Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ
Zespół Szkół Ekonomicznych i Mundurowych w Chełmie
opracowała Beata Adamczyk
Klasa: 2bt Technik Ekonomista
Liczba uczniów 26
Numer programu nauczania: 331403 o strukturze przedmiotowej
kwalifikacja A.35- Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji
Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce rynkowej.
Czas trwania jednostki lekcyjnej: 45 minut
data: 31.01.2020.
Temat lekcji: Cena, składniki cen – analiza czynników wpływających na cenę.
Treści nauczania:
Definicja ceny
Funkcje ceny
Składniki ceny
Kalkulacja ceny
Marża sposoby ustalania.
Cele lekcji:
Cel główny:
Wykształcenie umiejętności kalkulacji kosztów składających się na cenę.
Cele szczegółowe (operacyjne):
Wiadomości – uczeń potrafi: (Efekty z podstawy programowej kształcenia w zawodzie)
PDG(10)6 Określić związek miedzy narzędziami marketingu a prowadzoną działalnością.
A35.1(5)12 Określić powiązania między rynkiem a produktem
KPS(3)2 Uświadomić sobie konsekwencje działań
Umiejętności – uczeń potrafi:
Wyjaśnić pojęcie ceny
Wyjaśnić znaczenie ceny w działalności przedsiębiorstwa
Rozróżniać i wyodrębniać składniki ceny
Wymienić funkcje ceny
Skalkulować cenę
Naliczyć marżę
Współdziałać w grupie
Cel Wychowawczy
Kształtowanie prawidłowych motywów zachowania.
Zadanie: Kształtowanie umiejętności pracy indywidualnej oraz funkcjonowania w grupie.
Efekt : uczeń potrafi pracować indywidualnie i współdziałać z rówieśnikami
Postawy – uczeń potrafi:
pracować indywidualnie ( umiejętność samodzielnej analizy w celu wyodrębnienia czynników
istotnych dla prawidłowego rozwiązania zadania)
pracować w grupie ( umiejętność podziału zadań i delegowania uprawnień)
Metody:
Podające:
Pogadanka
wykład
objaśnianie
wyjaśnianie
Aktywizujące
dyskusja
burza mózgów
mapa myśli
pokaz
Ćwiczenia:
ćwiczenie indywidualne
praca w grupach
Środki dydaktyczne:
tablica i kolorowe markery
rzutnik
karty przedstawiające składniki cen różnych produktów ( forma papierowa lub elektroniczna)
Kartki formatu A4
Typ lekcji: wprowadzająca nowy materiał (pierwsza jednostka lekcyjna)
Formy nauczania (organizacja procesu nauczania):
praca indywidualna
praca w grupie
Kontrola uczniów:
aktywność na lekcji,
prezentacja wyników pracy w grupie,
wykonanie ćwiczenia indywidualnego- prezentacja wyników.
Przebieg lekcji / fazy lekcji:
Lp FAZA LEKCJI
CZAS
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
CZYNNOŚCI UCZNIA
TRWANIA
WSTĘP
Powitanie uczniów, sprawdzenie
listy obecności, wpisanie tematu
do dziennika.
Zadanie pytań w celu
przypomnienia następujących
zagadnień:
- Co to jest dystrybucja?
- Jakie są kanały dystrybucji?
- Dlaczego jedne firmy wybierają
kanał dystrybucji bezpośredni a
inne pośredni?
- czym różni się kanał wąski od
szerokiego?
Przedstawienie zagadki
dotyczącej tematu lekcji:
Jest przypisana do każdego
produktu, bez niej żaden
producent nie osiągnie zysku.
Podanie celu lekcji, nauczyciel
formułuje cele lekcji w języku
ucznia.
ROZWINIĘCIE I
Nauczyciel rozpoczyna
dyskusje na temat ceny i zadaje
pytania.
Dyskusja w celu wyjaśnienia co
to jest cena:
- Co to jest cena?
Skierowanie pytania do
uczniów:
Jak myślicie jakie są funkcje
ceny?.
Podsumowanie wypowiedzi
uczniów dotyczących ceny i jej
funkcji ...