Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY
„SPOTKANIA Z DZIECIĘCĄ I MŁODZIEŻOWĄ LITERATURĄ ANGLOSASKĄ”
ROK SZKOLNY 2018/2019
I. CELE:
rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;
rozwijanie wrażliwości estetycznej;
doskonalenie umiejętności pracy w grupie;
zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy;
budowanie świadomości językowej i kulturowej;
wzbogacenie wiedzy na temat kultury krajów anglojęzycznych;
kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur;
rozwijanie wyobraźni dziecięcej, odwoływanie się do dziecięcych uczuć i wrażliwości;
wyrabianie nawyków pożytecznego spędzania wolnego czasu;
rozbudzenie zainteresowań czytelniczych;
kształtowanie zmiany postaw i nastawień do czytania, wyrobienie nawyku częstego sięgania po książkę;
ćwiczenie koncentracji i umiejętności uważnego słuchania;
doskonalenie umiejętności głośnego czytania (w języku polskim i angielskim).
II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
Wychowanie przedszkolne
Dziecko:
odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych;
obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe.
Klasy I-II:
Edukacja polonistyczna
Uczeń:
słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie.
słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby;
słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę.
wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;
wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym;
czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos teksty zbudowane z wyrazów opracowanych w toku zajęć, dotyczące rzeczywistych doświadczeń dzieci i ich oczekiwań poznawczych;
wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera, określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych;
Warunki i zalecenia realizacji podstawy programowej:
Budowanie umiejętności czytania powinno się odbywać przez codzienne czytanie przez nauczyciela fragmentów lektur oraz wspólne rozmowy o nich tak, aby każdy uczeń miał szansę na polisensoryczną eksplorację treści utworów.
Edukacja plastyczna
Uczeń:
ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką;
rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem;
maluje farbami, tuszami przy użyciu pędzli (płaskich, okrągłych), palców, stempli;
wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.;
Język angielski
Uczeń:
rozumie ...