Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
DATA: 11.12.2015
.
PROWADZĄCY: Adriana Wołowczyk
KLASA: Klasa I
TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „Przygotowania do świąt”
DOMINUJĄCE OBSZARY EDUKACYJNE ( zgodnie z podstawą programową):
1.1)
1.2)
3.1)
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:
Edukacja polonistyczna
W zakresie umiejętności społecznych warunkujących porozumiewanie się i kulturę języka
W zakresie umiejętności czytania i pisania
Edukacja muzyczna
W zakresie wychowania do odbioru muzyki
TEMAT DNIA: „Zabawy z poznanymi literami”
CELE OGÓLNE:
- kształtowanie umiejętności czytania i pisania
- doskonalenie umiejętności społecznych
CELE OPERACYJNE:
Uczeń potrafi:
- uważnie wysłuchać wiersza i odpowiedzieć na pytania dotyczące jego treści
- odgadnąć zagadkę, podzielić wyrazy na sylaby, wyodrębnić głoskę w nagłosie i wygłosie
- odczytać sylaby i podać wyrazy, które rozpoczynają się daną sylabą
- zaśpiewać 2 zwrotki piosenki „A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna..”
- odczytać litery i sylaby oraz pokolorować kolorowankę zgodnie ze wzorem
- próbuje dokonać samooceny
METODY: (wg Kupisiewicza)
- oglądowe
- słowne
- praktyczne
FORMY:
forma zbiorowa jednolita
forma indywidualna
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
Lp.
SYTUACJE EDUKACYJNE
SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE
ŚRODKIDYDAKTYCZNE
1.
Czas:
2 minuty
„Droga na szczyt”
Nauczyciel przedstawia uczniom rysunek góry (narysowany na tablicy), następnie tłumaczy, że jest to cel dzisiejszej lekcji, omawia zdobyte umiejętności.
- uczeń uważnie słucha
Rysunek góry
2.
Czas:
5
minut
„ Podarunek dla Małgosi”- wiersz T.Kubiaka
Nauczyciel czyta wiersz, a następnie zadaje pytania dotyczące treści.
- uczeń uważnie słucha i potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące treści wiersza
Podręcznik, treść wiersza
3.
Czas:
10
minut
„ Czapka św.Mikołaja”
Uczniowie stoją w kręgu. Podczas słuchania piosenki podają sobie czapkę, w której znajdują się zagadki. Na przerwę w muzyce- dziecko, które ma w dłoniach czapkę odpowiada na zagadkę. Następnie wszyscy uczniowie dzielą dany wyraz na sylaby, a także podają głoski w nagłosie i wygłosie.
- uczeń potrafi odgadnąć zagadkę, podzielić wyraz na sylaby, wyodrębnić głoski w nagłosie i wygłosie
Czapka
Płyta Cd z muzyką
zagadki
4.
Czas:
3 minuty
„Prezenty św. Mikołaja”
Nauczyciel przedstawia dzieciom kartoniki z zapisanymi sylabami. Zadaniem uczniów jest przeczytanie i wymyślenie wyrazów, które rozpoczynają się daną sylabą.
- uczeń potrafi odczytać sylabę, podać wyrazy, które rozpoczynają się daną sylabą
Kartoniki z zapisanymi sylabami
5.
Czas:
3
minuty
„ A Mikołaj pędzi, a Mikołaj gna…”- przerywnik
Uczniowie śpiewają piosenkę i ilustrują treść ruchem.
- uczeń potrafi zaśpiewać 2 zwrotki piosenki i zilustrować treść ruchem
Płyta Cd z muzyką
6.
Czas.
10
minut
„Świąteczna kolorowanka”
Uczniowie mają za zadanie pokolorować kolorowankę wg podanego wzoru (wzorem są poznane litery i sylaby).
-uczeń potrafi odczytać zapisane litery i sylaby
- pokolorować wg podanego wzoru
Kolorowanka
7.
Czas:
2
minuty ...