Dodaj publikację
Autor
Karolina Janaczyk
Data publikacji
2020-06-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć adaptacyjnych dla dzieci 3 - letnich
 Pobierz (doc, 27,5 KB)

Podgląd treści

,, BAWIMY SIĘ WESOŁO- zajęcia adaptacyjne dla dzieci 3 –letnich”

 Cel główny: Zapoznanie dzieci z paniami i salą zabaw 

Cele operacyjny:
• odczuwa radość ze wspólnej zabawy,
• przezwycięża strach przed nowym otoczeniem
• uczy się nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi dziećmi,
• pokonuje nieśmiałości i poczucia niepewności,
• zapoznaje z dziećmi i ich rodzicami,
• poznaje rozmieszczenie zabawek w Sali.

Metody: aktywizujące 
Forma: grupowa, jednolita
Czas: około 60 minut

Pomoce:
wizytówki z imionami dzieci, balony, piłki małe i duża, chusta animacyjna, magnetofon i nagrania, misie pluszowe.  
 
Przebieg spotkania:
1. Powitanie dzieci i rodziców i zachęcenie do zabawy. „ Witam wszystkich, którzy maja czerwone bluzeczki. Witam wszystkich, którzy mają krótkie spodenki. Witam wszystkich, którzy maja krótki rękawek. Witam wszystkich, którzy chcę się bawić”
2. Zabawa w kole „w zapoznanie” pt. Gadająca piłka” (dziecko otrzymuje piłkę, mówi swoje imię).
3. Słuchanie i wykorzystanie wiersza pt. Miś
Oto Miś, mały Miś,
do przedszkola przyszedł dziś
Tutaj Misia głowa, a tu rączki dwie,
jedna noga, druga noga, każdy o tym wie.
Zabawa naśladowcza: pokazywanie na misia, na sobie i na mamie gdzie są nogi, głowa, ręce paluszki itp.
4. Osłuchanie z piosenka pt. „Dwa malutkie misie” ( taniec z mamą do piosenki , taniec z misiem)
5. „ Miś wiezie dzieci w pociągu” : rodzice i dzieci ustawione w pociąg jeżdżą przy muzyce, zapoznają się z rozkładem pomieszczeń w przedszkolu.
6. Zostawienie misiów w sali przy stolikach.
7. Zabawy integracyjne – z chustą animacyjną, piłkami małymi , balonami, ‘’Balonik, Kółko graniaste, Stary niedźwiedź, My jesteśmy krasnoludki”.
8. Zabawy dowolne w sali- korzystanie z kącików zainteresowań , rozmowy z rodzicami na temat dzieci.
9. Wspólne sprzątanie zabawek z dziećmi i rodzicami –zachęcenie dzieci do odkładania zabawek na swoje miejsce.
10. Pożegnanie rodziców i dzieci.