Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
dr Rafał Korczak
Autoprezentacja
Jestem nauczycielem od 2004 r. Najpierw jako doktorant i wykładowca, potem nauczyciel w szkołach średnich, gimnazjum i szkołach podstawowych. Obecnie od 2017 r. uczę historii i historii z elementami języka francuskiego w SP Nr 116 .
W 2004 r. ukończyłem studia wyższe na kierunku historia w Uniwersytecie Łódzkim, zaś w 2009 r. uzyskałem stopień doktora. W 2015 r. w XIII LO w Łodzi otrzymałem stopień nauczyciela kontraktowego. W tym samym roku ukończyłem studia podyplomowe. Następnie podjąłem pracę w PG Nr 10 im. Hiacynta R. Rembielińskiego w Łodzi, w którym 1 IX 2017 r. zacząłem staż na stopień nauczyciela mianowanego. Skrócony o 12 miesięcy – podst. prawna: art. 9c ust 2 KN. Staż ukończyłem w SP Nr 116.
Organizację i doskonalenie warsztatu pracy zacząłem od zapoznania się z procedurą awansu zawodowego na stopień n-la mianowanego, zawartą w KN, i odpowiednich rozp. MEN.
Realizują opracowany przez siebie plan rozwoju zawodowego, nawiązałem współpracę z opiekunami stażu: mgr M. Jaworską i mgr Z. Krzypkowskim. Obserwowałem ich zajęcia, a oni moje.
Dzięki współpracy z opiekunami stażu i innymi nauczycielami ciągle doskonaliłem i wzbogacałem własny warsztat pracy. Miałem również okazję poszukiwania nowych, atrakcyjnych metod pracy oraz wzbogacania mojego doświadczenia zawodowego.
Na bieżąco prowadziłem dokumentację szkolną. Brałem udział w radach pedagogicznych szkoleniowych, klasyfikacyjnych i plenarnych. Zasiadałem w komisjach egzaminacyjnych, np. egzamin gimnazjalny.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej:
Obok metod tradycyjnych (wykład, pogadanka), jak najczęściej stosowałem urozmaicone metody, takie jak: gry i zabawy dydaktyczne, burzę mózgów, metodę projektu, analizę SWOT, dyskusję, debatę „za i przeciw”, drzewo decyzyjne. Bardzo ważnym elementem, stosowanym przeze mnie, podczas lekcji była praca w grupach, która kształtowała u uczniów umiejętność współpracy i wzajemnego szacunku. Starałem się również urozmaicać lekcje poprzez pracę z mapą historyczną i analizę tekstów źródłowych.
Z grupą uczniów pracowałem metodą projektu podczas realizacji projektu gimnazjalnego.
W ciągu całego okresu stażu miałem możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych poprzez uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej o charakterze zebrań szkoleniowych i warsztatów. W czasie stażu odbyłem 150 h ,,Kursu doskonalącego z języka francuskiego na poziomie B1” w Centrum Języków Romańskich, a także ,,Opracowanie programów nauczania języka francuskiego i przedmiotów niejęzykowych dla oddziałów dwujęzycznych z językiem francuskim w Polsce” . Pozwala mi to doskonalić umiejętności językowe, gdyż dzięki temu mogę prowadzić lekcję historii w oddziałach dwujęzycznych z elementami języka francuskiego.
Ponadto uczestniczyłem w doskonaleniu prowadzonym przez WODN, np. ,,Poradnictwo zawodowe na godzinach wychowawczych w zakresie wychowania, opieki i profilaktyki” i ,,Pierwsza pomoc w nagłych ...