Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
9

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja stanowi opis projektu edukacyjnego zrealizowanego w ramach Szkolnego Dnia Języków Obcych w roku szkolnym 2013/2014.
 Pobierz (docx, 30,1 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY – SZKOLNY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH

„W świecie Mary Poppins i Władcy Much”

ROK SZKOLNY 2013/2014

I. Cele projektu

promowanie nauki języków obcych;

oswajanie z występami publicznymi;

rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;

kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości szkolnych;

rozwijanie wrażliwości muzycznej i estetycznej;

doskonalenie umiejętności pracy w grupie;

integracja uczniów;

zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy;

wzbogacenie znajomości dziecięcej i młodzieżowej literatury światowej;

rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;

doskonalenie sprawności redagowania wypowiedzi pisemnej (w formie komiksu);

budowanie świadomości językowej i kulturowej;

wzbogacenie wiedzy na temat kultury i literatury krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych;

kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur.

II. Realizacja podstawy programowej

Szkoła podstawowa – klasy I-III:

Edukacja polonistyczna

Uczeń:

przejawia wrażliwość estetyczną, rozszerza zasób słownictwa poprzez kontakt z dziełami literackimi;

uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie; poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych;

dba o kulturę wypowiadania się;

w tekście literackim określa czas i miejsce akcji, wskazuje głównych bohaterów;

ma potrzebę kontaktu z literaturą i sztuką dla dzieci.

Edukacja plastyczna

Uczeń:

podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne);

realizuje proste projekty w zakresie form użytkowych, w tym służące kształtowaniu własnego wizerunku i otoczenia oraz upowszechnianiu kultury w środowisku szkolnym (stosując określone narzędzia i wytwory przekazów medialnych).

Język angielski

Uczeń:

wie, że ludzie posługują się różnymi językami i aby się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka (motywacja do nauki języka obcego).

Szkoła podstawowa – klasy IV-VI:

Język polski

Uczeń:

omawia akcję, wyodrębnia wątki i wydarzenia;

odbiera teksty kultury na poziomie dosłownym;

tworzy wypowiedzi pisemne;

uczestnicząc w rozmowie, słucha z uwagą wypowiedzi innych, mówi na temat.

Język angielski

Uczeń:

współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych;

posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami).

prezentuje postawę ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur.

Plastyka

Uczeń:

podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki).

Muzyka

Uczeń:

świadomie odbiera muzykę;

tworzy improwizacje ruchowe do muzyki.

Gimnazjum:

Język polski

Uczeń:

dokonuje starannej redakcji tekstu napisanego ręcznie

uczestniczy w dyskusji, uzasadnia własne zdanie

stosuje zasady organizacji tekstu zgodne z wymogami gatunku, tworząc spójną pod względem logicznym i składniowym wypowiedź na zadany temat;

przedstawia najistotniejsze treści wypowiedzi w takim porządku, w jakim występują one w tekście.

Język ...