Dodaj publikację
Autor
Marian Hoszman
Data publikacji
2019-06-12
Średnia ocena
5,00
Pobrań
54

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji otwartej
 Pobierz (doc, 41,5 KB)

Komentarze

Natalia68, 2020-05-20, ocena:

Bardzo przydatna

Podgląd treści


HUMOR ANGIELSKI
LEKCJA OTWARTA

Dnia 30 marca 2017 w Powiatowym Zespole Szkół Technicznych i Zawodowych w Świebodzinie odbyła się otwarta lekcja języka angielskiego poświęcona humorowi angielskiemu.

Lekcja miała na celu motywowanie do nauki języka angielskiego poprzez aktywny udział w działaniach artystycznych, zainteresowanie uczniów językiem angielskim, doskonalenie umiejętności językowych, możliwość prezentowania talentów aktorskich oraz nauka współdziałania w zespole.

Uczniowie wystawili kilka scenek w języku angielskim, ilustrujących typowe angielskie żarty na takie popularne tematy, jak szkoła, wizyta u lekarza, czy relacje damsko-męskie. Scenkom towarzyszył pokaz slajdów oraz krótkie filmiki z udziałem znanych angielskich komików.

Przygotowanie uczniów do występu było dobrą okazją do indywidualnego doskonalenia umiejętności językowych, szczególnie mówienia, rozumienia języka, a także wymowy. Dobrze utrwalone teksty wpisały się w zakres aktywnej znajomości słownictwa i struktur gramatycznych, przynosząc wiele korzyści nie tylko występującym uczniom. Uczniowie podkreślali, że nauczyli się wielu słów ze swoich ról i z większą pewnością zaczęli używać konstrukcji gramatycznych. Praca nad przedstawieniem wymagała ścisłej współpracy całej grupy.

Lekcja o humorze angielskim była pretekstem do tego, aby zachęcić uczniów do potraktowania nauki języka angielskiego nie jako przykrego obowiązku, ale ciekawej przygody i okazji do poszerzania wiedzy, cieszyła się dużym zainteresowaniem i wywołała sporo emocji wśród uczestników i publiczności. Z pewnością była świetną formą nauki z elementami relaksu. Młodzież zgodnie stwierdziła, że takie lekcje to doskonały sposób na naukę języka, która wcale nie musi być nudna.

Całe przedsięwzięcie było ciekawym wyzwaniem i świetną zabawą. Mam nadzieję, że zdobyte doświadczenia uczniowie wykorzystają w dalszych szkolnych działaniach.

Marian Hoszman

Scenariusz lekcji otwartej

BRITISH HUMOUR

Student 1: O Angielskim humorze słyszał chyba każdy, ma on rzesze fanów i przeciwników. Nie jest to bowiem łatwy do zrozumienia humor i trzeba się niekiedy nieźle zastanowić nad tym, co Anglicy mówią. Brytyjskiemu dowcipowi trzeba się przyjrzeć i kilka razy przeanalizować. O co w nim chodzi?

Student 2: Tradycja angielskich gier słownych, dowcipów i ogólnego humoru sięga czasów średniowiecza. Ze znalezionych manuskryptów wynika, że najstarsze udokumentowane żarty w języku angielskim pochodzą z X wieku z obszaru południowej Anglii. Zostały one spisane w The Exeter Book przez Arcybiskupa Canterbury, jednak większość ludzi zna je jedynie z przekazów ustnych.

Student 3: Wszyscy wiedza, ze Anglicy mają specyficzne poczucie humoru, który opiera się w dużej mierze na sarkazmie, absurdzie i ironii a także humorze sytuacyjnym oraz zaskoczeniu i nieprzewidywalności wraz z ośmieszeniem i wyśmianiem. Anglicy nie są łatwym narodem, więc i z ich żartami nie żyje się wcale łatwo. Humor brytyjski lubi ...