Dodaj publikację
Autor
Ania Gurdek
Data publikacji
2020-06-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć w oddziale przedszkolnym w ramach orientacji zawodowej: Poznajemy prace lekarza
 Pobierz (docx, 17,3 KB)

Podgląd treści

TEMAT: POZNANIE PRACY LEKARZA.

Cele ogólne:

- poznanie pracy lekarza,- poznanie specjalności lekarskich,- kształtowanie postaw prozdrowotnych- zapoznanie dzieci z osobami oraz instytucjami, które mogą udzielić pomocy na podstawie wiersza i zabawy tematycznej;- wzbogacanie dziecięcej wiedzy o sytuacji życiowej, która jest odtwarzana w zabawie.

Cele szczegółowe:Dziecko- wie jakie czynności wykonuje lekarz w czasie wizyty chorego,- zna specjalności lekarskie,- wie co jest potrzebne lekarzowi do pracy,- wie jak dbać o swoje zdrowie,- wie jak dbać o poszczególne części ciała,- potrafi podzielić wyrazy na sylaby i głoski,- rozwiązuje zagadki,- zna zapis cyfrowy liczb 1-4,- przelicza w zakresie 10 ,- czyta krótkie wyrazy,- starannie wykonuje prace plastyczną.

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa.

Metody pracy:słowne: pogadanka, rozmowa, zagadkiczynne: zadań stawianych dziecku, rysunek,inscenizacja,oglądowe: pokaz, ilustracja

Pomoce: wiersz pt ,,U pana doktora” M. Terlikowskiej /z cyklu: „Praca w różnych zawodach”/; rekwizyty do kącika: lekarskiego, apteki (stetoskop, fartuch, patyczki,płatki komatyczne, bandaże, plastry, opakowania po witaminach, syropach, kremach, białe kartki, długopis itp.), krążki, żetony, nagranie cd., papierowa apteczka ,karty pracy.

PRZEBIEG ZAJĘCIA1. "U pana doktora" - wysłuchanie wiersza M. Terlikowskiej."U pana doktora” M. Terlikowska /z cyklu: „Praca w różnych zawodach”/Przed drzwiami pana doktora czeka kolejka dość spora.

Pawełka boli brzuszekMarek skaleczył paluszek.Dorotka także jest chora,bo bardzo kaszle od wczoraj.Małgosię wciąż boli głowaLalka także nie jest zdrowa.Wchodzi Pawełek. No śmiało!Badanie nie będzie bolało.Trzeba otworzyć buzię raz –dwa,Pokazać język, powiedzieć a-a-a.Oddychać, stanąć na wadze, potrzymać termometr –i już .Więc płakać nikomu nie radzę-Chyba, że jesteś tchórz.Pan doktor zna różne sposoby,żeby przepędzić choroby,-przepiszę ci proszki, Pawełku,różowe w niebieskim pudełku.Pan doktor smaruje palecśmiesznym lekarstwem fioletowym-Bolało Marku? –Prawie wcale.I palec Marka będzie zdrowy.A co dla kaszlącej Dorotki?Syrop. Naprawdę słodki.Małgosia pójdzie na naświetlanie.A lalka? Czy nic nie dostanie?Prawda lalka jest trochę blada...Ale Małgosia sama ją zbada.Przecież Małgosia pamiętaJak doktor bada pacjenta.2. Rozmowa na temat treści wierszaPytania pomocnicze:• Na co chorowały poszczególne dzieci w wierszu?• Kogo dzieci poprosiły o pomoc?• Jak nazywa się lekarz, który bada dzieci?• Czy dzieci samo mogą iść do lekarz? • Dlaczego?• Co trzeba powiedzieć jak wchodzimy do gabinetu lekarskiego?• Kto to jest pacjent?• Jak nazywa się osoba, która pomaga lekarzowi?• Na czym lekarz wypisuje lekarstwa?• Gdzie należy udać się z receptą?• Czy dzieci same mogą zażywać lekarstwa?

3. Oglądanie przyborów lekarskich. Rozmowa do czego służą.

4. "Jedzie karetka" – zabawa ruchowa. Przed rozpoczęciem zabawy dzieci słuchają zagadki dźwiękowej ...