Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Brzezińska, Katarzyna Nowak- Stachera
Data publikacji
2020-06-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
4

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia relaksacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
 Pobierz (pdf, 36,0 KB)

Podgląd treści

"Wakacje tuż, tuż"

Scenariusz zajęć

muzyczno- rytmiczno- relaksacyjnych

Data:06.11.2018

Prowadzące: Małgorzata Brzezińska, Katarzyna Nowak -Stachera

Uczestnicy: przedstawiciele z klas VII SP, Gimnazjalnych i SPP

Cele główne:

- poznanie sposobu na aktywny relaks

- ochrona układu nerwowego poprzez nabywanie umiejętności wyciszenia się i relaksacji

- pozytywny wpływ na stan emocjonalny

- kształtowanie umiejętności społecznych – współdziałanie w sytuacjach zadaniowych

Cele operacyjne:

- wymienia cechy i zastosowanie mydła

- wie, jak prawidłowo dbać o higienę ciała

- wie, jak przygotować glicerynowe mydełko

- potrafi odprężyć się i zachować ciszę

Metody : elementy metody Batti Strauss,słowna działania praktycznego,metody relaksacyjne (trening
autogenny Schultza, elementy relaksacji według Jacobsona)

Formy: indywidualna, zbiorowa

Środki dydaktyczne: instrumenty muzyczne ( w tym niekonwencjonalne),płyta CD z walcami Johanna
Straussa,schematycznie zapisana "partytura", maty, muzyka relaksacyjna, dyfuzor z olejkami zapachowymi,
przedmioty i zabawki sensoryczne

Przebieg zajęć:

- powitanie uczestników zajęć

- zapoznanie z tematem zajęć

- rozdanie instrumentów muzycznych i podział na grupy

- próba odtworzenia rytmicznego schematu zapisanego na "partyturze"

- ćwiczenia relaksacyjne z muzyką relaksacyjną w tle

- podziękowanie za udział w zajęciach.