Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Kostecka
Data publikacji
2020-06-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć edukacyjnych zawierający 5 ćwiczeń matematycznych utrwalających dodawanie i odejmowanie w zakresie 30. Zawarto elementy kodowania i dekodowania z wykorzystaniem kolorowych kubków.
 Pobierz (docx, 157,8 KB)

Podgląd treści

Prowadzący: mgr Małgorzata Kostecka

Klasa: II b

Data: 12. 12. 2019 r.

XIV krąg tematyczny: Wkrótce Boże Narodzenie

Temat 67. Ubieramy choinkę

Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania z przekroczeniem progu w zakresie 30 z elementami kodowania i dekodowania.

CELE – PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA

– dodaje i odejmuje w zakresie 30

– rozwija umiejętność planowania

– rozwija umiejętność pracy w zespole

– zna kierunki na planszy

– tworzy wieże z warunkami

CELE SFORMUŁOWANE W JĘZYKU UCZNIA

– poćwiczysz dodawanie i odejmowanie w zakresie 30

– potrafisz na podstawie podanych koordynatów odnaleźć miejsce na macie i planszy

– planujesz swoje działania i sprawdza ich efekty

– pracujesz w parach i zespole

– utrwalisz kierunki na planszy i kartce

– będziesz umiał tworzyć wieżę z warunkami

KRYTERIA OCENIANIA (Nacobezu)

Podczas zajęć będę zwracać uwagę, czy:

– dodajesz i odejmujesz liczby w podanym zakresie

– zaplanujesz pracę wspólnie z kolegami

– określisz kierunki na planszy

– tworzysz wieżę z warunkami

KLUCZOWE PYTANIA

– do czego potrzebne jest kodowanie?

ŚRODKI DYDAKTYCZNE

Karty pracy z zakodowaną instrukcją przemieszczania się duszka, mata do kodowania „kodowanie na dywanie”, karty pracy dla każdego ucznia, materiały pomocnicze – wzory ułożeń 1,2,3 i kolorowe kubki.

METODY

Poszukujące, podające, praktycznego działania

PRZEBIEG ZAJĘĆ

Podanie tematu lekcji, wyjaśnianie czego będziemy się uczyć

- dodawać i odejmować w zakresie 30

- przypomnimy kierunki – prawo, lewo, góra, dół, poziomo, pionowo

- zagramy w grę planszową

- zakodujemy i odkodujemy drogę i ułożymy kubeczki

Kodowanie – sposób utajnienia informacji

Odkodowanie – sytuacja odwrotna do kodowania

(Rozwijamy twórcze myślenie, dochodzimy do informacji poprzez ustalony sposób postępowania)

Kierunki na planszy „droga do duszka”

Praca w grupach 2 osobowych. Jedna osoba odczytuje kod druga prowadzi kubek do celu – ćwiczenie 1

Nauczyciel objaśnia: pojedyncza strzałka przesunie kubek o jedno pole w kierunku, który wskazuje.

Uczniowie pracują na dużej planszy rozłożonej na podłodze. Otrzymują instrukcje jak dojść od kubeczka do kółka. W zabawie bierze udział 5 grup – jest 5 dróg dojścia.

Tworzenie wieży –bez warunków.

Praca w grupach 2osobowych.

Ustaw wieżę z kubeczków na podstawie obrazka – ćwiczenie 2

Przerwa śródlekcyjna – „zakodowana gimnastyka” - ćwiczenie 3

Potrzebujemy kolorowych krążków z cyframi .Każdemu kolorowi przypisujemy aktywność fizyczną np.; zielony - skaczemy jak żabki, czerwony bujamy się jak gałęzie, żółty - wieszamy bombki, niebieski-rzucamy śnieżkami. Nauczyciel pokazuje kolorowy krążek oznaczający czynność jaką uczeń ma wykonać, jednocześnie z kolorowym krążkiem pokazuje cyfrę. Liczba powtórzeń jest taka, jaką wskazał krążek z cyfrą.

Tworzenie wieży z warunkami-dodawanie i odejmowanie w zakresie 30.

Praca w grupach 2 osobowych.

Ustaw wieżę z kubeczków na podstawie obrazka – ćwiczenie 4

Praca w grupach 2 osobowych.

Ustaw ...