Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji muzyki dla klasy IV przy zdalnym nauczaniu
( lekcja online)
Temat: Dużo hałasu, czyli o instrumentach perkusyjnych.
Cel: Poznamy wybrane instrumenty perkusyjne i wysłuchamy ich brzmienia.
Metody:
• rozmowa nauczająca,
• percepcja muzyki,
• tworzenie( uczniowie wypełniają kartę pracy,zamieszczoną na platformie TEAMS)
Przebieg lekcji:
Wprowadzenie do tematu:
W instrumentach perkusyjnych dzwięk wydobywa się przez uderzanie,pocieranie lub potrząsanie.
W czasach pierwotnych instrumenty te służyły do komunikowania się ,odstraszania zwierząt czy obrzędów rytualnych. Właśnie ta grupa instrumentów uważana jest za najstarszą z całego,bogatego instrumentarium.
1 Wypisz nazwy przynajmniej ośmiu instrumentów ,o których mowa w słuchowisku:
https://www.youtube.com/watch?v=TrZXmcy3Mt4
……………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………..
2. Wysłuchaj brzmienia następujących instrumentów:
https://www.youtube.com/watch?v=Vakil-3EqQY gong https://www.youtube.com/watch?v=kB1r2uJaiBM ksylofon
https://www.youtube.com/watch?v=OFpnYAI9DpI marakasy
https://www.youtube.com/watch?v=aenK0FN4cww werbel
https://www.youtube.com/watch?v=8TxXxpGaXkk talerze
3 Z podanych liter ułóż nazwy instrumentów perkusyjnych(karta pracy)
ELERBW ………………………….
NGOG .…………………………
ZERATLE ..………………………..
RMAAASKY …………………………
FNOLYOKS …………………………
4. Nazwij instrument ( karta pracy)
[pic]
[pic] [pic]
……………………… ………………….. ………………………….
[pic] [pic]
………………… ……………….
5. Wysłuchaj kompozycji Wolfganga Amadeusza Mozarta ,,Marsz turecki’’. Podaj nazwę instrumentu dominującego w utworze, oraz instrumentu akompaniującemu(towarzyszącemu).
https://www.youtube.com/watch?v=mvNQF-cH82k
Instrument dominujący ………………………
Instrument towarzyszący ………………………
6 Podsumowanie:
Jakie poznałeś instrumenty perkusyjne?
…………………………………………………………………
W jaki sposób wydobywa się dzwięk na tych instrumentach?
…………………………………………………………………
………………………………………………………………...
Brzmienie którego instrumentu spodobało się Tobie najbardziej?
…………………………………………………………………..
…………………………………………………………………..
…………………………………………………………………..
Autor scenariusza:
Agnieszka Konopka-Adamska
Nauczyciel muzyki
SSP3 im.Mikołaja Kopernika
we Wrześni