Dodaj publikację
Autor
Aleksandra Karolewska
Data publikacji
2019-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
7

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji dla klasy II gimnazjum. Lekcja dotycząca słownictwa związanego ze sportem.
 Pobierz (docx, 482,4 KB)

Podgląd treści

Konspekt lekcji

Temat: Spielst du Fußball?

Klasa: II gimnazjum

Data: 09.12.16 r.

Czas trwania jednostki lekcyjnej: 45 minut

Nauczyciel prowadzący: Aleksandra Karolewska

Cele edukacyjne lekcji:

rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem,

rozwijanie umiejętności mówienia,

rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

Cele operacyjne:

Uczeń potrafi nazwać dyscypliny sportowe w języku niemieckim,

Uczeń potrafi operować słownictwem umożliwiającym informowanie o swoich zainteresowaniach związanych ze sportem,

Uczeń potrafi odgadną znaczenie słów za pomocą obrazków.

Środki dydaktyczne: podręcznik, kopie z ćwiczeniami, gra dydaktyczna, tablica interaktywna, płyta CD

Metody pracy: mapa myśli i skojarzeń, gra dydaktyczna, burza mózgów, dialog, dyskusja

Formy pracy: praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach

Przebieg lekcji:

Wprowadzenie: Pozdrowienie, sprawdzenie obecności, sprawdzenie pracy domowej.

Rozgrzewka językowa: Nauczyciel zadaje uczniom pytania, na które odpowiadają za pomocą czasowników modalnych, które zostały przez uczniów utrwalone w ramach pracy domowej.

Prezentacja nowego materiału i praca nad nim: Uczeń mający dyżur zapisuje temat oraz datę na tablicy. Nauczyciel prosi o przepisanie tematu do zeszytów, podaje cele lekcji i wyjaśnia, jak uczniowie mogą je wykorzystać oraz informuje o czym będzie mowa na lekcji.

Nauczyciel dzieli uczniów na 4-osobowe grupy oraz rozdaje im kopie z zadaniem. Na kartce znajduje się asocjogram z wyrazem SPORT (załącznik 1). Zadaniem uczniów jest podanie jak największej liczby skojarzeń związanych z tym słowem.

Nauczyciel prezentuje uczniom obrazki, które przedstawiają różne dyscypliny sportowe

(załącznik 2). Następnie pyta uczniów, jakie rodzaje sportu uprawiają. Uczniowie odpowiadają na pytanie za pomocą obrazków. Uczniowie wykonują zadanie mające na celu sprawdzenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Na podstawie wysłuchanego dialogu wskazują zadanie zgodne z jego treścią, a następnie zaznaczają wybrane ilustracje przedstawiające dyscypliny sportu, o których jest w nim mowa. Na podstawie wpisów na forum dotyczących uprawiania sportu uczniowie dobierają do zamieszczonych pytań właściwe odpowiedzi.

Za pomocą tablicy interaktywnej nauczyciel prezentuje uczniom różne zwroty związane ze sportem (załącznik 3). Później prosi, aby uczniowie przepisali zwroty do zeszytów oraz przetłumaczyli je wykorzystując do tego słownik. Nauczyciel zadaje uczniom pytanie „Dlaczego uprawiasz sport?.” Uczniowie odpowiadają na pytania za pomocą nowo poznanych zwrotów.

Ćwiczenia utrwalające materiał: Uczniowie pracują w parach. Przeprowadzają dialogi, w których wykorzystują nazwy dyscyplin sportowych poznanych na lekcji.

Objaśnienie pracy domowej i podsumowanie: Nauczyciel prosi, aby uczniowie w ramach pracy domowej zredagowali informację na temat roli sportu w ich życiu.

Na koniec uczniowie grają w grę planszową przedstawiającą dyscypliny sportowe oraz zwroty poznane na lekcji. Rzucają kostką i odgadują ich znaczenie, dzięki czemu nauczyciel sprawdza, czy uczniowie zapamiętali nowo poznany ...