonalenia prowadziłem zajęcia w obecności opiekuna stażu, co pomogło mi w określeniu mocnych i słabych stron.
Diagnozowanie własnych potrzeb w zakresie niezbędnych oraz możliwych form doskonalenia własnego warsztatu pracy.
Dokonywałem autoewaluacji – analizy swoich mocnych i słabych stron, a także efektów mojej pracy dydaktyczno-wychowawczej na podstawie wyników uzyskiwanych przez uczniów.
Systematyczna autorefleksja i samoocena miała wpływ na poszukiwanie przeze mnie szkoleń czy też pozycji literatury, które pomogłyby mi we własnym rozwoju i ulepszeniu mojej pracy dydaktyczno-wychowawczej. Natomiast analiza pracy dydaktycznej ukierunkowała mnie na poszukiwanie ciekawych i skutecznych metod pracy ...