Dodaj publikację
Autor
Justyna Głowa
Data publikacji
2019-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
8

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Praca zawierająca przykłady ćwiczeń plastycznych wykorzystywanych na lekcji z języka angielskiego.
 Pobierz (docx, 18,9 KB)

Podgląd treści

Techniki plastyczne wykorzystywane na zajęciach języka angielskiego w klasach I-III

Aktywność plastyczna pełni bardzo ważną rolę w edukacji wczesnoszkolnej, często jednak poświęca się jej zbyt mało uwagi na zajęciach z języka angielskiego. Działania w tym zakresie sprowadzają się jedynie do pokolorowania obrazka. A w rzeczywistości przecież różne formy działań plastycznych uczniów są wspaniałym czynnikiem pobudzającym proces mówienia, a także wspierającym naukę języka. Dziecko odkrywa świat za pomocą wszystkich zmysłów. Wykorzystuje je również, aby wyrażać swoje myśli i uczucia. Z pewnością motywacja dziecka będzie silniejsza, jeżeli zauważy ono, że jest w stanie stworzyć coś, na co dorośli zareagują z podziwem.

Podczas zajęć z języka obcego warto stosować różnorodne techniki plastyczne , które można dobrać odpowiednio w zależności od tematyki lekcji. Stosowane techniki stanowią urozmaicenie zajęć, a wykonane przez dzieci prace można wykorzystać do ćwiczeń językowych. Ponadto, wykorzystując różnorodne działania plastyczne podczas lekcji możemy dodatkowo wprowadzać i utrwalać słownictwo związane z wykonywanymi przez dzieci czynnościami. Dzieci poznają polecenia takie jak : narysuj, pokoloruj, wytnij, przyklej, zrób, zegnij itp.

Do każdego z zagadnień tematycznych warto jest dobrać inne zadanie plastyczne, aby uniknąć monotonii i znudzenia.

Jedną z najczęściej stosowanych i szczególnie polecanych przeze mnie form jest rysunek, ze względu na to, że dzieci rysują bardzo chętnie i można wykorzystać go w odniesieniu do wielu zagadnień. Podczas rysowania mamy możliwość sprawdzenia znajomości słownictwa oraz kształcimy umiejętność słuchania.

Forma rysunku jest bardzo pomocna przy okazji wprowadzanego słownictwa związanego z domem oraz przyimkami miejsca. Zadanie uczniów polega na narysowaniu różnych przedmiotów w określonym pomieszczeniu. Można w ten sposób sprawdzić w jakim stopniu dzieci rozpoznają nazwy mebli oraz przyimki miejsca.

Inną formą tego zadania jest narysowanie planu domu, z uwzględnieniem podziału na pokoje. Następnie możemy magnesami przyczepić kartoniki ze sprzętem domowym i taką pracę dobrze jest wykorzystać do gry typu „ Memory” polegającej na tym ,że jeden element znika lub zmienia swoje miejsce, a zadaniem dzieci jest odgadnąć jaki to element.

Kolejną formą wykorzystywaną przeze mnie na lekcji jest lepienie z plasteliny. Dzieci bardzo chętnie wykonują to ćwiczenie, które stosuję przy utrwaleniu części ciała , jednocześnie przypominając nazwy kolorów. Zadaniem dzieci jest ulepienie „potwora” według instrukcji nauczyciela, a następnie ulepienie własnego stwora przy użyciu własnej wyobraźni. Po zakończeniu pracy plastycznej opisujemy efekty swojej pracy w języku angielskim. To zadanie rozwija nie tylko umiejętności receptywne, ale także produktywne.

Podczas omawiania z uczniami rozdziału związanego ze zwierzętami proponuję kolejne zadanie plastyczne, które polega na wykonaniu masek zwierząt.

Dzieci otrzymują przygotowane przez nauczyciela szablony ...