Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ LOGORYTMICZNYCH – GRUPA 5-LATKÓW
„CO SYCZY W TRAWIE”
CELE ZAJĘĆ LOGORYTMICZNYCH:
Usprawnianie słuchowe i ruchowe dzieci
Poprawa koordynacji słuchowo- ruchowej
Poprawa koncentracji i pamięci słuchowej
Poprawa artykulacji i przeciwdziałanie powstawaniu wad wymowy
Różnicowanie głosek szeregu szumiącego i syczącego sz i s
Przebieg zajęć:
Powitanie:
JEŚLI BĘDZIE MAŁA GRUPA DZIECI. Terapeuta wita się z dziećmi. Prosi, aby dzieci usiadły w kole na dywanie i pyta przedszkolaków jak się nazywają:
Dzieci śpiewają wspólnie:
Witaj Kasiu, witaj Kasiu,
Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy, wszyscy Cię witamy,
Bądź wśród nas, bądź wśród nas.
Część zasadnicza zajęć:
I. Terapeuta pyta dzieci: co tak syczy w trawie? Uczennice rozścielają trawę wykonaną z bibuły za którą ukryty jest gumowy wąż i dzieci zgadują, co tak syczy w trawie.
Następnie prosi, aby dzieci dmuchały na trawkę:
Najpierw delikatnym podmuchem wiatru,
Następnie trochę mocniej
A na końcu tak mocno jak wichura.
II. Terapeuta prosi aby dzieci zdjęły obuwie i posłuchały piosenki o wężu. Następnie dzieci wspólnie z terapeutą chodzą po ścieżce sensorycznej i śpiewają piosenkę o wężu.
Idzie wąż, idzie wąż
Rośnie wciąż, rośnie wciąż,
Kasia węża się nie boi
I dlatego za nim stoi
Długi jest ten wąż,
Długi jest ten wąż.
Podaje link do strony, na której znalazłam piosenkę o wężu: https://www.youtube.com/watch?v=yEyB-v_GsTA
III. Terapeuta prezentuje dzieciom wiersz o wężu i prosi, żeby przedszkolaki naśladowały to co on pokazuje.
Wąż- podróżniczek wybrał się wraz z rodzicami do parku. Spacerowali powoli (uderzając czubkiem języka za górnymi zębami, usta są otwarte), Jeździły tam dzieci na rowerach (oblizuj językiem górną i dolną wargę). Wąż wraz z rodzicami poszli nad staw. Wędkarze łowili ryby (dotykaj czubkiem języka górnej a potem dolnej wargi, mając otwarte usta). Po stawie pływają białe łabędzie (skieruj język w prawy, a potem w lewy kącik warg). Wąż- podróżniczek zmęczył się i zaczął ziewać (ziewaj z otwartymi ustami) Wrócili więc do domu.
IV. Terapeuta zaprasza dzieci do stoliczka i prosi żeby dzieci udekorowały swoje węże a następnie wycięły je przy pomocy nożyczek.
V. Terapeuta prosi aby dzieci ustawiły się na dywanie i włącza muzykę jak przedszkolami usłyszą wysokie dźwięki to biegają na paluszkach, jak usłyszą niskie dźwięki to pełzają po dywanie jak węże.
VII. Terapeuta rozdaje dzieciom plakietki z ilustracjami drzewa i pyta, jak szumi drzewo, dzieci odpowiadają, że szszszszszszu, a następnie pokazuje ilustrację węża i pyta jak syczy wąż: przedszkolaki odpowiadają, że sssssssssssssssssssy. Terapeuta przynosi duże pudełku, w którym ukryte ...