Dodaj publikację
Autor
Anna Korpal
Data publikacji
2020-11-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęcia otwartego prowadzony w grupie dzieci 4-letnich w obecności Rodziców
 Pobierz (doc, 22,0 KB)

Podgląd treści


Konspekt zajęcia otwartego
prowadzony w grupie dzieci 4-letnich
w obecności Rodziców

Temat: Wesołe zabawy z jesienią

Cele główne:

Rozwijanie ekspresji muzyczno-ruchowej;
Rozwijanie koordynacji wzrokowej;
Integrowanie grupy podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych;
Pogłębianie wiadomości na temat lasu i jego mieszkańców;
Rozwijanie umiejętności prowadzenia analizy sylabowej wyrazów;
Doskonalenie umiejętności liczenia na konkretach;
Utrwalenie cech charakterystycznych dla jesioni, omówienie darów jesieni;

Środki dydaktyczne:

obrazek jesieni, obrazki leśnych zwierząt, zagadki, wiersz „Pani Jesień”, ilustracje do analizy sylabowej, kolorowe chusty, gazety, orzeszki, nakrętki, marchewki, okazy przyrody (szyszka, orzech, kasztan, jabłuszko, marchewka), nagrania utworów muzycznych.

Metody:

słowne (wiersz, rozmowa kierowana);
zagadki
zadaniowe
improwizacje muzyczno-ruchowe;
elementy pedagogiki zabawy Klanza.

Formy pracy:

zbiorowa;
grupowa;
indywidualna.

Przebieg zajęcia:

Wejście dzieci przy utworze „Jadą, jadą misie” - powitanie zgromadzonych Rodziców;

Zagadka słuchowa „Jesień” - wprowadzenie w tematykę zajęć;

Ta miła Pani, wita się z nami,
malując drzewa pięknymi barwami.
A gdy nadchodzi z nią pożegnanie,
możemy chodzić po liści dywanie! (jesień)

Wyciąganie z kolorowego pudełka oraz odgadywanie skarbów jesieni;

„Którą kredką Jesień pomalowała listki?” - zabawa dydaktyczna utrwalająca znajomość kolorów oraz rozwijająca koordynację wzrokową - dopasowywanie koloru kredek do odpowiedniej barwy listków;

Zabawa muzyczna z kolorowymi chustami przy utworze „Kolorowe listki” - śpiew i ilustracja utworu;

„Zwierzątka leśne” - odgadywanie zagadek wzrokowo – sluchowych (odkrywanie ilustracji zwierzątek zakrytych kolorowymi kartkami);

Krótki ogon, długie uszy,
nie ma go w przedszkolu.
Żyje sobie w leśnej głuszy,
lub kica po polu. (zajączek)

Przez całązimę mocno śpi,
my go nie zbudzimy
– bo się go boimy! (niedźwiedź)

W dziupli na drzewie wysoko mieszka,
chcesz ją ucieszyć – daj jej orzeszka. (wiewiórka)

Ma króciutkie nóżki
i maleńki ryjek,
Chociaż igły nosi,
nigdy nic nie szyje. (jeż)

Jak płomień rudy,
wśród drzew pomyka,
Chętnie by porwał kurkę z kurnika. (lis)

Wyszukiwanie wśród różnych obrazków tych, które pasują do brakyjących części w ilustracji zająca (ucho, ogon);

„Karmienie zwierzątek” - zabawa matematyczna – odszukanie zwierzątek w różnych częściach sali (na firance) oraz przyporządkowanie do nich odpowiedniej liczby pokarmów (orzeszków, marchewek), tak aby miały po jednym – pomoc Rodziców przy włożeniu pokarmów do koszyczka;

Zabawa muzyczno – rytmiczna z wykorzystaniem gazet;

Ćwiczenie słuchowe - „Jesienne porządki” - dzielenie na sylaby nazw obrazków przyklejonych do listków, następnie wkładanie listków do koszyka jesieni;

Zabawa muzyczna z Rodzicami - „Orzechowe rytmy” - wybrzmiewanie rytmów muzycznych za pomocą orzeszków (dzieci) oraz kolorowych nakrętek (rodzice). Poszukiwanie różnych dźwięków (uderzanie orzech – do orzecha, orzech o nakrętkę,o dywan, o podłogę, o stolik);

Taniec wyciszający z Rodzicami „Jesienny kujawiaczek”.

Realizacja: Anna K.