Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęcia w grupie 4-latków
Prowadząca: Beata Knyt
Data: czerwiec
Grupa dzieci: 4-letnie
Miejsce: sala zajęć
Temat: Morska przygoda- Ahoj, marynarze!
Cele główne:
rozwijanie sprawności ruchowej
wzbogacanie pozytywnych doświadczeń w kontaktach z rówieśnikami
rozwijanie wyobraźni
kształtowanie świadomego ruchu
Cele operacyjne: dziecko
współpracuje w grupie i odczuwa radość ze wspólnej zabawy
odzwierciedla ruchem słyszaną opowieść
przyjmuje aktywną postawę podczas zajęcia
rozwija swoją naturalną ruchliwość
Metody:
opowieść ruchowa
Formy pracy:
zbiorowa
grupowa
indywidualna
Środki dydaktyczne:
papierowe czapki marynarzy, naklejki, koce, rybki, wędki, wiadro, lina, płyta CD
Przebieg zajęcia:
Powitanie „Ahoj, marynarze!” na rozpoczęcie wspólnej zabawy
Rozmowa wprowadzająca. Nauczyciel zaprasza dzieci na wspólny rejs, morską przygodę. Rozdaje im marynarskie czapki.
Zabawa muzyczno- ruchowa „Płynęła szalupa”
Płynęła szalupa po morzu z bąbelkami i słoń z czerwonym nosem i z klapciastymi uszami. A cum cim ca, a cum cim ca, a cum cim ca, U!
Kciuki do przodu.
Płynęła szalupa.....
Nauczyciel zaprasza dzieci na statki (koce), by wyruszyć ku wielkiej przygodzie. Dzieci wchodząc na statki idą po wąskim mostku (spacer gęsiego po linie). Każde dziecko ma na bluzce przyklejony znaczek przyporządkowujący do danej załogi (na kocu jest znaczek tego samego koloru).
Improwizacja ruchem- żegnanie tych którzy zostali na lądzie, wiosłowanie, obserwacja morza i nieba, zarzucanie i wyciąganie sieci.
Na sygnał kapitana (nauczyciela) uczestnicy wyprawy udają się na połów ryb.
Marynarze otrzymują wędki zakończone magnesem. W stawach (obręcze hula-hop, w tych samych kolorach, co znaczki) znajdują się ryby- ilość ryb w stawie odpowiada liczebności poszczególnych załóg. Po złowieniu ryby dziecko umieszcza ją w wiadrze i siada w kręgu.
Wspólne przygotowanie posiłku- zabawa muzyczno- ruchowa „Jeny”.
Jeny, jeny, jeny ja x2
Matutu e tue papa, matutu e tue pa x2
Tutue tutua, tutue tue tue pa x2
Po „zjedzonym” posiłku marynarze wracają na statki, by powrócić do portu.
Na ląd dostają się idąc gęsiego po wąskim mostku (lina). Siadają w kole.
Na zakończenie zajęć nauczyciel mówi, że ich morska przygoda dobiega końca.
Dzieci kładą czapki przed sobą i leżąc słuchają nagrania muzycznego- szanty.