Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
DATA: 16.12.2016
.
PROWADZĄCY: Adriana Wołowczyk
KLASA: Klasa II
TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „Wkrótce Boże Narodzenie”
DOMINUJĄCE OBSZARY EDUKACYJNE ( zgodnie z podstawą programową):
1.1)
1.2)
7.2)
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:
Edukacja polonistyczna
W zakresie umiejętności społecznych warunkujących porozumiewanie się i kulturę języka
W zakresie umiejętności czytania i pisania
Edukacja matematyczna
W zakresie umiejętności liczenia i sprawności rachunkowych
Edukacja muzyczna
W zakresie wychowania do odbioru muzyki
TEMAT DNIA: Tradycje bożonarodzeniowe
CELE OGÓLNE:
- poznanie zwyczajów bożonarodzeniowych w innych krajach
CELE OPERACYJNE:
Uczeń potrafi:
- dodawać i odejmować w zakresie 30 z przekroczeniem progu dziesiątkowego
- wymienić tradycje bożonarodzeniowe w wybranych państwach
- odpowiedzieć na pytania dotyczące treści opowiadania
METODY: (wg Kupisiewicza)
- oglądowe: prezentacja multimedialna
- słowne: rozmowa dotycząca treści opowiadania, pogadanka
- praktyczne: rozwiązywanie działań matematycznych i zadań w zeszycie ćwiczeń, śpiewanie piosenki, dokonywanie samooceny
FORMY:
forma zbiorowa jednolita
forma indywidualna
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
Lp.
SYTUACJE EDUKACYJNE
SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE
ŚRODKIDYDAKTYCZNE
1.
Czas:
2 minuty
„Droga na szczyt”
Nauczyciel przedstawia uczniom rysunek góry , następnie tłumaczy, że jest to cel dzisiejszej lekcji, omawia zdobyte umiejętności.
- uczeń uważnie słucha
Rysunek góry
2.
Czas:
7
minut
„Wprowadzenie do tematu zajęć- matematyczne bombki”.
Uczniowie rozwiązują działania matematyczne, porządkują wyniki rosnąco i odczytują hasło.
- uczeń sprawnie liczy w zakresie 30
Papierowe bombki z zapisanymi działaniami matematycznymi i literami
3.
Czas:
5
minut
Słuchanie opowiadania „Choinka” Z.Staneckiej
Uczniowie słuchają opowiadania i odpowiadają na pytania dotyczące treści tekstu.
- uczeń potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące treści opowiadania
Multibook
4.
Czas:
8
minut
Prezentacja multimedialna „Tradycje bożonarodzeniowe w innych krajach”.
Uczniowie oglądają prezentację multimedialną dotyczącą tradycji bożonarodzeniowych w wybranych państwach, nawiązanie do treści opowiadania.
- uczeń potrafi wypowiedzieć się na temat przedstawionej prezentacji multimedialnej
Prezentacja multimedialna
5.
Czas:
3
minuty
„Choineczka”- przerywnik
Uczniowie śpiewają 1 zwrotkę i refren piosenki.
- uczeń potrafi zaśpiewać 1zwrotkę i refren piosenki
Multibook
6.
Czas.
15
minut
„Rozwiązywanie zadań w zeszycie ćwiczeń”
Uczniowie tworzą wyrazy z podanych sylab i łączą je w zdanie. Następnie dobierają pasujący wyraz do pozostałych.
- uczeń potrafi utworzyć wyrazy z podanych sylab i połączyć je w zdanie
- uczeń potrafi dobrać pasujący wyraz do pozostałych
Zeszyt ćwiczeń
7.
Czas:
2
minuty
Ewaluacja lekcji
Nauczyciel podsumowuje lekcję i prosi, aby każdy uczeń pokolorował pasek odpowiadający zdobytym umiejętnościom (na czerwono lub zielono).
- potrafi dokonać samooceny swojej pracy na lekcji
Rysunek góry z zapisanymi celami lekcji