Dodaj publikację
Autor
Monika Woźniak, Joanna Juszczyńska
Data publikacji
2019-06-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
63

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowe sekwencje do pracy dla dziecka ze spektrum.
 Pobierz (pdf, 460,2 KB)

Podgląd treści

Sekwencja I

Chłopiec siedzi samodzielnie na krześle, nawiązuje kontakt wzrokowy.

1. Naśladowanie czynności z zakresu motoryki dużej/małej

2. Naśladowanie działań z przedmiotami. ( przy okazji ćwiczymy na-pod)

3. Naśladowanie czynności z zakresu motoryki małej.

4. Naśladowanie prostych czynności ustami

5. Wykonywanie pojedynczych instrukcji.

6. Rozpoznawanie części ciała.

7. Sortowanie przedmiotów zgodnie z podaną instrukcją ( kolor, kształt, wielkość)

8. Wskazywanie no obrazkach 4-5 przdmiotów ( ustalonych z TIMEM i rodzicami)

9. Umiejętności mowy czynnej/biernej

Joanna Juszczyńska

Monika Woźniak

NAŚLADOWANIE CZYNNOŚCI Z ZAKRESU MOTORYKI DUŻEJ

Instrukcja ,,Zrób to”

Uderz dłonią w stół

Zaklaszcz w ręce

Pomachaj

Unieś ręce do góry

Marsz z akcentem na „mocne” stawianie stóp / „tup”, „tup” /
Chód na czworaka z akcentem na „mocne” stawianie rąk /”klap”, „klap” /
Podskoki w miejscu obunóż / „hop”, „hop”/

1

2

3

4

5

NAŚLADOWANIE CZYNNOŚCI Z PRZEDMIOTAMI

Instrukcja „Zrób to”

Połóż klocek w wiaderku

Połóż klocek pod wiaderkiem

Popychaj samochód

Pomachaj ręką

1

2

3

4

NAŚLADOWANIE CZYNNOŚCI Z ZAKRESU MOTORYKI MAŁEJ

Instrukcja „Zrób to”

1

2

3

8

Zaciskanie dłoni razem

Otwieranie i zamykanie dłoni

Stukanie palcami wskazującymi

Wskazanie różnych części ciała

13

Pokazywanie znaków daktylograficznych liter

NAŚLADOWANIE PROSTYCH CZYNNOŚCI USTAMI

Instrukcja „Zrób to”

Otwórz usta

Wysuń język na zewnątrz

1

2

WYKONYWANIE JEDNOSTOPNIOWYCH INSTRUKCJI

Instrukcja „Zrób to”

Usiądź

Wstań

Podejdź do mnie

Opuść ręce

Pomachaj na pożegnanie

1

2

3

4

5

CZĘŚCI CIAŁA

Instrukcja „Zrób to”

Jego rękoma dotykamy tych części twarzy, które wypowiadamy):
Oto moja buzia, czoło do całowania, policzki do głaskania , uszy do słuchania, nos do wąchania, oczy do
patrzenia, usta do jedzenia i do mówienia.

1

UMIEJĘTNOŚCI SZKOLNE

Płyta samogłoski i wykrzyknienia + obrazki z tej książki

Wskazywanie no obrazkach 4-5 przedmiotów

- zwierzęta

- rzeczowniki wg skali alfa (po kolei dom,lala,auto,oko - receptywnie i
ekspresywnie)

1

2