Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY – SZKOLNY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
„W świecie Mary Poppins i Władcy Much”
ROK SZKOLNY 2013/2014
I. Cele projektu
promowanie nauki języków obcych;
oswajanie z występami publicznymi;
rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;
kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości szkolnych;
rozwijanie wrażliwości muzycznej i estetycznej;
doskonalenie umiejętności pracy w grupie;
integracja uczniów;
zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy;
wzbogacenie znajomości dziecięcej i młodzieżowej literatury światowej;
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;
doskonalenie sprawności redagowania wypowiedzi pisemnej (w formie komiksu);
budowanie świadomości językowej i kulturowej;
wzbogacenie wiedzy na temat kultury i literatury krajów anglojęzycznych i niemieckojęzycznych;
kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur.
II. Realizacja podstawy programowej
Szkoła podstawowa – klasy I-III:
Edukacja polonistyczna
Uczeń:
przejawia wrażliwość estetyczną, rozszerza zasób słownictwa poprzez kontakt z dziełami literackimi;
uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie; poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych;
dba o kulturę wypowiadania się;
w tekście literackim określa czas i miejsce akcji, wskazuje głównych bohaterów;
ma potrzebę kontaktu z literaturą i sztuką dla dzieci.
Edukacja plastyczna
Uczeń:
podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne);
realizuje proste projekty w zakresie form użytkowych, w tym służące kształtowaniu własnego wizerunku i otoczenia oraz upowszechnianiu kultury w środowisku szkolnym (stosując określone narzędzia i wytwory przekazów medialnych).
Język angielski
Uczeń:
wie, że ludzie posługują się różnymi językami i aby się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka (motywacja do nauki języka obcego).
Szkoła podstawowa – klasy IV-VI:
Język polski
Uczeń:
omawia akcję, wyodrębnia wątki i wydarzenia;
odbiera teksty kultury na poziomie dosłownym;
tworzy wypowiedzi pisemne;
uczestnicząc w rozmowie, słucha z uwagą wypowiedzi innych, mówi na temat.
Język angielski
Uczeń:
współdziała w grupie, np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych;
posiada świadomość językową (np. podobieństw i różnic między językami).
prezentuje postawę ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur.
Plastyka
Uczeń:
podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki).
Muzyka
Uczeń:
świadomie odbiera muzykę;
tworzy improwizacje ruchowe do muzyki.
Gimnazjum:
Język polski
Uczeń:
dokonuje starannej redakcji tekstu napisanego ręcznie
uczestniczy w dyskusji, uzasadnia własne zdanie
stosuje zasady organizacji tekstu zgodne z wymogami gatunku, tworząc spójną pod względem logicznym i składniowym wypowiedź na zadany temat;
przedstawia najistotniejsze treści wypowiedzi w takim porządku, w jakim występują one w tekście.
Język ...