Dodaj publikację
Autor
Ewa Niezgoda
Data publikacji
2019-06-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan miesięczny w grupie 3 latki na miesiąc kwiecień
 Pobierz (docx, 34,6 KB)

Podgląd treści

PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC KWIECIEŃ

Kolejny

tydzień

Zagadnienia programowe

Aktywność matematyczna

Aktywność literacka, językowa, przyrodnicza

Aktywność umuzykalniająca

Aktywność zdrowotna

Aktywność plastyczno - konstrukcyjna

I

Wiosenne powroty

1-5.04.

2019

Treści programowe:

Przyroda

Przyroda wiosną

obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).

Procesy poznawcze

Uwaga

skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

nazywanie cech przedmiotów: kształt, barwa, faktura, wydawany dźwięk, funkcja (np. do czego służy samochód).

Wypowiedzi ustne

odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu

opowiadanie o obrazkach przedstawiających różne sytuacje.

Poprawność składniowa wypowiedzi

wypowiadanie się prostymi zdaniami.

Początkowa nauka czytania i pisania

Percepcja wzrokowa

obserwowanie najbliższego otoczenia (sala, plac zabaw, widok z okna…), wymienianie jego elementów

układanie figur, patyczków, klocków według podanego wzoru.

Przygotowanie do pisania

rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Organizacja czasu i przestrzeni

dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.

Liczenie

liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

W świecie techniki

Działalność konstrukcyjno-techniczna

tworzenie konstrukcji przestrzennych według własnych pomysłów.

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

ze śpiewem

rytmicznych

ilustracyjnych.

rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa

uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

Wokół przedszkola. Program wychowania przedszkolnego oparty na warstwowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego, Grupa MAC S.A. 2018 (s. 33, 41−46, 48, 61, 63, 73, 82, 96, 103, 104, 109, 114, 115).

1. Zabawa dydaktyczna Gdzie siedzi ptak?

2. Zabawa matematyczna Żabki w stawie

– rozwijanie umiejętności matematycznych

1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Powrót bociana. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji.

2. Prezentowanie zdjęć ptaków powracających do Polski wiosną. Zapoznanie z budową ptaka – wzbogacanie wiedzy o ptakach.

3. Zabawa ortofoniczna Bocianie klekotanie – wypowiadanie dźwięków z odpowiednim natężeniem.

4. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Wiosenne powroty. Rozmowa na podstawie wysłuchanego wiersza- rozwijanie mowy czynnej.

1. Słuchanie nagrania utworu A. Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna. -– wzbudzanie zainteresowania muzyką poważną.

2. Improwizacje ruchowe ...