Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2020-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
22

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja to propozycja projektu edukacyjnego, który można zrealizować w ramach Szkolnego Dnia Języków Obcych. Główny cel projektu to wzbogacenie wiedzy nt. jednego z krajów anglosaskich, a mianowicie Irlandii.
 Pobierz (docx, 234,7 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY – DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH

„Z WIZYTĄ NA SZMARAGDOWEJ WYSPIE”

ROK SZKOLNY 2017/2018

I. CELE PROJEKTU

promowanie nauki języków obcych;

oswajanie z występami publicznymi;

rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;

kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości szkolnych;

rozwijanie wrażliwości estetycznej;

doskonalenie umiejętności pracy w grupie;

integracja uczniów;

zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy;

rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;

budowanie świadomości językowej i kulturowej;

wzbogacenie wiedzy na temat kultury krajów angielskojęzycznych;

kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur.

II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

Klasy I (nowa podstawa programowa):

Edukacja polonistyczna:Uczeń:

słucha uważnie wypowiedzi osób podczas uroczystości, koncertów, przedstawień, świąt narodowych i innych zdarzeń kulturalnych, przejawia zachowanie adekwatne do sytuacji;

słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę;

formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia;

wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym.

Edukacja społeczna:

Uczeń:

szanuje zwyczaje i tradycje różnych grup społecznych i narodów.

Edukacja plastyczna:

Uczeń:

wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.

Edukacja techniczna:

Uczeń:

wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne: z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, wiązanie, szycie lub zszywanie zszywkami, sklejanie taśmą itp.

Język angielski:

Uczeń:

posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: świat baśni i wyobraźni.

posiada podstawowe informacje o krajach, w których ludzie posługują się danym językiem obcym.

Klasy III (stara podstawa programowa):

Edukacja polonistyczna:

Uczeń:

korzysta z informacji: uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;

tworzy wypowiedzi: uczestniczy w rozmowach, także inspirowanych literaturą: zadaje pytania, udziela odpowiedzi.

Edukacja społeczna:

Uczeń:

jest tolerancyjny wobec osób innej narodowości, tradycji kulturowej itp.

Edukacja plastyczna:

Uczeń:

podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne).

Edukacja techniczna:

Uczeń:

posiada umiejętności: odmierzania potrzebnej ilości materiału, cięcia papieru, tektury itp., montażu modeli papierowych i z tworzyw sztucznych, korzystając z prostych instrukcji;

dba o bezpieczeństwo własne i innych: utrzymuje ład i porządek wokół siebie, w miejscu pracy; sprząta po sobie i pomaga innym w utrzymaniu porządku, właściwie używa narzędzi i urządzeń technicznych.

Język angielski:

Uczeń:

wie, że ludzie posługują się różnymi językami i ...