Dodaj publikację
Autor
Barbara Sudoł-Nowak
Data publikacji
2020-08-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej przeprowadzonej przez nauczyciela mianowanego w trakcie stażu na nauczyciela dyplomowanego. Sprawozdanie zawiera plan innowacji, a więc cele, założenia oraz dane placówki, gdzie odbywała się innowacja oraz efekty z przeprowadzonego działania i wnioski na podstawie ewaluacji.
 Pobierz (pdf, 855,8 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ "LET'S PLAY"

1. Informacje o szkole

 Szkoła Podstawowa nr 1 im. St. Staszica ul. Boh. Westerplatte 9, 77-400 Złotów
 Dyrektor: mgr Małgorzata Mendyk
 Strona internetowa: http://www.jedynka-zlotow.pl/

2. Autor i realizator innowacji:

Barbara Sudoł-Nowak, nauczyciel j. angielskiego

3. Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna metodyczno- organizacyjna; innowacja

przeznaczona dla uczniów klas IV-VI, wykazujących zainteresowanie językiem angielskim
oraz pragnących spróbować swoich sił w teatrze.

4. Cele innowacji:

 uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego;
 pogłębianie znajomości języka angielskiego poprzez lekturę literatury dziecięcej,
struktur

leksyki, poprawienia wymowy, utrwalania

celu wzbogacenia

w
gramatycznych;

 motywowanie dzieci do nauki języka angielskiego poprzez "zabawę w teatr" oraz

włączenie ich emocji w proces uczenia się;

 przygotowanie do użycia poznanego materiału

leksykalnego

i gramatycznego

w realnych sytuacjach;
rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości;


 zdobycie umiejętności planowania, decydowania i odpowiedzialnego wykonywania

zadań;

 kształtowanie umiejętności pracy w zespole.

5. Czas realizacji: wrzesień 2019- styczeń 2020 (z możliwością przedłużenia).

6. Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa nr 1 im. St. Staszica w Złotowie.

7. Realizacja założeń innowacji

Głównym założeniem prowadzenia grupy teatralnej "Let's play" było uczenie języka
angielskiego, ale w mniej konwencjonalny sposób. Założono, że uczniowie będą ćwiczyć
swoje dialogi, przypominające "realne" sytuacje z życia codziennego i ćwiczyć tym samym
język angielski. Dodatkowo, gra aktorska miała im pomóc w poznaniu, okazywaniu
i zrozumieniu emocji, a także wyrażaniu tych emocji w języku obcym. Niemniej ważnym
aspektem prowadzenia zajęć była nauka nowych słów i zwrotów w j. angielskim, a także
wskazanie właściwego ich wykorzystania w realnej sytuacji.

Zgodnie z założeniem, innowację realizowano w formie pracy z całą grupą teatralną,

w trakcie spotkań z mniejszymi grupami aktorów (np. występującymi w jednej scenie)
oraz podczas pracy w parach i pracy indywidualnej. Dzieci przygotowywały również
zaproszenia, dekoracje, a to wszystko zaprezentowane zostało podczas przygotowanego
występu finałowego.

8. Przebieg innowacji

Kolejne

spotkania

różnych

sprowadzały

się do analizowania



Po ogłoszeniu wśród uczniów pomysłu prowadzenia teatru zorganizowano pierwsze
spotkanie, na którym dzieci dowiedziały się, jak będą wyglądać zajęcia, jakie zasady pracy
będą obowiązywały, ale też co będzie nagrodą i co będzie można zyskać. Uczniowie
dostali czas na przemyślenie, czy podołają wyzwaniu
i będą uczestniczyć
w cotygodniowych spotkaniach. Od tamtej pory przygotowania spektaklu odbywały się
regularnie w środy i w piątki. Zanim przystąpiono do obsadzania ról, nauczyciel
przeprowadził spotkania mające na celu wspólny wybór scenariusza, wspólne czytanie
scenariuszy, analizę tekstów. Bezcenna okazała się rola nauczyciela, który zaproponował
pewien zbiór scenariuszy, dobrany ...