Dodaj publikację
Autor
Aneta Gadomska
Data publikacji
2020-04-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
36

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć logorytmicznych dla 5-latków pt.: "Co tak syczy w trawie? " Celem tych zajęć jest usprawnianie słuchowe i ruchowe dzieci, poprawa koordynacji słuchowo- ruchowej, poprawa koncentracji i pamięci słuchowej, poprawa artykulacji i przeciwdziałanie powstawaniu wad wymowy oraz różnicowanie głosek szeregu szumiącego i syczącego sz i s
 Pobierz (docx, 17,9 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ LOGORYTMICZNYCH – GRUPA 5-LATKÓW

„CO SYCZY W TRAWIE”

CELE ZAJĘĆ LOGORYTMICZNYCH:

Usprawnianie słuchowe i ruchowe dzieci

Poprawa koordynacji słuchowo- ruchowej

Poprawa koncentracji i pamięci słuchowej

Poprawa artykulacji i przeciwdziałanie powstawaniu wad wymowy

Różnicowanie głosek szeregu szumiącego i syczącego sz i s

Przebieg zajęć:

Powitanie:

JEŚLI BĘDZIE MAŁA GRUPA DZIECI. Terapeuta wita się z dziećmi. Prosi, aby dzieci usiadły w kole na dywanie i pyta przedszkolaków jak się nazywają:

Dzieci śpiewają wspólnie:

Witaj Kasiu, witaj Kasiu,

Jak się masz?

Wszyscy Cię witamy, wszyscy Cię witamy,

Bądź wśród nas, bądź wśród nas.

Część zasadnicza zajęć:

I. Terapeuta pyta dzieci: co tak syczy w trawie? Uczennice rozścielają trawę wykonaną z bibuły za którą ukryty jest gumowy wąż i dzieci zgadują, co tak syczy w trawie.

Następnie prosi, aby dzieci dmuchały na trawkę:

Najpierw delikatnym podmuchem wiatru,

Następnie trochę mocniej

A na końcu tak mocno jak wichura.

II. Terapeuta prosi aby dzieci zdjęły obuwie i posłuchały piosenki o wężu. Następnie dzieci wspólnie z terapeutą chodzą po ścieżce sensorycznej i śpiewają piosenkę o wężu.

Idzie wąż, idzie wąż

Rośnie wciąż, rośnie wciąż,

Kasia węża się nie boi

I dlatego za nim stoi

Długi jest ten wąż,

Długi jest ten wąż.

Podaje link do strony, na której znalazłam piosenkę o wężu: https://www.youtube.com/watch?v=yEyB-v_GsTA

III. Terapeuta prezentuje dzieciom wiersz o wężu i prosi, żeby przedszkolaki naśladowały to co on pokazuje.

Wąż- podróżniczek wybrał się wraz z rodzicami do parku. Spacerowali powoli (uderzając czubkiem języka za górnymi zębami, usta są otwarte), Jeździły tam dzieci na rowerach (oblizuj językiem górną i dolną wargę). Wąż wraz z rodzicami poszli nad staw. Wędkarze łowili ryby (dotykaj czubkiem języka górnej a potem dolnej wargi, mając otwarte usta). Po stawie pływają białe łabędzie (skieruj język w prawy, a potem w lewy kącik warg). Wąż- podróżniczek zmęczył się i zaczął ziewać (ziewaj z otwartymi ustami) Wrócili więc do domu.

IV. Terapeuta zaprasza dzieci do stoliczka i prosi żeby dzieci udekorowały swoje węże a następnie wycięły je przy pomocy nożyczek.

V. Terapeuta prosi aby dzieci ustawiły się na dywanie i włącza muzykę jak przedszkolami usłyszą wysokie dźwięki to biegają na paluszkach, jak usłyszą niskie dźwięki to pełzają po dywanie jak węże.

VII. Terapeuta rozdaje dzieciom plakietki z ilustracjami drzewa i pyta, jak szumi drzewo, dzieci odpowiadają, że szszszszszszu, a następnie pokazuje ilustrację węża i pyta jak syczy wąż: przedszkolaki odpowiadają, że sssssssssssssssssssy. Terapeuta przynosi duże pudełku, w którym ukryte ...