Dodaj publikację
Autor
Anna Zalewska-Bujak
Data publikacji
2019-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
11

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć z języka angielskiego w klasie 2. Słownictwo związane z wychodzeniem z domu i ubieraniem się na wyjście w chłodne dni.
 Pobierz (doc, 31,5 KB)

Podgląd treści


Język angielski, klasa II

Temat: Tom ubiera się do szkoły.
Forma pracy: jednostkowa, grupowa.
Metody dydaktyczne:
praktyczne: kierowania aktywnością dziecka, zadaniowa, ćwiczeń
słowne: metody objaśniające i instrukcje, opowiadanie, piosenki
oglądowe: obserwacji, słuchowe, pokazu

Środki dydaktyczne: kukiełki, karty pracy (historyjka obrazkowa i kolorowanka), przybory, obrazki przedstawiające słówka („flashcards”), nagrania piosenek.

Kompetencje: Utrwalenie słówek przy pomocy zabaw i piosenek (ubrania, przybory, kolory, liczebniki, zwroty grzecznościowe, czasowniki określające ruch). Wprowadzenie nowego słownictwa: raincoat, jacket, cap, scarf.

Cele:
rozumienie ze słuchu, ćwiczenia w mówieniu, rozpoznawanie słówek na obrazkach, śpiewanie piosenek, kolorowanie, zabawy językowe i ruchowe.
Uczeń potrafi:
- Zaśpiewać piosenki z towarzyszącą im gestykulacją.
- Rozpoznać słówka na obrazkach.
- Ułożyć obrazki z historyjki w odpowiedniej kolejności.
- Zrozumieć ogólny sens opowiedzianej przez nauczyciela historyjki.
- Pokolorować bohatera historyjki według usłyszanych wskazówek.
- Wziąć udział w zabawach utrwalających słówka.

PRZEWIDYWANY PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Część wstępna:
Przywitanie z uczniami, przedstawienie celów lekcji, wprowadzenie tematu. Zaśpiewanie piosenki „Good morning teacher, hello to you!”

2. Część podstawowa:

Ćwiczenie 1
Zabawa z obrazkami przedstawiającymi ubiory.
Nauczyciel zadaje pytania sprawdzające skojarzenie słów z ilustracjami, np. „Is this a sweater?” (pokazując inny ubiór) – uczniowie odpowiadają „No!/Yes!”. Nauczyciel umieszcza w kilku miejscach w klasie na podłodze obrazki. Po usłyszeniu słówka uczniowie wędrują po klasie i zatrzymują się przy obrazku przedstawiającym słowo które usłyszeli.

Ćwiczenie 2
Uczniowie siadają w ławkach. Jako rozgrzewkę do pracy z historyjką obrazkową śpiewają piosenkę „Rain, rain go away” (deszczu, deszczu odejdź sobie)

Produkcja (praca z historyjką)
Ćwiczenie 3
Uczniowie siedzą w grupach czteroosobowych. Zadaniem każdej grupy jest ułożenie z sześciu obrazków historyjki, która przedstawi we właściwej kolejności ubieranie chłopca się do wyjścia do szkoły (skarpetki, sweter, kurtka, buty, szalik, czapka).

Ćwiczenie 4
Nauczyciel odczytuje treść historyjki (pojawiają się w niej nazwy czterech nowych ubiorów). Uczniowie z pomocą nauczyciela i obrazków przekładają na język polski jej treść.

Ćwiczenie 5
Uczniowie otrzymują kserokopię z wizerunkiem Toma - bohatera historyjki. Kolorują część jego stroju według usłyszanych instrukcji. (np. „Colour the jacket green”). Część kolorowania zostanie zadana jako praca domowa.

Ćwiczenie 6
Zabawa w „kolory” z piłką. Uczniowie stoją w okręgu, nauczyciel wymawia imię osoby do której rzuca piłkę oraz nazwę koloru. Jeśli wypowie czarny lub biały – nie wolno złapać piłki, jeśli jakikolwiek inny – trzeba. Osoba która złapała piłkę wchodzi do środka okręgu i rzuca do kolejnej wybranej przez siebie. Osoba która się pomyli, odpada.

3. Zakończenie.
Ocena aktywności uczniów. Przypomnienie o pracy domowej.
Pożegnanie.