Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
JĘZYK ANGIELSKI
KONSPEKT
LEKCJI Z WYKORZYSTANIEM TABLICY
MULTIMEDIALNEJ
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 11 SPECJALNA
IM. ŚW. JANA PAWŁA II W RUDZIE ŚLĄSKIEJ
MARTA KUDEŁKO
TEMAT: MEALS— Ć WIĆZENIE FORMY
PISEMNEJ WYRAZO W.
Data: 1.03
Klasa: IV
Materiały: Junior Explorer 4– oprogramowanie do tablic
interaktywnych, quizlet—portal
językowy, wizer—kreator
zadań, podręcznik Junior Explorer 4 wyd. Nowa Era, Fun for
Starters wyd. Oxford, padlet.com, pearltrees.com,
classroomscreencom
ĆELE :
1. Wprowadzenie nowego słownictwa związanego z
tematyką
jedzenia: nazwy potraw, pory posiłków.
2. Utrwalenie znanych słów i zwrotów.
3. Przećwiczenie pisemnej formy wyrazów.
4. Utrwalenie zwrotów w czasie Present Simple z użyciem czasownika
„like” w formie twierdzącej, pytającej i przeczącej.
5. Wyrażanie swoich upodobań w formie pisemnej i mówionej : „My
favourite…”
6. Utrwalenie stałych elementów lekcji, takich jak podawanie daty,
dnia tygodnia, pogody, itp..
FORMY I METODY PRAĆY :
1. Metody aktywizujące: burza mózgów,
gry dydaktyczne
interaktywne
2. Metody podające/eksponujące: prezentacja fiszek, plakaty
3. Metody praktyczne: ćwiczenia drylujące, produkcyjne
1. POWITANIE/WSTĘP
Elementy stałe lekcji, takie jak powitanie, zapisanie tematu lekcji, wspólne
omówienie daty i zapis dnia tygodnia, zagłosowanie/ udzielenie odpowiedzi
na pytanie o dzisiejsze samopoczucie. (https://classroomscreen.com/ )
Wstęp do lekcji—zadanie dotyczące pór dnia i posiłków (z oprogramowania
do tablic interaktywnych Junior Explorer 4, dział 5)
2. WPROWADZENIE SŁOW NIĆTWA
Wprowadzenie słownictwa związanego z jedzeniem za pomocą autorskich
fiszek - portal quizlet (https://quizlet.com/375481015/fooddrink-flash-cards/ )
Przećwiczenie znaczenia słów za pomocą gry „Ucz się” na portalu quizlet
(https://quizlet.com/375481015/learn )
3. ZADANIA UTRWALAJĄĆE
Wykonanie autorskich zadań drylujących przygotowanych na platformie
wizer (https://app.wizer.me/preview/CIIUVA )
Ustne wykonanie zadań z podręcznika „Fun for Starters” Unit 16
wyświetlonych na tablicy interaktywnej przy pomocy pearltrees (https://
www.pearltrees.com/martakudelko/food-drink/id24179173 )
Wykonanie zadań z tej samej książki, Unit 18—przedstawienie swoich
upodobań , ćwiczenie czasownika like, przepisanie do zeszytu tekstu A.
4. ZADANIE PODSUMOWU JĄĆE
Na zakończenie uczniowie grają w grę „Dopasowania” na portalu quizlet
(https://quizlet.com/375481015/match )
Pod koniec
lekcji oceniają,
jak podobały
im się zajęcia na stronie
classroomscreen (https://www.classroomscreen.com/exitpoll.html )
POLEĆANE STRONY
https://quizlet.com/latest
https://padlet.com/kudelcyno/q3pi9xls9da7
https://www.pearltrees.com/martakudelko/food-drink/id24179173
https://classroomscreen.com/
https://app.wizer.me/signup