Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Szkoła Podstawowa im. Biskupa R. Andrzejewskiego w Morzyczynie
Prowadzący: Karol Kostrzak
Data: 05.10.2018r.
Poziom: SP klasa V, 3 godz. j. angielskiego tygodniowo
Temat: Present simple podczas uzyskiwania informacji.
Cele lekcji:
Cele ogólne:
Uzyskiwanie ogólnych informacji o innych osobach.
Zastosowanie czasu present simple w zdaniach przeczących i pytających.
Doskonalenie umiejętności wyszukiwania określonej informacji w tekście.
Kształtowanie umiejętności użycia danej formy w wypowiedziach ustnych.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
przekształca podane zdania na przeczenia
uzupełnia luki w zdaniach właściwymi formami podanych czasowników w czasie prezent simple zgodnie z prawdą
uzupełnia luki w dialogu właściwymi formami podanych czasowników w czasie prezent simple i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem
dopasowuje imiona do właściwych osób na ilustracji na podstawie wysłuchanego nagrania
uzupełnia luki w tekście piosenki właściwymi spośród podanych wyrazów i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem
uzupełnia luki w zdaniach właściwymi formami wyrazów, wybranymi spośród podanych opcji
zgodnie z kontekstem gramatycznym i logicznym (karty pracy)
uzupełnia luki w tekście właściwymi formami podanych czasowników w czasie present simple
analizuje regułę gramatyczną (wymagania ponadpodstawowe)
śpiewa piosenkę z nagraniem (wymagania ponadpodstawowe)
zapisuje możliwe pytania, które można zadać znanej osobie (wymagania ponadpodstawowe)
Metody:
podejście komunikacyjne (pokaz, dryl językowy, dedukcyjne wprowadzenie elementów gramatyki, słuchanie i czytanie w celu zrozumienia ogólnego sensu oraz szczegółów)
Formy pracy :
Indywidualna, w parach, grupowa, zbiorowa
Środki:
ilustracje wycięte z gazet, flashcards – słownictwo, gramatyka, ubrania („realia”), magazyn „Mary Glasgow Crown” – artykuł o Taylor Swift, tablet, laptop, karty pracy, płyty CD, podręcznik i zeszyt ćwiczeń „Steps Plus dla klasy 5” Wyd. Oxford
Przebieg zajęć
Czynności organizacyjno-porządkowe
powitanie uczniów
rozpakowanie się uczniów
sprawdzenie obecności
sprawdzenie pracy domowej
Wprowadzenie do tematu zajęć:
Rozgrzewka językowa i powtórzenia
Gymnastics
What can you see in the picture? How do you say …(clothes) in English?
How much is it? How much is it all together?
What is he/she wearing today?
What does she look like?
Wprowadzenie do tematu zajęć.
Does Patryk wear Green T-shirt?
Nauczyciel wyjaśnia uczniom cele lekcji. Uczniowie zapisują temat lekcji i datę
w zeszytach.
III. Faza główna:
Present simple: schemat budowy zdań przeczących, pytających i krótkich odpowiedzi
z użyciem gram mar flashcards.
Tworzenie zdań przeczących. Zad. 2 str. 16 (Steps dla kl. 5)
Uzupełnianie dialogu pytaniami, słuchanie i sprawdzanie odpowiedzi, ćwiczenie dialogu w parach. Zad. 3. str. 16 (Steps dla kl. 5)
Słuchanie rozmowy i uzupełnianie zdań informacjami szczegółowymi (do zeszytu)
Zad. 5 str. 16 (Steps dla kl. 5)
Praca w grupach: Uzyskiwanie ...