Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH PRZEPROWADZONYCH W DNIU 19.03.2019
DLA GRUPY III
TEMAT: DOBRY KOLEGA/DOBRA KOLEŻANKA
CEL OGÓLNY: Kształtowanie prawidłowych postaw prospołecznych.
CELE OPERACYJNE:
UCZEŃ:
- wymienia pożądane/niepożądane cechy i zachowania dobrego kolegi,
- układa rozsypankę wyrazową
-słucha w skupieniu wysłuchać tekst czytany przez nauczyciela,
- nazywa uczucia adekwatne do opisanej sytuacji,
- wyraża słownie opinie wobec postępowania innych,
- nawiązuje prawidłowe kontakty w grupie,
- wypowiada się na dany temat,
- zachowuje postawę empatii wobec innych,
- zna zasady kulturalnego zachowania się podczas zajęć.
CELE REWALIDACYJNE:
- usprawnianie percepcji wzrokowej,
- doskonalenie umiejętności czytania,
- doskonalenie logicznego myślenia,
- kształtowanie umiejętności społecznych,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo- słuchowej,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- rozwijanie koncentracji uwagi na wykonywanym zadaniu.
Metody pracy:
Podająca- pogadanka , instrukcja do zabaw
Praktycznego działania- wykonywanie jasno określonych czynności
Aktywizująca -burza mózgów- swobodne zgłaszanie pomysłów
Formy pracy:
Grupowa
Pomoce i środki dydaktyczne: karteczki z zapisanymi cechami, kleje, kartony duże, rozsypanka wyrazowa, markery, chusta
Czas trwania: 45 minut
Miejsce przeprowadzenia zajęć: świetlica telewizyjna ( I piętro)
Prowadząca: Aneta Gołębiowska
Przebieg zajęć
Ogniwa lekcji/Zajęć
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Uwagi
1.Faza wstępna
2. Faza właściwa
3. Faza końcowa
1. Powitanie uczniów, p. dyrektor, p. kierownika i p. opiekun stażu.
2. Przypomnienie o zasadach panujących podczas zajęć: grzeczne, kulturalne zachowanie, odpowiedzi udzielane pojedynczo, podczas zabaw ruchowych dbamy
o bezpieczeństwo swoje i innych.
3. Wprowadzenie do tematyki zajęć:
„Aby dowiedzieć się, jaki będzie dzisiejszy temat zajęć, dobierzcie kolorami sylaby tak, aby powstały wyrazy. Dowiecie się o czym będziemy rozmawiać na dzisiejszych zajęciach.”
1.Nauczyciel kładzie na podłodze dwa duże arkusze szarego papieru i prosi o zgłoszenie się dwóch ochotników. Ich kontury zostają odrysowane na arkuszach. Następnie wyjaśnia zadanie.
„ Kochani na jednej z odrysowanych postaci będziemy przyklejać pozytywne cechy kolegi a na drugiej te cechy, których nie chcemy i których nie powinien mieć dobry kolega/koleżanka”.
2. Nauczyciel wyjmuje na stolik kartoniki na których są zapisane pozytywne i negatywne cechy.
3. „ Wiemy już jakie cechy powinien mieć dobry kolega/koleżanka, ale chciałabym się od Was dowiedzieć jakich „ magicznych słów” powinien używać i w jakich okolicznościach”.
4. Nauczyciel wyjaśnia kolejne zadanie: „ Kolejna część zajęć będzie polegała na odczytaniu scenki a waszym zadaniem będzie zmiana jej zakończenia na pozytywne”
5. „ Kochani, wiecie, że osoby pogodne, miłe przyciągają do siebie innych ludzi. Niestety czasem wśród nas może znaleźć się ktoś kto chce nam w tym chce przeszkodzić. Taką osobą jest „ Dokuczacz”. Czy ktoś z Was wie może kto to jest? Rozmowa na temat osoby „ Dokuczacza”, o tym kim jest ...