Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Innowacja pedagogiczna
z zakresu edukacji regionalnej
„MALI SKARSZEWIACY –
WIELCY POLACY”
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2
W SKARSZEWACH
AUTOR INNOWACJI:
Magdalena Jahnke
NAZWA SZKOŁY:
Szkoła Podstawowa nr 2
ADRES:
ul. Kopernika 3, 83-250 Skarszewy
NAZWA INNOWACJI:
Innowacja pedagogiczna w nauczaniu wczesnoszkolnym w zakresie edukacji regionalnej.
TYTUŁ INNOWACJI:
„Mali Skarszewiacy – Wielcy Polacy”
REALIZATOR INNOWACJI:
Magdalena Jahnke
ADRESAT INNOWACJI:
Uczniowie klasy IIc Szkoły Podstawowej nr 2 w Skarszewach.
CZAS REALIZACJI INNOWACJI:
Innowacja trwać będzie od początku II semestru roku szkolnego 2019/2020 do końca roku
szkolnego 2020/2021.
RODZAJ INNOWACJI:
Innowacja programowo- metodyczna.
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA INNOWACJI
Istotą innowacji jest wzbogacenie wiedzy dzieci o ich regionie, jego historii jak
i teraźniejszości w zakresie gospodarki, architektury, zasobów przyrodniczych oraz ekologii,
uwzględniając naturalną potrzebę utożsamiania się z najbliższym otoczeniem.
OPIS INNOWACJI
W dzisiejszych czasach należy zadbać o wychowanie naszych dzieci w duchu
patriotyzmu, poszanowania tradycji regionalnej i narodowej oraz szacunku dla własnego kraju.
Potrzebne są działania, które będą rozwijały tożsamość narodową tworzoną na gruncie miłości
do „małej Ojczyzny”.
Innowacja „Mali Skarszewiacy – Wielcy Polacy” jest innowacją programowo-
metodyczną realizowaną w Szkole Podstawowej nr 2 w Skarszewach podczas zajęć nauczania
wczesnoszkolnego. Plan działań przeznaczony jest dla uczniów klasy IIc realizowany
od stycznia 2020 roku do końca czerwca 2021 roku.
Innowacja pedagogiczna z zakresu edukacji regionalnej ma służyć rozwijaniu
zainteresowań uczniów poprzez wykorzystanie aktywnych metod nauczania i wpłynąć
pozytywnie na wszechstronny rozwój każdego z nich. Wiedza, którą zdobędą podczas
jej realizacji ma pomagać i przygotowywać do świadomego uczestnictwa w kulturze, szerzeniu
wiedzy o regionie oraz uświadamiać poczucie własnej tożsamości. Podstawą innowacji jest
kształtowanie u dzieci poczucia więzi z najbliższym otoczeniem.
CEL INNOWACJI:
W procesie dydaktyczno-wychowawczym głównym celem edukacji regionalnej jest
przede wszystkim rozwijanie w dziecku poczucia własnej tożsamości regionalnej, a tym samym
kształtowanie postawy zaangażowania w sprawy własnego środowiska oraz otwarcia się
na inne społeczności i kultury.
CELE OGÓLNE:
- Ugruntowanie poczucia tożsamości narodowej poprzez kształtowanie tożsamości lokalnej.
- Rozwijanie wiedzy i zainteresowań kulturą własnego miasta.
- Rozwijanie i wzmacnianie aktywności dziecka w środowisku rodzinnym i lokalnym.
- Rozbudzanie zamiłowania do rodzimej przyrody.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dzieci:
- znają historię swojej rodziny, opowiadają o życiu i zajęciach swoich rodziców i dziadków;
- znają zwyczaje i tradycje swojej rodziny;
- dostrzegają i doceniają wartości tkwiące w kulturze rodzinnej;
- potrafią wskazać ważne i ciekawe miejsca w swojej okolicy, znają zabytki, ważne instytucje
znajdujące się w Skarszewach;
- zna historię i tradycje swojej miejscowości,
- przejawiają szacunek w stosunku do symboli narodowych i miejsc pamięci narodowej;
- aktywnie uczestniczą w życiu kulturalnym Skarszew;
- znają ...