Dodaj publikację
Autor
Joanna Grobelna
Data publikacji
2019-01-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
309

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ipet skonstruowany dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym klasy VIII Szkoły Podstawowej Specjalnej.
 Pobierz (docx, 22,3 KB)

Podgląd treści

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY

Dostosowany do wymogów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017., poz. 1578).

Imię i nazwisko ucznia

Data i miejsce urodzenia

Adres zamieszkania

Imię i nazwisko rodzica (opiekuna prawnego)

Adres zamieszkania

Nazwa szkoły

Klasa

VIII

Rok szkolny

2018/2019

Wychowawca szkoła

Wychowawca internat

PODSTAWA OPRACOWANIA PROGRAMU

Numer orzeczenia

Data i miejsce wydania orzeczenia

Rozpoznanie

Upośledzenie umysłowe stopnia znacznego

DANE DOTYCZĄCE PROGRAMU

Data opracowania

Wrzesień 2018

Czas realizacji

II Etap Edukacyjny

ZAKRES I SPOSÓB DOSTOSOWANIA ODPOWIEDNIO PROGRAMU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO ORAZ WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB ROZWOJOWYCH I EDUKACYJNYCH ORAZ MOŻLIWOŚCI PSYCHOFIZYCZNYCH DZIECKA, W SZCZEGÓLNOŚCI PRZEZ ZASTOSOWANIE ODPOWIEDNICH METOD I FORM PRACY Z DZIECKIEM

§6 ust.1 pkt 1

PRZEDMIOT

METODY I FORMY PRACY

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

W procesie edukacji i rozwoju warto:

- w procesie kształcenia rozwijać koncentrację uwagi dowolnej, sprawność manualną i motoryczna

- rozwijać wiedzę o najbliższym otoczeniu

- utrwalać umiejętności niezbędne w codziennym życiu

-stymulować rozwój społeczny poprzez instrukcje, modelowanie

- uczenie podstawowych norm i reguł zachowania

- nagradzać za pozytywne zachowania ( opracować indywidualny system wzmocnień)

- wskazane zajęcia logopedyczne w celu uczenia komunikacji alternatywnej

- w pracy z uczniem konieczna jest serdeczna jednak konsekwentna i spójna postawa otoczenia

- w celu uzyskania pozytywnych efektów konieczna jest współpraca rodziny i nauczycieli

Zaplanowano dla ucznia metody i formy pracy, które działają uspokajając, a także prowokują do działania, rozbudzają zainteresowania, wzmacniają spontaniczną i swobodną aktywność

-poznanie ucznia przez nauczycieli pracujących w zespole klasowym,

-stworzenie uczniowi szansy poznania samego siebie,

-indywidualizacja i opieka nad uczniem w czasie procesu dydaktycznego,

-uczenie umiejętności systematycznej pracy,

-kontakty z rodzicami,

-indywidualna, o charakterze jednolitym lub zróżnicowanym ze względu na stopień trudności,

-zbiorowa, jednolita lub zróżnicowana,

-grupowa, jednolita lub zróżnicowana pod względem stopnia trudności i możliwości poznawczych.

Przy realizacji programu wykorzystuje się następujące metody i techniki pracy:

-elementy Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz,

-elementy metody ośrodków pracy,

-naśladownictwo pozytywnych postaw i zachowań,

-elementy metody behawioralnej,

-terapia wspierająca z wykorzystaniem technologii komputerowej,

-ćwiczenia relaksujące,

-metody alternatywnej komunikacji: język obrazów i piktogramów,

-metoda ośrodków zainteresowań,

-metody samodzielnych doświadczeń,

-metody zadań stawianych do wykonania,

-obcowanie z książką, prasą, telewizją,

-karty pracy i karty ćwiczeń,

-ćwiczenia poprawiające orientacje w terenie,

-wycieczki krajoznawcze, przyrodnicze i ekologiczne,

-organizacje wystawy prac plastycznych,

-zabawy z chustą Klanzy.

Zajęcia rozwijające kreatywność

Zajęcia rozwijające komunikowanie się

Wychowanie fizyczne

Religia

ZINTEGROWANE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI I SPECJALISTÓW PROWADZĄCYCH ...