Dodaj publikację
Autor
Magdalena Koczorowska
Data publikacji
2020-05-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program biologia w sztuce stworzyłam ,aby połączyć swoje dwie pasje biologię i plastykę.Wdrożyłam go na kółku biologicznym dla klas siódmych .Efektem tych działań były prace miedzy innymi sprzedane an koncercie chartatywnym w czsie aukcji.Program rozwija obie dyscypliny i pozwala na korelację miedzy przedmiotową. Magdalena Koczorowska
 Pobierz (doc, 79,0 KB)

Podgląd treści


Program pozalekcyjnych zajęć Koła biologicznego- „Biologia w sztuce”.

I. WSTĘP

W ostatnim czasie obserwujemy małe zainteresowanie dzieci rozwijaniem talentów plastycznych .Program ma na celu zainteresowanie i rozwijanie sztuką poprzez elementy biologii w sztuce.

Podmiot wdrażający

Zespół Szkolno- Przedszkolny nr 6 w Poznaniu

Autor programu
mgr Magdalena Koczorowska

Założenia organizacyjne
Program będzie realizowany na zajęciach pozalekcyjnych Koła Biologicznego.

II. CELE EDUKACYJNE

Wykształcenie wrażliwości na sztukę w różnych jej przejawach
▪ Rozbudzanie zainteresowań różnymi dziedzinami sztuki
▪ Motywowanie do rozwijania własnego talentu
▪ Rozwijanie inwencji twórczej uczniów

II TREŚCI KSZTAŁCENIA

▪ Wybrane zagadnienia z historii sztuki
▪ Poznawanie i doskonalenie nowych technik plastycznych
▪ Umiejętność analizowania dzieł sztuki
▪ Poznanie treści biologicznych w sztuce

.

Tematyka, działania i spodziewane efekty pracy

1.Zapoznanie się z przykładami dzieł malarskich z motywami biologicznymi.

• Holenderskie martwe natury

• Obrazy Van Gogha Słoneczniki ,Łany zbóż

• Obrazy Turnera

• Obrazy Durera

• Szkice Leonarda da Vinci

• Pastele Stanisława Wyspiańskiego

2.Wykorzystanie inspiracji do własnych prac plastycznych wykonanych w róznych technikach plastycznych.

• Martwa natura –rysunek pastelami

• Cykl szkiców ołówkiem –anatomia człowieka

• Pejzaż romantyczny farby plakatowe

• Rysujemy zwierzęta-Jak narysować łuski i futro?

• Projektujemy biżuterię –wykorzystując motywy roślinne

3 .Tworzymy kolaże z wykorzystaniem elementów natury ( ziemi ,liści ,kwiatów, gałęzi).

4. Jak powstawały farby?

-ciała zwierząt (pancerze i krew)

-rośliny i owoce

5. Malujemy pastele wykorzystując naturalne barwniki naturalne (buraki ,kwiaty ,trawę).

6. Rzeźba klasyczna i renesansowa jako wspaniały przykład studiów nad anatomią człowieka

• Wenus z Milo

• Dawid Michał Anioł

• Grupa Laokoona

7.Rzeźbimy w glinie (stopa, dłoń ,głowa )

8.Biologia w architekturze (jako elementy struktury i projektowania wnętrz)

• Drewno jako najstarszy materiał w architekturze

• Wykorzystanie drewna do projektowania mebli w różnych okresach sztuki( design krzesła)

• Motywy roślinne i zwierzęce w architekturze wnętrz ( tapety ,dywany, meble)

9. Biologia w modzie.

• Printy zwierzęce i roślinne na materiałach

• Produkcja materiałów ekologicznych podobnych do naturalnych

• Biżuteria inspirowana motywami zwierzęcymi i roślinnymi

Projektowanie materiałów tapet i biżuterii

Ekotorba –wykorzystanie starych tkanin

10 .Medycyna ,a sztuka.

• Choroby artystów i ich wpływ na ostateczny kształt dzieła

-Nikifor

- Van Gogh

- Henri Matisse

11. Piękno natury pod mikroskopem jako inspiracja projektów tkanin.

Obserwacje mikroskopowe –tworzenie obrazów abstrakcyjnych

12 . Organizacja wystawy Biologia w sztuce.

Wystawa w szkole

13.Dwie wizyty w Muzeum Narodowym w Poznaniu.

Analiza dzieł mistrzów holenderskich

Pejzaże w galerii muzealnej

IV Sposoby osiągania celów :

Metody nauczania

• Pokazy multimedialne
• Analityczna – analizowanie dzieł sztuki
• Realizacja praktycznych działań

.VFormy nauczania
• Indywidualna
• Grupowa

VI PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

• Ciągłe uatrakcyjnianie zajęć
• Podkreślanie osiągnięć uczniów
• Zwracanie uwagi na indywidualizację i dostrzeganie postępów
• Prezentowanie prac ...