Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji z języka niemieckiego z wykorzystaniem tablicy interaktywnej
Do podręcznika KOMPASS Team 2
Temat: „Ich muss zum Internisten gehen”. Muszę pójść do lekarza.
Klasa: 8 SP
Szkoła: SP
Nauczyciel prowadzący: XYZ
Powiązanie z wcześniejszą lekcją: Uczeń zna nazwy części ciała w języku niemieckim
Cele ogólne: Uczeń poznaje nowe słownictwo, potrafi selektywnie zrozumieć tekst słuchany oraz czytany, potrafi odpowiedzieć na proste pytania z lekcji.
Cele szczegółowe: Uczeń zna zwroty określające choroby i dolegliwości. Uczeń poprawnie rozwiązuje zadania z wykorzystaniem tekstu słuchanego, oraz czytanego. Uczeń potrafi powiedzieć jak się dzisiaj czuje. Uczeń tworzy zdanie oznajmujące z wykorzystaniem poznanego słownictwa.
Formy pracy: praca w grupie, praca indywidualna, praca w parach, praca z tablicą multimedialną
Materiały pomocnicze: Podręcznik Kompass Team 2, oprogramowanie do podręcznika, ćwiczenia online.
Przebieg lekcji:
- Faza wstępna lekcji
Nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność oraz zadanie domowe z poprzedniej lekcji.
- Faza powtórzeniowa
Przy pomocy ćwiczeń online uczniowie powtarzają słownictwo poznane na poprzedniej lekcji- części ciała (załącznik 1)
- Faza wprowadzająca do nowego tematu
Wybrany przez nauczyciela uczeń zapisuje datę w języku niemieckim na tablicy.
Nauczyciel zapisuje temat lekcji.
Nauczyciel wyświetla na tablicy odmianę nowych czasowników fühlen sich, wehtun , przypomina odmianę zaimka zwrotnego i zadaje uczniom krótkie pytanie odnośnie ich dzisiejszego samopoczucia.
- Wyjaśnienie nowych zagadnień
Na tablicy interaktywnej zostają wyświetlone obrazki wraz z podpisami w języku niemieckim określające choroby i dolegliwości. (załącznik 2)
Uczniowie na podstawie obrazków tłumaczą znaczenie nowego słownictwa, które następnie zostaje chóralnie powtórzone przez całą klasę za nauczycielem oraz zapisane do zeszytów.
- Ćwiczenia
1. Na tablicy interaktywnej zostaje wyświetlone ćwiczenie nr 1 z podręcznika. Uczniowie słuchają nagrania z poczty głosowej Steffena i zapisują brakujące słowa. Następnie zadanie zostaje wspólnie sprawdzone.
2. Na tablicy interaktywnej zostaje wyświetlone ćwiczenie nr 3 z podręcznika. Uczniowie zapoznają się ze zdaniami 1-5 , a następnie słuchają nagrania i wskazują , które zdania są zgodne z prawdą, a które - nie. Zadanie zostaje wspólnie sprawdzone. Słuchając zadania nr 4, odpowiadają na pytanie dlaczego Steffen nie przyszedł do Tobiasa.
3. Uczniowie rozwiązują na tablicy zadanie interaktywne – wykreślanka.
(załącznik 3)
- Faza utrwalająca
1. Uczniowie pracują w parach. Każda para tworzy „bank słów oraz zwrotów” do wybranej choroby, które następnie zostają przeczytane na forum klasy. Zadaniem pozostałych uczniów jest odgadnięcie, której choroby dotyczy podane słownictwo.
-Faza końcowa
Nauczyciel zapisuje zadanie domowe na tablicy , której celem jest ułożenie krótkiego dialogu dotyczącego samopoczucia. Pożegnanie z uczniami.
Materiały i pomoce dydaktyczne:
-Załączniki:
1.Ćwiczenia online (źródło: Online Übungen- Themen Aktuell):
-https://www.hueber.de/shared ...