Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Izabela Wiśniewska
Data publikacji
2020-06-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
88

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

zadanie par. 8 ust.4 lit.b)
 Pobierz (docx, 17,5 KB)

Podgląd treści

Realizacja zadania §8 ust. 4 lit b)

wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej.

Cel ubiegania się o pełnienie funkcji egzaminatora:

Dokładne zapoznanie się z wymaganiami egzaminacyjnymi,

Staranne zaplanowanie procesu dydaktycznego, celem przygotowania uczniów do uzyskania dobrych wyników egzaminu,

Zapoznanie się z zadaniami, które sprawiają uczniom trudności, celem pracy z takimi zadaniami,

Zdobycie umiejętności właściwego oceniania prac pisemnych,

Przygotowanie uczniów do prawidłowego wypełniania arkusza egzaminacyjnego,

Zdobycie dodatkowych kwalifikacji.

Podjęte działania podczas ubiegania się o powołanie do zespołu egzaminatorów języka angielskiego:

Egzamin maturalny:

Wrzesień 2012 r. - złożenie wniosku do OKE o przyjęcie mnie na szkolenie na egzaminatora,

Grudzień 2012 r. - odbycie trzydniowego szkolenia, zakończonego egzaminem,

Grudzień 2012 r. - uzyskanie tytułu egzaminatora z języka angielskiego i wpis do ewidencji,

Luty 2019 r. - powołanie do komisji egzaminacyjnej,

Maj 2019 r. - pełnienie funkcji egzaminatora maturalnego z języka angielskiego

Egzamin ósmoklasisty

Wrzesień 2019 r. - złożenie wniosku do OKE o przyjęcie mnie na szkolenie na egzaminatora,

Październik 2019 r. - odbycie trzydniowego szkolenia, zakończonego egzaminem,

Październik 2019 r. - uzyskanie tytułu egzaminatora z języka angielskiego i wpis do ewidencji,

Luty 20101 r. - powołanie do komisji egzaminacyjnej.

Opis przebiegu pełnienia funkcji egzaminatora maturalnego z języka angielskiego:

Po ogłoszeniu w systemie egzaminator OKE w Jaworznie naboru egzaminatorów chętnych do sprawdzania prać tzw. „starych” matur, zgłosiłam drogą elektroniczną chęć uczestnictwa w pracach i zostałam powołana do tych prac w sesji wiosennej 2019 r. (grupa 4134/2019/MJA). Następnie, w przeddzień rozpoczęcia prac wzięłam udział w dwugodzinnym przeszkoleniu uzupełniającym, podczas którego zapoznano mnie z zasadami oceniania poszczególnych zadań zamkniętych i otwartych. Otrzymaliśmy również materiały informacyjne w formie papierowej, które zawierały wszelkie niezbędne do właściwego oceniania wskazówki.

Sprawdzanie prac trwało dwa dni (sobota i niedziela) od godziny 9.00 do 18.00. Każdy uczestnik otrzymał określoną ilość egzemplarzy arkuszy na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

Była to praca bardzo odpowiedzialna i wyczerpująca fizycznie jak i emocjonalnie w związku ze świadomością, że matura jest egzaminem bardzo ważnym i decydującym niejednokrotnie o dalszej karierze edukacyjnej ucznia.

Po zakończeniu prac, oprócz gratyfikacji finansowej otrzymałam potwierdzenie, że weryfikacja dokonana przez pracownika OKE sprawdzanych przeze mnie prac wykazała prawidłowe i rzetelne wykonanie tej pracy.

Efekty działania dla nauczyciela:

Zapoznanie się z wymaganiami egzaminacyjnymi,

Poznanie zadań sprawiających uczniom trudność i przygotowywanie takich zadań dla uczniów,

Poznanie zasad oceniania poszczególnych typów zadań egzaminacyjnych,

Ewaluacja i udoskonalenie własnych metod pracy pod kontem przygotowania uczniów do egzaminu,

Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z dyrekcją, nauczycielami, rodzicami i uczniami,

Zadowolenie z uzyskania dodatkowych uprawnień ...