Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
DATA: 26.10.2017r.
.
PROWADZĄCY: Adriana Wołowczyk
KLASA: Klasa I
TEMATYKA KOMPLEKSOWA: W świecie lektur
DOMINUJĄCE OBSZARY EDUKACYJNE ( zgodnie z podstawą programową):
3.1
3.2.
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:
Edukacja polonistyczna
W zakresie umiejętności społecznych warunkujących porozumiewanie się i kulturę języka
Edukacja matematyczna:
W zakresie liczenia i sprawności rachunkowych
TEMAT DNIA: „Szal pani Jesień”- jesienne rachunki
CELE OGÓLNE:
Doskonalenie umiejętności układania działań matematycznych
Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowanie, przeliczania w zakresie 8
CELE OPERACYJNE, NACOBEZU:
Potrafię:
- dodawać i odejmować na konkretach lub w pamięci w zakresie 8
- układać działania matematyczne wykorzystując poznane znaki matematyczne +, -, =
- przeliczać, dokładać, zabierać odpowiednią ilość kasztanów (zgodnie z czytanym opowiadaniem)
- porównać długość pasków
- odczytać zapis cyfry na kostce
-spróbować dokonać samooceny swojej pracy
METODY:
- podające
- problemowe
- praktyczne
- elementy oceniania kształtującego
FORMY:
forma zbiorowa jednolita
forma indywidualna
forma grupowa
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
Lp.
SYTUACJE EDUKACYJNE
SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE
ŚRODKIDYDAKTYCZNE
1.
Czas:
3 minuty
„Droga do sukcesu”
Nauczyciel przedstawia uczniom drabinę następnie tłumaczy, co jest celem dzisiejszej lekcji, omawia zdobyte umiejętności.
- uczeń uważnie słucha
drabina
2.
Czas:
2
minuty
„ Zagadki”
Uczniowie rozwiązują zagadki dot. bajki Kubusia Puchatka, a następnie odgadują, kto jest bohaterem lekcji.
- uczeń rozwiązuje zagadki
Zagadki
Nagranie
3.
Czas:
2 minuty
„Co dłuższe, a co krótsze?”
Uczeń porównuje długość pasków i wybiera dłuższy- szal Prosiaczka.
- uczeń porównuje długość pasków i wybiera dłuższy
Paski papieru
4.
Czas:
10
minut
„ Szal Prosiaczka”
Nauczyciel czyta matematyczne opowiadanie, zadaniem uczniów jest odpowiednie manipulowanie kasztanami.
- uczeń potrafi przeliczać, dokładać i zabierać odpowiednią ilość kasztanów wg czytanego tekstu
kasztany
Treść opowiadania matematycznego
Pasek papieru
5.
Czas:
3 minuty
„Matematyczny przerywnik”
Nauczyciel rzuca kostką i pokazuje uczniom wyrzuconą cyfrę, prosi, aby dzieci wykonały wskazane czynności.
- uczeń potrafi odczytać cyfrę i wykonać wskazaną czynność tyle razy, ile wskazuje cyfra na kostce
Kostka do gry
6.
Czas:
10
minut
„Rozwiązywanie zadań”
Uczniowie rozwiązują zadania związane z dodawaniem i odejmowaniem w zeszycie ćwiczeń.
- uczeń potrafi dodawać i odejmować w zakresie 5
Zeszyt ćwiczeń
7.
Czas.
10
minut
„Kto ma? – gra w karty”
Każdy uczeń otrzymuje kartę z podaną cyfrą. Zadaniem dziecka jest podanie, które z nich ma właściwą kartę.
-uczeń potrafi odczytać cyfrę
- potrafi obliczyć działanie matematyczne
Karty do gry
8.
Czas:
3 minuty
Ewaluacja lekcji
Nauczyciel podsumowuje lekcję i prosi, aby każde dziecko zawiesiło na odpowiednim szczebelku drabinki klamerkę.
Podziękowanie za aktywny udział w lekcji.
- potrafi dokonać samooceny swojej pracy na lekcji
Drabina, klamerki