Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN MIESIĘCZNY NA MIESIĄC KWIECIEŃ
Kolejny
tydzień
Zagadnienia programowe
Aktywność matematyczna
Aktywność literacka, językowa, przyrodnicza
Aktywność umuzykalniająca
Aktywność zdrowotna
Aktywność plastyczno - konstrukcyjna
I
Wiosenne powroty
1-5.04.
2019
Treści programowe:
Przyroda
Przyroda wiosną
obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).
Procesy poznawcze
Uwaga
skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych
uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
Słownictwo
nazywanie cech przedmiotów: kształt, barwa, faktura, wydawany dźwięk, funkcja (np. do czego służy samochód).
Wypowiedzi ustne
odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
opowiadanie o obrazkach przedstawiających różne sytuacje.
Poprawność składniowa wypowiedzi
wypowiadanie się prostymi zdaniami.
Początkowa nauka czytania i pisania
Percepcja wzrokowa
obserwowanie najbliższego otoczenia (sala, plac zabaw, widok z okna…), wymienianie jego elementów
układanie figur, patyczków, klocków według podanego wzoru.
Przygotowanie do pisania
rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
Organizacja czasu i przestrzeni
dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.
Liczenie
liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
Klasyfikowanie
porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
W świecie techniki
Działalność konstrukcyjno-techniczna
tworzenie konstrukcji przestrzennych według własnych pomysłów.
Działalność plastyczna
Zainteresowania plastyczne
wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.
W świecie sztuki – muzyka
Muzyka i śpiew
śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
Muzyka i ruch
uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
ze śpiewem
rytmicznych
ilustracyjnych.
rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
Wokół przedszkola. Program wychowania przedszkolnego oparty na warstwowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego, Grupa MAC S.A. 2018 (s. 33, 41−46, 48, 61, 63, 73, 82, 96, 103, 104, 109, 114, 115).
1. Zabawa dydaktyczna Gdzie siedzi ptak?
2. Zabawa matematyczna Żabki w stawie
– rozwijanie umiejętności matematycznych
1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Powrót bociana. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji.
2. Prezentowanie zdjęć ptaków powracających do Polski wiosną. Zapoznanie z budową ptaka – wzbogacanie wiedzy o ptakach.
3. Zabawa ortofoniczna Bocianie klekotanie – wypowiadanie dźwięków z odpowiednim natężeniem.
4. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Wiosenne powroty. Rozmowa na podstawie wysłuchanego wiersza- rozwijanie mowy czynnej.
1. Słuchanie nagrania utworu A. Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna. -– wzbudzanie zainteresowania muzyką poważną.
2. Improwizacje ruchowe ...