Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Konopka-Adamska
Data publikacji
2020-05-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zdalnej lekcji muzyki dla klasy IV. Oparty na różnorodnych metodach: podającej, percepcyjnej i tworzeniu muzyki z uwzględnieniem zasobów internetu (kanał youtube).
 Pobierz (doc, 676,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz lekcji muzyki dla klasy IV przy zdalnym nauczaniu
( lekcja online)

Temat: Dużo hałasu, czyli o instrumentach perkusyjnych.

Cel: Poznamy wybrane instrumenty perkusyjne i wysłuchamy ich brzmienia.

Metody:
• rozmowa nauczająca,
• percepcja muzyki,
• tworzenie( uczniowie wypełniają kartę pracy,zamieszczoną na platformie TEAMS)

Przebieg lekcji:

Wprowadzenie do tematu:
W instrumentach perkusyjnych dzwięk wydobywa się przez uderzanie,pocieranie lub potrząsanie.
W czasach pierwotnych instrumenty te służyły do komunikowania się ,odstraszania zwierząt czy obrzędów rytualnych. Właśnie ta grupa instrumentów uważana jest za najstarszą z całego,bogatego instrumentarium.

1 Wypisz nazwy przynajmniej ośmiu instrumentów ,o których mowa w słuchowisku:

https://www.youtube.com/watch?v=TrZXmcy3Mt4

……………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………..

2. Wysłuchaj brzmienia następujących instrumentów:

https://www.youtube.com/watch?v=Vakil-3EqQY gong https://www.youtube.com/watch?v=kB1r2uJaiBM ksylofon
https://www.youtube.com/watch?v=OFpnYAI9DpI marakasy
https://www.youtube.com/watch?v=aenK0FN4cww werbel
https://www.youtube.com/watch?v=8TxXxpGaXkk talerze

3 Z podanych liter ułóż nazwy instrumentów perkusyjnych(karta pracy)

ELERBW ………………………….
NGOG .…………………………
ZERATLE ..………………………..
RMAAASKY …………………………
FNOLYOKS …………………………

4. Nazwij instrument ( karta pracy)

[pic]

[pic] [pic]

……………………… ………………….. ………………………….

[pic] [pic]

………………… ……………….

5. Wysłuchaj kompozycji Wolfganga Amadeusza Mozarta ,,Marsz turecki’’. Podaj nazwę instrumentu dominującego w utworze, oraz instrumentu akompaniującemu(towarzyszącemu).

https://www.youtube.com/watch?v=mvNQF-cH82k

Instrument dominujący ………………………
Instrument towarzyszący ………………………

6 Podsumowanie:
Jakie poznałeś instrumenty perkusyjne?
…………………………………………………………………
W jaki sposób wydobywa się dzwięk na tych instrumentach?
…………………………………………………………………
………………………………………………………………...

Brzmienie którego instrumentu spodobało się Tobie najbardziej?
…………………………………………………………………..
…………………………………………………………………..
…………………………………………………………………..

Autor scenariusza:

Agnieszka Konopka-Adamska
Nauczyciel muzyki
SSP3 im.Mikołaja Kopernika
we Wrześni