Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul, Lidia Szczerbal
Data publikacji
2020-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
9

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja zawiera opis projektu edukacyjnego "Spotkania z dziecięcą i młodzieżową literaturą anglosaską", będącego owocem współpracy nauczyciela języka angielskiego z nauczycielem bibliotekarzem. Główne cele projektu to rozwijanie zainteresowań czytelniczych oraz wzbogacenie wiedzy nt. krajów anglosaskich.
 Pobierz (docx, 27,6 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY

„SPOTKANIA Z DZIECIĘCĄ I MŁODZIEŻOWĄ LITERATURĄ ANGLOSASKĄ”

ROK SZKOLNY 2018/2019

I. CELE:

rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;

rozwijanie wrażliwości estetycznej;

doskonalenie umiejętności pracy w grupie;

zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy;

budowanie świadomości językowej i kulturowej;

wzbogacenie wiedzy na temat kultury krajów anglojęzycznych;

kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur;

rozwijanie wyobraźni dziecięcej, odwoływanie się do dziecięcych uczuć i wrażliwości;

wyrabianie nawyków pożytecznego spędzania wolnego czasu;

rozbudzenie zainteresowań czytelniczych;

kształtowanie zmiany postaw i nastawień do czytania, wyrobienie nawyku częstego sięgania po książkę;

ćwiczenie koncentracji i umiejętności uważnego słuchania;

doskonalenie umiejętności głośnego czytania (w języku polskim i angielskim).

II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

Wychowanie przedszkolne

Dziecko:

odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych;

obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe.

Klasy I-II:

Edukacja polonistyczna

Uczeń:

słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie.

słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby;

słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę.

wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;

wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym;

czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos teksty zbudowane z wyrazów opracowanych w toku zajęć, dotyczące rzeczywistych doświadczeń dzieci i ich oczekiwań poznawczych;

wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera, określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych;

Warunki i zalecenia realizacji podstawy programowej:

Budowanie umiejętności czytania powinno się odbywać przez codzienne czytanie przez nauczyciela fragmentów lektur oraz wspólne rozmowy o nich tak, aby każdy uczeń miał szansę na polisensoryczną eksplorację treści utworów.

Edukacja plastyczna

Uczeń:

ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką;

rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem;

maluje farbami, tuszami przy użyciu pędzli (płaskich, okrągłych), palców, stempli;

wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.;

Język angielski

Uczeń:

rozumie ...