Dodaj publikację
Autor
Aneta Góecka
Data publikacji
2020-11-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
19

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia otwarte dla nauczycieli z wykorzystaniem metody "Aktywne słuchanie muzyki według Batii Strauss"
 Pobierz (doc, 37,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęcia otwartego

Grupa wiekowa: sześciolatki
Data: 28.10.2020r
Prowadząca: Aneta Górecka
Temat kompleksowy: Moja rodzina
Temat dnia: Aktywne słuchanie muzyki poważnej wg Bati Strauss – „Jesienna muzyka”

Cele ogólne:
• rozwijanie ekspresji muzycznej i ruchowej na podstawie „Metody aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss”

Cele szczegółowe:
- rozbudzanie miłości do muzyki
- przygotowanie do świadomego i aktywnego korzystania z muzyki
- rozwijanie indywidualnych zdolności muzycznych, aktywności twórczej
- rozbudzanie wyobraźni i wrażliwości artystycznej

Cele operacyjne:
dziecko
• uważnie słucha poleceń nauczyciela
• współpracuje w zespole
• wciela się w rolę muzyka
• przeżywa radość z współtworzenia utworu

Metody:
• słowna – opis, rozmowa, instrukcja
• czynna – zabawa paluszkowa, instrumentacja utworu
• oglądowa – pokaz, obserwacja
• „Metoda aktywnego słuchanie muzyki wg Batii Strauss”

Formy:
• Z całą grupą

Pomoce dydaktyczne:
Magnetofon, płyta Cd, głośnik, telefon, krzesełka, kolorowe kartki, instrumenty (drewienka, grzechotki) , rolki po ręcznikach kuchennych, pompony z worków na śmieci,
Wykorzystane utwory: „Waltz nr2” D. Szostakowicz, „La Basque” Marin Maras, Ar. James Gaway, „Clap, clap song” The Klaxons.

Przebieg zajęcia:
1. Powitanie gości.
2. „Clap, clap song” The Klaxons, dzieci siedzą w półkolu na krzesełkach, pod krzesełkami kolorowe kartki; pierwsza zwrotka – na siedząco w ręce, w nogi, stopami, o klatkę piersiową; refren – powstanie, gra na kartce, i małe kroczki do przodu, i do tyłu; druga zwrotka – granie na kartkach; refren – do przodu, do tyłu; trzecia zwrotka – uderzanie w uda kolegi po prawej stronie, po lewej stronie; refren – po swojemu.
3. „Jesienny deszcz” - „Waltz nr 2” D. Szostakowicza , podział dzieci na: deszcz (niebieskie pompony), wiatr (przezroczyste pompony), mgłę (przezroczyste pompony lub chusty tiulowe). Pierwsza zwrotka – śpiew, druga zwrotka – tylko tańczą pompony, taniec – po obwodzie koła, zmiana kierunku, do środka 4 kroki i machanie w górze, do tyłu 4 kroki machanie w dole, do środka, do tyłu, trzecia zwrotka – śpiew, czwarta zwrotka - śpiew i taniec pomponów,
4. „Pająk i sieć” - La Basque” Marin Maras, Ar. James Gaway, zabawa paluszkowa;
„Biegnie, biegnie pająk, biegnie, biegnie, siupX2
Taki zły, taki zły, taki zły, taki zły
I nawija, z jednej strony i nawija nić
I nawija z drugiej strony i nawija nić – powtórka
5. „Clap, clap song” The Klaxons, orkiestra (drewienka, rolki po ręcznikach, grzechotki, krzesełka)