Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o awans
na nauczyciela dyplomowanego
mgr Edyta Rycerz
Nauczyciel języka angielskiego w Liceum Ogólnokształcącym im. Władysława Jagiełły
w Ząbkowicach Śląskich
Staż pracy: 21 lat
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 04.09.2017r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 04.06.2020r.
Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego:
§ 8 ust.2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadanie
Formy i sposoby realizacji zadań
Termin
Dokumentowanie, dowody realizacji
Zapoznanie z procedurami awansu zawodowego nauczyciela
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, m.in. Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MENiS z dnia
1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz.2593) z późniejszymi zmianami, strony internetowe MEN, komentarze, wypowiedzi ekspertów, współpraca ze szkolnym liderem WDN, dyskusje na temat awansu z innymi nauczycielami.
Udział w szkoleniach dotyczących awansu zawodowego.
wrzesień 2017 r.
Okres stażu.
Wniosek o rozpoczęcie stażu,
notatki własne, adresy www stron internetowych.
Zaświadczenia.
Udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym, doskonalenie własnego warsztatu pracy.
Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.
Udział w szkoleniach i warsztatach organizowanych przez instytucje pozaszkolne, np. wydawnictwa językowe, udział w konferencjach metodycznych.
Obserwacja lekcji koleżeńskich.
Uaktualnianie własnej wiedzy metodycznej i merytorycznej poprzez systematyczne studiowanie literatury, prasy branżowej i fachowej oraz ogólnopedagogicznej, analiza nowości wydawniczych.
Okres stażu.
Okres stażu.
Okres stażu.
Okres stażu.
Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, materiały szkoleniowe i notatki własne.
Zaświadczenia i certyfikaty.
Konspekty i notatki z obserwowanych lekcji.
Wykaz literatury.
Uczestniczenie w pracach związanych z realizacją podstawowych zadań szkoły.
Konstruowanie i aktualizacja Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego.
Zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania oraz z wymaganiami na zajęciach języka angielskiego.
wrzesień 2017 r.
wrzesień 2018 r.
wrzesień 2019 r.
Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego,
wpisy w dzienniku lekcyjnym.
Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach szkolnych i pozaszkolnych.
Ćwiczenia dodatkowe, próby, zajęcia dodatkowe.
Okres stażu.
Sprawozdania, wpisy w dzienniku, ewentualne dyplomy.
Diagnozowanie poziomu wiedzy uczniów.
Przeprowadzenie testów diagnostycznych dla uczniów klas pierwszych i drugich.
Okres stażu.
Wyniki i analiza testów diagnostycznych.
Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce.
Prowadzenie zajęć dodatkowych, wprowadzenie ćwiczeń i zadań dodatkowych dla uczniów zdolnych i dla uczniów mających trudności w nauce.
Okres stażu.
Sprawozdania, wpisy do dziennika, przykładowe ćwiczenia.
Aktywna realizacja zadań wychowawczych i ...