Dodaj publikację
Autor
Aleksandra Karolewska
Data publikacji
2019-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
5

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji języka niemieckiego w klasie V ( Die vier Jahreszeiten).
 Pobierz (docx, 25,5 KB)

Podgląd treści

Konspekt lekcji

Temat: Die vier Jahreszeiten

Klasa: V

Data: 12.12.18r.

Czas trwania jednostki lekcyjnej: 45 minut

Nauczyciel prowadzący: Aleksandra Karolewska

Cele edukacyjne lekcji:

rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem,

rozwijanie umiejętności mówienia,

rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

Cele operacyjne:

Uczeń potrafi znaleźć w tekście określone informacje,

Uczeń potrafi domyślić się znaczenia wyrazów z kontekstu,

Uczeń potrafi określić główną myśl poszczególnych części tekstu,

Uczeń potrafi samodzielnie odkryć regułę gramatyczną.

Środki dydaktyczne: podręcznik, kopie z ćwiczeniami, tablica interaktywna, płyta CD

Metody pracy: mapa myśli i skojarzeń, gramatyczna metoda indukcyjna, burza mózgów, dialog, dyskusja

Formy pracy: praca indywidualna, praca w parach

Przebieg lekcji:

Wprowadzenie: Pozdrowienie, sprawdzenie obecności, sprawdzenie pracy domowej.

Rozgrzewka językowa: Nauczyciel pokazuje na tablicy interaktywnej symbole różnych zjawisk pogodowych i zadaje pytanie. Wie ist das Wetter? Jaka jest pogoda? Uczniowie udzielają odpowiedzi na podstawie piktogramów zaprezentowanych przez nauczyciela.

Prezentacja nowego materiału i praca nad nim: Uczeń mający dyżur zapisuje temat oraz datę na tablicy. Nauczyciel prosi o przepisanie tematu do zeszytów. Następnie prezentuje zdjęcia, które wprowadzają uczniów w tematykę zajęć. Nauczyciel podaje uczniom cele lekcji i pyta, w jaki sposób mogą je wykorzystać.

Kolejnym etapem lekcji jest pokazanie uczniom zdjęć przedstawiających różne zawody. Uczniowie wybierają te, które ich zdaniem wymagają umiejętności rozróżniania danej pory roku.

Uczniowie wykonują zadanie mające na celu sprawdzenie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Czytają tekst i uzupełniają go odpowiednimi nazwami pór roku.

Po wykonaniu zadania uczniowie uzasadniają nauczycielowi swój wybór.

W dalszym ciągu lekcji uczniowie usprawniają umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Słuchają piosenki „ Wo sind alle meine Kinder”? i zaznaczają, co jest jej tematem. Później słuchają piosenki raz jeszcze, czytając jednocześnie jej tekst numerują w odpowiedniej kolejności wszystkie nazwy miesięcy występujące w piosence. Następnie na podstawie przykładów ilustrujących dany problem uczniowie samodzielnie formułują regułę gramatyczną.

Ćwiczenia utrwalające materiał: Uczniowie pracują w parach. Przeprowadzają dialogi, w których wykorzystują słownictwo poznane na lekcji.

Objaśnienie pracy domowej i podsumowanie: Nauczyciel prosi, aby uczniowie w ramach pracy domowej nauczyli się piosenki „Wo sind alle meine Kinder”? na pamięć.

Na koniec uczniowie grają w gry online, dzięki którym nauczyciel sprawdza, czy opanowali nowy materiał.

Frühling

Es ist ziemlich warm

Die Natur erwacht

Alles blüht

Sommer

Es ist sehr warm

Sehr oft kommen Gewitter

Die Tage sind lang und Die Nächte sind kurz

Herbst

Es ist oft windig

Es regnet oft

Es ist ziemlich kalt

Die Bäume sind bunt

Winter

Es ist kalt

Es schneit oft

Die Tage sind kurz und die Nächte sind ...