Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY – DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
„Z WIZYTĄ NA SZMARAGDOWEJ WYSPIE”
ROK SZKOLNY 2017/2018
I. CELE PROJEKTU
promowanie nauki języków obcych;
oswajanie z występami publicznymi;
rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;
kształtowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości szkolnych;
rozwijanie wrażliwości estetycznej;
doskonalenie umiejętności pracy w grupie;
integracja uczniów;
zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy;
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;
budowanie świadomości językowej i kulturowej;
wzbogacenie wiedzy na temat kultury krajów angielskojęzycznych;
kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur.
II. REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Klasy I (nowa podstawa programowa):
Edukacja polonistyczna:Uczeń:
słucha uważnie wypowiedzi osób podczas uroczystości, koncertów, przedstawień, świąt narodowych i innych zdarzeń kulturalnych, przejawia zachowanie adekwatne do sytuacji;
słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę;
formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia;
wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym.
Edukacja społeczna:
Uczeń:
szanuje zwyczaje i tradycje różnych grup społecznych i narodów.
Edukacja plastyczna:
Uczeń:
wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
Edukacja techniczna:
Uczeń:
wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne: z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, wiązanie, szycie lub zszywanie zszywkami, sklejanie taśmą itp.
Język angielski:
Uczeń:
posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: świat baśni i wyobraźni.
posiada podstawowe informacje o krajach, w których ludzie posługują się danym językiem obcym.
Klasy III (stara podstawa programowa):
Edukacja polonistyczna:
Uczeń:
korzysta z informacji: uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
tworzy wypowiedzi: uczestniczy w rozmowach, także inspirowanych literaturą: zadaje pytania, udziela odpowiedzi.
Edukacja społeczna:
Uczeń:
jest tolerancyjny wobec osób innej narodowości, tradycji kulturowej itp.
Edukacja plastyczna:
Uczeń:
podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne).
Edukacja techniczna:
Uczeń:
posiada umiejętności: odmierzania potrzebnej ilości materiału, cięcia papieru, tektury itp., montażu modeli papierowych i z tworzyw sztucznych, korzystając z prostych instrukcji;
dba o bezpieczeństwo własne i innych: utrzymuje ład i porządek wokół siebie, w miejscu pracy; sprząta po sobie i pomaga innym w utrzymaniu porządku, właściwie używa narzędzi i urządzeń technicznych.
Język angielski:
Uczeń:
wie, że ludzie posługują się różnymi językami i ...