Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Realizacja zadania §8 ust. 4 lit b)
wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej.
Cel ubiegania się o pełnienie funkcji egzaminatora:
Dokładne zapoznanie się z wymaganiami egzaminacyjnymi,
Staranne zaplanowanie procesu dydaktycznego, celem przygotowania uczniów do uzyskania dobrych wyników egzaminu,
Zapoznanie się z zadaniami, które sprawiają uczniom trudności, celem pracy z takimi zadaniami,
Zdobycie umiejętności właściwego oceniania prac pisemnych,
Przygotowanie uczniów do prawidłowego wypełniania arkusza egzaminacyjnego,
Zdobycie dodatkowych kwalifikacji.
Podjęte działania podczas ubiegania się o powołanie do zespołu egzaminatorów języka angielskiego:
Egzamin maturalny:
Wrzesień 2012 r. - złożenie wniosku do OKE o przyjęcie mnie na szkolenie na egzaminatora,
Grudzień 2012 r. - odbycie trzydniowego szkolenia, zakończonego egzaminem,
Grudzień 2012 r. - uzyskanie tytułu egzaminatora z języka angielskiego i wpis do ewidencji,
Luty 2019 r. - powołanie do komisji egzaminacyjnej,
Maj 2019 r. - pełnienie funkcji egzaminatora maturalnego z języka angielskiego
Egzamin ósmoklasisty
Wrzesień 2019 r. - złożenie wniosku do OKE o przyjęcie mnie na szkolenie na egzaminatora,
Październik 2019 r. - odbycie trzydniowego szkolenia, zakończonego egzaminem,
Październik 2019 r. - uzyskanie tytułu egzaminatora z języka angielskiego i wpis do ewidencji,
Luty 20101 r. - powołanie do komisji egzaminacyjnej.
Opis przebiegu pełnienia funkcji egzaminatora maturalnego z języka angielskiego:
Po ogłoszeniu w systemie egzaminator OKE w Jaworznie naboru egzaminatorów chętnych do sprawdzania prać tzw. „starych” matur, zgłosiłam drogą elektroniczną chęć uczestnictwa w pracach i zostałam powołana do tych prac w sesji wiosennej 2019 r. (grupa 4134/2019/MJA). Następnie, w przeddzień rozpoczęcia prac wzięłam udział w dwugodzinnym przeszkoleniu uzupełniającym, podczas którego zapoznano mnie z zasadami oceniania poszczególnych zadań zamkniętych i otwartych. Otrzymaliśmy również materiały informacyjne w formie papierowej, które zawierały wszelkie niezbędne do właściwego oceniania wskazówki.
Sprawdzanie prac trwało dwa dni (sobota i niedziela) od godziny 9.00 do 18.00. Każdy uczestnik otrzymał określoną ilość egzemplarzy arkuszy na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
Była to praca bardzo odpowiedzialna i wyczerpująca fizycznie jak i emocjonalnie w związku ze świadomością, że matura jest egzaminem bardzo ważnym i decydującym niejednokrotnie o dalszej karierze edukacyjnej ucznia.
Po zakończeniu prac, oprócz gratyfikacji finansowej otrzymałam potwierdzenie, że weryfikacja dokonana przez pracownika OKE sprawdzanych przeze mnie prac wykazała prawidłowe i rzetelne wykonanie tej pracy.
Efekty działania dla nauczyciela:
Zapoznanie się z wymaganiami egzaminacyjnymi,
Poznanie zadań sprawiających uczniom trudność i przygotowywanie takich zadań dla uczniów,
Poznanie zasad oceniania poszczególnych typów zadań egzaminacyjnych,
Ewaluacja i udoskonalenie własnych metod pracy pod kontem przygotowania uczniów do egzaminu,
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z dyrekcją, nauczycielami, rodzicami i uczniami,
Zadowolenie z uzyskania dodatkowych uprawnień ...