Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY
Dostosowany do wymogów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017., poz. 1578).
Imię i nazwisko ucznia
Data i miejsce urodzenia
Adres zamieszkania
Imię i nazwisko rodzica (opiekuna prawnego)
Adres zamieszkania
Nazwa szkoły
Klasa
VIII
Rok szkolny
2018/2019
Wychowawca szkoła
Wychowawca internat
PODSTAWA OPRACOWANIA PROGRAMU
Numer orzeczenia
Data i miejsce wydania orzeczenia
Rozpoznanie
Upośledzenie umysłowe stopnia znacznego
DANE DOTYCZĄCE PROGRAMU
Data opracowania
Wrzesień 2018
Czas realizacji
II Etap Edukacyjny
ZAKRES I SPOSÓB DOSTOSOWANIA ODPOWIEDNIO PROGRAMU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO ORAZ WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB ROZWOJOWYCH I EDUKACYJNYCH ORAZ MOŻLIWOŚCI PSYCHOFIZYCZNYCH DZIECKA, W SZCZEGÓLNOŚCI PRZEZ ZASTOSOWANIE ODPOWIEDNICH METOD I FORM PRACY Z DZIECKIEM
§6 ust.1 pkt 1
PRZEDMIOT
METODY I FORMY PRACY
Funkcjonowanie osobiste i społeczne
W procesie edukacji i rozwoju warto:
- w procesie kształcenia rozwijać koncentrację uwagi dowolnej, sprawność manualną i motoryczna
- rozwijać wiedzę o najbliższym otoczeniu
- utrwalać umiejętności niezbędne w codziennym życiu
-stymulować rozwój społeczny poprzez instrukcje, modelowanie
- uczenie podstawowych norm i reguł zachowania
- nagradzać za pozytywne zachowania ( opracować indywidualny system wzmocnień)
- wskazane zajęcia logopedyczne w celu uczenia komunikacji alternatywnej
- w pracy z uczniem konieczna jest serdeczna jednak konsekwentna i spójna postawa otoczenia
- w celu uzyskania pozytywnych efektów konieczna jest współpraca rodziny i nauczycieli
Zaplanowano dla ucznia metody i formy pracy, które działają uspokajając, a także prowokują do działania, rozbudzają zainteresowania, wzmacniają spontaniczną i swobodną aktywność
-poznanie ucznia przez nauczycieli pracujących w zespole klasowym,
-stworzenie uczniowi szansy poznania samego siebie,
-indywidualizacja i opieka nad uczniem w czasie procesu dydaktycznego,
-uczenie umiejętności systematycznej pracy,
-kontakty z rodzicami,
-indywidualna, o charakterze jednolitym lub zróżnicowanym ze względu na stopień trudności,
-zbiorowa, jednolita lub zróżnicowana,
-grupowa, jednolita lub zróżnicowana pod względem stopnia trudności i możliwości poznawczych.
Przy realizacji programu wykorzystuje się następujące metody i techniki pracy:
-elementy Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz,
-elementy metody ośrodków pracy,
-naśladownictwo pozytywnych postaw i zachowań,
-elementy metody behawioralnej,
-terapia wspierająca z wykorzystaniem technologii komputerowej,
-ćwiczenia relaksujące,
-metody alternatywnej komunikacji: język obrazów i piktogramów,
-metoda ośrodków zainteresowań,
-metody samodzielnych doświadczeń,
-metody zadań stawianych do wykonania,
-obcowanie z książką, prasą, telewizją,
-karty pracy i karty ćwiczeń,
-ćwiczenia poprawiające orientacje w terenie,
-wycieczki krajoznawcze, przyrodnicze i ekologiczne,
-organizacje wystawy prac plastycznych,
-zabawy z chustą Klanzy.
Zajęcia rozwijające kreatywność
Zajęcia rozwijające komunikowanie się
Wychowanie fizyczne
Religia
ZINTEGROWANE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI I SPECJALISTÓW PROWADZĄCYCH ...