Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
1
Imię i nazwisko: Sylwia …………
Stanowisko: nauczyciel wspomagający
Wykształcenie: wyższe pedagogiczne
Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa ………………
Dyrektor: ………….
Data rozpoczęcia stażu: 02.09.2019 r.
Data zakończenia stażu: 01.06.2020 r.
Opiekun stażu: ……………
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły wraz z oddziałem przedszkolnym;
2. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
3. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy placówki;
4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy placówki - samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia.
2
1. Znajomość przepisów prawa dotyczących organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust. 2 pkt. 1)
|Lp. |Zadania | | |
|1. |Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących |Wrzesień 2019 r. |
| |zawodowego nauczycieli |awansu zawodowego nauczycieli: | | | |
| | |• Rozporządzenie MEN z | |
| | | |dn. 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni | |
| | | |awansu zawodowego przez nauczycieli na | |
| | | |podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia | |
| | | |1982r. – Karta Nauczyciela | | | |
| | | | | |
|2. |Nawiązanie współpracy z |Rozmowa, konsultacje, zawarcie kontraktu. | |Wrzesień 2019 r. |
| |opiekunem stażu |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. | | |
| | | | | |
|3. |Poznanie zasad funkcjonowania |Zapoznanie się z takimi dokumentami jak: | | 2019 rok |
| |i organizacji zadań przedszkola |• |Statut placówki | | | |
| | |• |Koncepcja pracy | | | |
| | |• Program profilaktyczno-wychowawczy | |
| | |• |Podstawa Programowa | | | |
| | |• |Procedury bezpieczeństwa | | | |
| | | | | | | | |
|4. |Poznanie podstawowych zasad |Szkolenie |BHP, |zapoznanie |z |procedurami |Cały okres stażu |
| |bezpieczeństwa i higieny pracy |bezpieczeństwa obowiązującymi w placówce, stosowanie | |
| | |obowiązujących zasad podczas pracy | | | |
| | | | |
|5. |Aktywne uczestniczenie w |• Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych |Cały okres stażu |
| |pracach organów placówki | | | |
| |związanych z realizacją jej | | | | | |
| | | | | |3 | |
| |wynikających z nich zadań | |pedagogicznej | | | | |
| | | | | | | | |
|6. |Tworzenie dokumentacji |• |Dziennik zajęć | | | |Cały okres stażu |
| | |• |Indywidualny |Program |Edukacyjno- | |
| | | |Terapeutyczny | | | | |
| | |• |Scenariusze zajęć | | | |
| | |• | Notatki własne | | | |
| | |• Sprawozdania z realizacji stażu | | |
| | | | | |
|7. |Dokumentowanie realizacji |Gromadzenie stosownej dokumentacji: |scenariusze, |Cały okres stażu |
| |planu rozwoju zawodowego |zaświadczenia z odbytych szkoleń | | |
| | | | | | | | |
2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w szczególności realizację podstawy programowej (§6 ust. 2 pkt. 2). Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§6 ust. 2 pkt. 7).
|Lp. |Zadania | |Formy realizacji |Termin |
|1. |Prowadzenie zajęć w obecności |Opracowanie scenariusza zajęć, samodzielne prowadzenie |Cały okres stażu |
| |opiekuna stażu |zajęć | | |
| | | | |
|2. |Prowadzenie zajęć w obecności |Opracowanie scenariusza zajęć, samodzielne prowadzenie |Cały okres stażu |
| |dyrektora placówki |zajęć | | |
| | | | | |
|3. |Analiza i ewaluacja podejmowanych |• |Rozmowa przed obserwacją |Cały okres stażu |
| |działań |• |Rozmowa po obserwacji | |
| | |• Określenie swoich mocnych i ...